Onkohan tuolla kutosen etujarrusatulalla mitään eroa verratuna neloskoneen satulaan, vaikuttaako luistonesto millään tavalla satulanrakenteeseen. Ainakin kahtelin niin männän koko on ainakin sama.
Eli käykö esim. 1.8 satula tuohon v6 mondeoon?
Ford Mondeo mk2 2.5 v6 etujarrusatula
Ford Mondeo mk2 2.5 v6 etujarrusatula
Ford Mondeo Mk2 2.5 V6 24v Stw vm.99
Re: Ford Mondeo mk2 2.5 v6 etujarrusatula
Minun muistaakseni mk2 Mondeon etusatula on isojen jarrujen takia vakiomallia kauempana navasta. Eli ovat ihan omanlaisensa satulat. 
Onko satula täysin kaput, vai huoltoa vailla?

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Kuskinpuolen satulassa mäntä oli ruosteessa aika kivasti suojakumi oli kyllä ehjä, mutta ensiavuksi piti putsata se ruoste pois kun ei ollu toista satulaa saatavilla. Sillä vaan kysyin noita satulan eroja onko niissä mitään poikkeavuuksia, kun ei oikeen tiiä tuosta entisen satulan kestosta kun sitä mäntää reilummin piti putsata. Oli jo sen verran pahasti ruoste tarttunu.JyriN kirjoitti:Minun muistaakseni mk2 Mondeon etusatula on isojen jarrujen takia vakiomallia kauempana navasta. Eli ovat ihan omanlaisensa satulat.
Mulla oli myös tuossa mondeossa samaa vikaa. Mäntä niin ruosteessa että satulan ollessa irti ei meinannu mäntää saada ulos jarrua polkemalla. Kaikki kumit oli myös ehjät. Männästä puhdistin ruosteet ja sylinteristä myös, ei tosin ollut ruostunut männäntiivistettä syvemmälle. Kasatessa voitelin jarrurasvalla pölynsuojakumin alta, ettei heti ala ruostua uudestaan. Tuosta remontista kohta vuosi aikaa ja vielä ainakin toimii.
Aika näyttää mihin asti.

Mondeo Ghia STW 1.8TD -98
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
No pitää katella mitenkä pitkään se satula sitten toimii. Osaapa se ilmoittaa uusinta tarpeen, jos tuo nyt kumminki siihen asti kestäis että saa vietyä sen inssille katottavaksi.
Ainakin selvisi noitten satuloitten ero, enkä voinu vastustaa kiusausta että onko niissä eroo ja kyllähän siellä sellanen hivenen pieni ero oli. Kiitoksia kumminkin vastauksesta.