Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt on Focuksessa ilmennyt vikaa vasemmanpuolen etupäässä.Auto on mallia 2009 viistoperä.Viat alko siitä kun tietyyn kurviin mentäessä (ylämäkeen vasemmalle kääntäessa) alkoi vasemmanpuolen eturenkaan suunnalta kuulumaan outoa rahinaa.Auto oli paikallisella korjaajalla joka ei mitään vikaa mistään löytänyt vaikka on koneet ja värkit.Vika oli tietysti vaikea huomata kun ei jatkuvaa ollut.Nyt kun liukkaat tuli ja kitkat alla,niin on ruvennut jarruttaessa pitämään samaa rahinaa eli kun jarruttaa ja abs:ät alkaa toimia alkaa sama rahina ja ajovalot himmenevät (lienee jokin sähköosa joka sitä mekkalaa pitää) ja jos heittää liinat kiinni ihan kunnolla abs valo vilkahtaa ja kaikki 4 rengasta menevät lukkoon,tämän jälkeen paikoiltaan liikkeelle lähdettäessä rahina kuuluu ihan hetken jonka jälkeen loppuu.Samalla auton perästä tulee levoton ja koko auton keula alkaa kampeamaan vasempaan.
Onkos kellään muulla ollut samaista vikaa tai tietääkö kukaan mikä sähköosa siellä on hajalla.Varmasti jotain ABS:iin liityvää
Laakeri on ainoo mikä mulleki tulee mielee. Jos siellä klappia niin anturi sekoilee -> ABS:t tekee mitä lystää. Jos ne renkaat oikeesti menevät lukkoon reilusti jarrutettaessa niin ABS on selvästi sitä mieltä että joku on pielessä -> ABS menee pois päältä.
Ja kun ABSit tekee hommiaan niin siihen tarvitaan paljon sähköä ja ajovalot himmenevät sen takia ja se on ihan normaalia.
Noh,se abs juttu nyt oli pitkien pohdintojen päähänpistoja mutta autolla ajettu vasta
vajaa 60 tkm joten vähän outoa että ois jarrut loppu...kuulostaa tuo laakerivammaisuus nyt varteen otettavimmalta joten täytyykin ruveta asiaa tutkimaan tarkemmin
Vasen etujarru jumissa. Kivi jarrusatulan välissä, ilmaa sylinterissä, viallinen jarrusatula, jarrupalassa pinta irti, abs anturin johto rikki/ jatkoliitin viallinen.....
Tuskin on laakerin aiheuttamaa.
Ei tuollaista vikaa testerillä korjata, täytyy oikein sotkea lapaset.
jyha kirjoitti:Vasen etujarru jumissa. Kivi jarrusatulan välissä, ilmaa sylinterissä, viallinen jarrusatula, jarrupalassa pinta irti, abs anturin johto rikki/ jatkoliitin viallinen.....
Tuskin on laakerin aiheuttamaa.
Ei tuollaista vikaa testerillä korjata, täytyy oikein sotkea lapaset.
Usko focusmiäs jyhaa. Jos noita jarruja ei ole viimeiseen neljään vuoteen kertaakaan avattu, ne on aika varmasti jumissa. Varsinkin vähät kilometrit kostautuu noin, kun usein oletetaan, että ei tarvi huoltaa kun ei palatkaan kulu. Jossain enemmän "ooppeleissa" (kuten mun mk3 mondeo) jarrut saa huoltaa ainakin kerran vuodessa. Vaikka ajais 30000 km vuodessa eikä palojen kuluneisuus vielä edellyttäisi lapasten likaamista.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Määki kyllä sitä mieltä et ne liukutapit vaa kunnolla jumissa ja kuivat. Mulla on samaisessa jarrussa jotain saman tyyppistä
vikaa. Ajoittain se satula (ulompi liukuva puoli) jää vähän makaamaan levyyn ja tavallaan ulvoo kunnes napautan
vähän jarrua. Luulin jo, että onko prkl laakeri menny 7000km matkalla uudestaan. Mut ei laakeriulvonta jarrua painamalla
yht äkkiä lakkais, joten oma päätelmä on tuo liukutappien jumitus.
Oman auton edellinen omistaja ei ole taatusti hipassutkaan jarruihin huoltomielessä, joten jarrurasvat onkin jo hyllyssä.
Ne liukutapit on mk2.5 focuksessa edessä ja takana vielä sellasta avonaista mallia, jossa ne pääsee rasvoineen
möyryää suolasonnassa ja hiekassa. Senkin takia ne olis hyvä aika ajoin puhdistaa ja rasvata uudestaan.
Liukuvat systeemit ei todkaan ole troublefree kovin pitkiä aikoja. Autollani ajettu vasta 67tkm.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000