Terve!
Tuli hankittua äskettäin -01 Galaxy 2,3 bensakoneella ja manuaalivaihteilla, ja totesin että mittari oikuttelee.
Käytännössä mittarin neula näyttää suurimman osan ajasta tyhjää tankkia, vaikka olisin juuri tankannut. Välillä sitten saattaa hypätä hetkeksi näyttämään (oletettavasti) todellista määrää.
Päättelin että vika olisi mittariston päässä, koska auton kallistuessa riittävästi ja bensan pinnan ollessa sopivan alhainen, systeemi sytytti polttoaineen varoitusvalon ja antoi myös äänimerkin. Eli tankissa oleva anturi lienee tällöin kunnossa?
Auto on ollut minulla nyt vajaat pari viikkoa, enkä ole ehtinyt haalia vielä korjausoppaita tms. materiaalia, eli mittariston irroituskin on vielä minulle mysteeri. Mittariston valot tuntuvat pelaavan hyvin, enkä ole muita poikkeuksia mittariston toiminnassa huomannut kuin tämän edellä mainitun.
Olisiko antaa vinkkejä, mistä aloittaa vian jäljitys tai edes onko tuon mittaritaulun irroitus järkevästi tehtävissä?
Terv. uunituore foorumin jäsen Nomad
Galaxy -01, polttoainemittarin vika
- Mondeomies
Re: Galaxy -01, polttoainemittarin vika
Eikös muuten siellä takissa ole sellainen koho mikä bensan pinnan mukaan liikkuu ja potikka säätää mittarille menevää virtaa. voi olla että näin uusissa autoissa on joku hifimpi systeemi mutta näin ainakin ennen vanhaan. Mukava nähdä että muitakin Galaxy-ihmisiä on täällä, itsellä kanssa ´01 ja 2,3 bensa. Itse painisin tuulilasinpyyhkijöiden vivuston kanssa ja päädyin hommaamaan uuden vivuston kun sai sopuhintaan.
Sanoisin, että vika on siellä tankin päässä, anturissa. Sanomattakin on selvää, että mulla oli muinoin opelcorsa, jossa bensamittari toimi juuri noin: täydellä tankilla näytti absoluuttisen tyhjää, vasta kun oltiin alle alimman neljänneksen, näyttämä vastasi oikeata tankin tyhjyyttä.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Kiitoksia molemmille vastauksista!
Pitääpä ottaa tutkinnan alle kun aikataulu sallii & saan hankittua jotain opasmateriaalia homman hoitamiseksi.
Pitääpä ottaa tutkinnan alle kun aikataulu sallii & saan hankittua jotain opasmateriaalia homman hoitamiseksi.