Paljon painetta?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Paljon painetta?

Viesti Kirjoittaja Buster »

ostin ekat mataprofiilikuimit... 205/50 ZR16 paljon noihin kannattaa laittaa painetta autona MK1 mondeo
MK1 Fiesta
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Paljon painetta?

Viesti Kirjoittaja henu »

Buster kirjoitti:ostin ekat mataprofiilikuimit... 205/50 ZR16 paljon noihin kannattaa laittaa painetta autona MK1 mondeo
oisko jotain 2.5 baarii
lalli69

Re: Paljon painetta?

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

henu kirjoitti: oisko jotain 2.5 baarii
Ei ainakaan alle.

Yleensä matalaprofiilisissa renkaissa pidetään liian alhaisia paineita. :?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Lallihan vois tehdä stickyn noista oikeista paineista tai joku muu(t)
Escort 1.8 sport -97
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja Buster »

Joo tuli laitettua 2.6 oli ennen hieman alhaisempi (2.3-2.4), tuli hieman kovempi ajettava...
Sen takia kai ne pitää liian alhaisia paineita

Mutta kun lisäsin painetta niin uriin vetely väheni hieman.
MK1 Fiesta
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kannattaa käydä rengasliikkeestä kysymässä, niillä on sellainen taulukko mistä näkee
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Regu kirjoitti:Lallihan vois tehdä stickyn noista oikeista paineista tai joku muu(t)
niin no... mitkä on oikeat paineet. :?
Siihen vaikuttaa niin moni asia...

Tämmösiä itte on tullut pidettyä

Profiili
40 tai pienempi +3 bar
40-50 ~2,8 bar
50-60 ~2,5 bar
60 -> ~2,4

...mutta nämäkin on makuasioita... :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuohonkin vaikuttaa vielä tietysti vannekoko ja leveys
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

VesQ kirjoitti:Tuohonkin vaikuttaa vielä tietysti vannekoko ja leveys
Periaatteessa, mutta toisaalta taas ei.
Renkaan profiili, kun on suoraan suhteutettuna renkaan leveyteen.
(jos joku ei tiennyt)
Masaman
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

2.5Bar katsoi rengasliikkeessä kirjasta 215/40/17 renkaiden paineeksi.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
raato
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Helmi 2005 23:58
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja raato »

2,5bar o aika hyvä,eikös sen siit nää jos kuluu keskelt on liikaa?
Mondeo 1,8 GLX-96 (myyty aikoja sitten)
Chrysler LeBaron-90
Mondeo 1,8 Amb. sedan
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Ei noita nyky renkaita mielestäni palloiksi saa jos paineita on liikaa. (vyörakenne)Rajansa kaikella kuitenkin. Toisin oli joskus -70 luvulla kun renkaat oli mitä oli.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No joo mutta 55 sarjalaiseen 2.5 onkin vähän liikaa. Melkein tommosia 2.2-2.3 bar:n paineita 55 sarjalaisessa vois jo pitää. Itellä on 225/40-18:ssa 2.8baria ja kuluu oikein tasasesti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

rengaspaineisiin vaikuttaa myöskin millaista ajoa ajetaan, pitkälle matkalle voi periaatteessa pudottaa paineita :arrow: rengas lämpeää ilma renkaan sisällä laajenee :arrow: paine kasvaa. ja auton painollakin on tekemistä. vai mites selitätte että farmari autossa käytetään kovempia paineita takarenkaissa kun sedanissa siis "samanlaisessa" autossa. samoin diisselissä käytetään kovempia paineita eturenkaissa kun bensa koneisessa 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

ZyaS kirjoitti:rengaspaineisiin vaikuttaa myöskin millaista ajoa ajetaan, pitkälle matkalle voi periaatteessa pudottaa paineita :arrow: rengas lämpeää ilma renkaan sisällä laajenee :arrow: paine kasvaa. ja auton painollakin on tekemistä. vai mites selitätte että farmari autossa käytetään kovempia paineita takarenkaissa kun sedanissa siis "samanlaisessa" autossa. samoin diisselissä käytetään kovempia paineita eturenkaissa kun bensa koneisessa 8)
Niimpä...

Sama asia hieman lyhemmin kerrottuna :wink:
lalli69 kirjoitti: Siihen vaikuttaa niin moni asia...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

minullako pätemisen tarvetta?? :lol: :lol: 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

raato kirjoitti:2,5bar o aika hyvä,eikös sen siit nää jos kuluu keskelt on liikaa?
Mielummin just päinvastoin ainakin näissä matalaprofiilirenkaissa.
Vastaa Viestiin