Sori, ymmärsinkin väärin... pitäisi opetella lukemaan ja ymmärtämään luettua. Vahvistin ja subbari siis. Mutta että sinulla on mittaristossa Audio 7:n kanssa parempi näyttö eikä luettelemistasi varusteista sellaista vempelettä löydy jonka se pitäisi tuoda - sinulla on ollut tuuria 8)vorkki kirjoitti: Hetkinen... Onkos sinulla kuitenkin Audio 17, koska Audio 7:ssa ei ole subbaria eikä lisävahvaria, ainoastaan 9 premium-kaiutinta?
Ford Focus mk3 2011
Re: Uusi Focus 2011
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Onko Focukseen mahdollista saada ovien automaattinen lukitus liikkeelle lähdössä päälle jotenkin? Ajotietokoneesta en sellaista valintaa ensi hätään löytänyt kun sisältöä tutkin.
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Tutkippa niitä kuljettajan oven sähkönappuloita, jos niistä löytyisi sellainen keskuslukitusta ohjaava.
Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
En löytänyt ovesta tähän liittyvää, enkä käyttöohjekirjastakaan. Keskikonsolissa radion nappuloiden (ainakin vakioradio sekä Audio 3) alta löysin nappulan jolla ovet saa lukkoon tai auki, mutta toive olisi saada ovet automaattisesti lukkoon kun lähtee liikkeelle, ilman erikseen paineltavia nappuloita. Vaimo on tällaiseen päässyt aikaisemmissa autoissa tottumaan ja haluaisi sitä jatkossakin.JohnFinn kirjoitti:Tutkippa niitä kuljettajan oven sähkönappuloita, jos niistä löytyisi sellainen keskuslukitusta ohjaava.
Toinen kysymykseni koskee ovia ulkoa kaukosäätimellä lukittaessa automaattisesti kääntyviin sivupeileihin. Niitä ei kai saa mitenkään jäämään kääntymättä? Ainakaan käyttöohjekirja ei asiassa auttanut. Kuljettajan ovessa olevalle napillekaan en löytänyt roolia kääntymisen estämiseksi.
Edit: linkki käyttöohjekirjaan jos joku haluaa tutkia...
http://www.fordservicecontent.com/pubs/ ... OCog1e.pdf
Viimeksi muokannut vorkki, 17 Loka 2013 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Viime talvena samaa mietin, mutten tosin huollosta kysynyt asiasta kun ei ongelmia ole ollut kertaakaan.vorkki kirjoitti: Toinen kysymykseni koskee ovia ulkoa kaukosäätimellä lukittaessa automaattisesti kääntyviin sivupeileihin. Niitä ei kai saa mitenkään jäämään kääntymättä? Ainakaan käyttöohjekirja ei asiassa auttanut. Kuljettajan ovessa olevalle napillekaan en löytänyt roolia kääntymisen estämiseksi.
Ainakaan sulake ei ole peilien käännölle erillinen vaan (etu)ovikohtaiset.
Re: Uusi Focus 2011
Lueskelin tämän ketjun vanhempia viestejä ja jossain kohdassa mainittiin, että jos tehtaalta tilaa 18" vanteet niin kääntösäde kasvaisi, ts. etupyörien kääntymistä rajoitettaisiin mekaanisesti jotenkin. Pitääköhän tämä paikkansa? Olisiko tosiaan niin pienestä kiinni isompien vanteiden ja 235 leveiden kumien sopivuus 215 leveiden tilalle? Laitoin asiasta kyselyn automyyjällekin, koska oma autoni on tilattu 18" Individual-vanteilla 235/40-18" kumeilla. Jos pitää paikkansa, vaihdetaan tilalle 17" vanteet 215/50-17" kumeilla mikäli muutoksenteko vielä on mahdollista. Ostetaan sitten 18 tuumaiset jälkikäteen jos turhamaisuuden tarve ei hellitä...
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Pitää paikkansa, että 18":n pyörillä toimitetuissa autoissa on pyörien kääntymisen rajoittimet, jotta pyörät eivät ota käännettäessä kiinni auton rakenteisiin. 18":n vanteiden ET-mitta muuttuu suuremmaksi, vanne levenee yhden tuuman ( 25,4 mm) ja päällä oleva rengas on 20 mm leveämpi. Nämä ovat riittäviä muutoksia, jotta tällainen tekninen rakennemuutos joudutaan tekemään ja joka vaikuttaa käätösädettä kasvattavasti; toisaalta näillä varmennetaan myös toimiva ohjausgeometria suhteessa suuntavakavuuteen ja kaarrekäyttäytymiseen ( tasapainoiset sortokulmat ).vorkki kirjoitti:Lueskelin tämän ketjun vanhempia viestejä ja jossain kohdassa mainittiin, että jos tehtaalta tilaa 18" vanteet niin kääntösäde kasvaisi, ts. etupyörien kääntymistä rajoitettaisiin mekaanisesti jotenkin. Pitääköhän tämä paikkansa? Olisiko tosiaan niin pienestä kiinni isompien vanteiden ja 235 leveiden kumien sopivuus 215 leveiden tilalle? Laitoin asiasta kyselyn automyyjällekin, koska oma autoni on tilattu 18" Individual-vanteilla 235/40-18" kumeilla. Jos pitää paikkansa, vaihdetaan tilalle 17" vanteet 215/50-17" kumeilla mikäli muutoksenteko vielä on mahdollista. Ostetaan sitten 18 tuumaiset jälkikäteen jos turhamaisuuden tarve ei hellitä...
Mikäli jälkiasennetut 18":n vanteet poikkeavat leveydeltään ja ET-luvultaan Fordin mitoista, niin autoa on turha syyttää suuntavakavuuden heikkenemisestä ja/tai pyörien kiinniottamisesta. Mitä painavammat pyörät ( vanne + rengas ) ja matalaprofiilisemmat renkaat, niin sitä epämiellyttävämpää kyytiä on suomalaisilla kärrypoluilla. Painavat pyörät heikentävät myös kiihtyvyyttä/hidastuvuutta ja lisäävät polttoaineen kulutusta.
Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
Siinä oli muuten niin tyhjentävästi kiteytetty, että voisi olla "stickynä" tuolla rengas-/vanneosiossa
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus 2011
Erittäin hyödyllistä informaatiota, kiitos! Toivotaan että oman tilauksen muutosikkuna on vielä auki niin vaihdetaan 18" individualit 17" 15-puolaisiin. Otetaan sitten vaikka samalla Audio 3:n tilalle Audio 7.
Löytyisikö jostain infoa paljonko kääntöympyrä kasvaisi isommilla 18" valsseilla? Huomaisiko sen oikeasti käytännön ajossa? Itselläni on työpaikan pihalla kohta jossa joka päivä joutuu tekemään 180° käännöksen ja kääntösäde on siis merkityksellinen. Kymmenillä autoilla olen siitä ajanut ja vain yksi on vaatinut vekslailua kääntösäteen ollessa liian suuri - Fiat 500 1.4 16V vm 2011. En haluaisi Focuksesta seuraavaa...
Löytyisikö jostain infoa paljonko kääntöympyrä kasvaisi isommilla 18" valsseilla? Huomaisiko sen oikeasti käytännön ajossa? Itselläni on työpaikan pihalla kohta jossa joka päivä joutuu tekemään 180° käännöksen ja kääntösäde on siis merkityksellinen. Kymmenillä autoilla olen siitä ajanut ja vain yksi on vaatinut vekslailua kääntösäteen ollessa liian suuri - Fiat 500 1.4 16V vm 2011. En haluaisi Focuksesta seuraavaa...
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Moikka kaikille!
Uusi Focus lähti viikolla tilaukseen..toimitus tammikuun eka viikko. Tuli hieman innostuttua varustelistan kanssa ja Titaniumiin tuli päälle ainakin:
-ED 2
-Light Upgrade (maahantuojan kamppis menossa)
-Titanium X Pack 2 ((lähinnä avaimettoman kulun takia) totaalisen kyllästynyt nykyiseen avaimettomaan käynnistykseen kun _aina_ avain häviksissä:)
-Koukku, metalli Lunar, lämppäri ym. Kannattaako laitattaa se laturi myös??
-Aktiivinen vakionopeudensäädin
Viimeisimmästä kovasti koittanut kokemuksia löytää netistä mutta lähinnä jotain YouTube pätkiä tarjolla. Miten on Suomen olosuhteissa toiminut, kokemuksia??
Koneeksi sama 150hv EcoBoost kuin nykyisessä C-Max Grandissa. Jännityksellä jään odottamaan kulutuslukemia.
Grandissa todellinen kulutus pyörinyt ~9l huippeissa vajaan kolmen vuoden ajan minkä auton olen omistanut. Ja mitä foorumia selaillut vähemmällä pitäisi Focuksessa päästä.
Uusi Focus lähti viikolla tilaukseen..toimitus tammikuun eka viikko. Tuli hieman innostuttua varustelistan kanssa ja Titaniumiin tuli päälle ainakin:
-ED 2
-Light Upgrade (maahantuojan kamppis menossa)
-Titanium X Pack 2 ((lähinnä avaimettoman kulun takia) totaalisen kyllästynyt nykyiseen avaimettomaan käynnistykseen kun _aina_ avain häviksissä:)
-Koukku, metalli Lunar, lämppäri ym. Kannattaako laitattaa se laturi myös??
-Aktiivinen vakionopeudensäädin
Viimeisimmästä kovasti koittanut kokemuksia löytää netistä mutta lähinnä jotain YouTube pätkiä tarjolla. Miten on Suomen olosuhteissa toiminut, kokemuksia??
Koneeksi sama 150hv EcoBoost kuin nykyisessä C-Max Grandissa. Jännityksellä jään odottamaan kulutuslukemia.
Grandissa todellinen kulutus pyörinyt ~9l huippeissa vajaan kolmen vuoden ajan minkä auton olen omistanut. Ja mitä foorumia selaillut vähemmällä pitäisi Focuksessa päästä.
Re: Uusi Focus 2011
Mikä maahantuojan kampis? En nettisivuilta mitään löytänyt, eikä myyjäkään maininnut.Asolo kirjoitti:-Light Upgrade (maahantuojan kamppis menossa)
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Olisko se sitten Rintajoupin tarjous. 300e maksoi.vorkki kirjoitti: Mikä maahantuojan kampis? En nettisivuilta mitään löytänyt, eikä myyjäkään maininnut.
Re: Uusi Focus 2011
Ihanko oikeasti Light Upgrade Package vai sittenkin pelkästään Bi-Xenin ajovalot? Seuraavat lainaukset Fordin sivujen hintalaskurista:Asolo kirjoitti: Olisko se sitten Rintajoupin tarjous. 300e maksoi.
veroton hinta 1060€ vaiLight Upgrade Pack: Bi-Xenon ajovalot (sis. LED-päiväajovalot), automaattinen ajovalojen korkeudensäätö, krominväriset ajovaloumpiot; Sisätilojen monivärinen Ambient-tunnelmavalaistus, eri värivaihtoehtoja
veroton hinta 300€?Ajovalot: Bi-Xenon (sis. LED-päiväajovalot), automaattinen ajovalojen korkeudensäätö
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
veroton hinta 300€?[/quote]Ajovalot: Bi-Xenon (sis. LED-päiväajovalot), automaattinen ajovalojen korkeudensäätö
Niinpäs onkin, Xenonit vaan ilmeisesti No ainakin myyjä sai sen kuulostamaan tarjoukselta
Re: Uusi Focus 2011
Nuo xenonit tuli mukavasti 300€ hintaiseksi (veroton) 19.9.2013 hinnastoon. Sitä ennen oli 760€. Harmittavasti Light Upgrade Package ei laskenut jotta olisi jotenkin järkevästi saanut myös paremmat sisävalot. Nyt tuon paketin tilaaminen vaatii sisua, jota itselläni ei ainakan ole.
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Mistä löytyisi Focuksen eri radiovaihtoehtojen "teknisiä tietoja"?
Avasin aiheelle Autohifin puolelle oman topicin:
viewtopic.php?f=7&t=42487
Avasin aiheelle Autohifin puolelle oman topicin:
viewtopic.php?f=7&t=42487
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
36tkm on nyt kokemuksia 182hv:n farkku-focuksesta ja ajattelin kertoa kuulumisia. Matka on taittunut ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä ja auto on toiminut kaikinpuolin luotettavasti. Yksi määräaikaishuolto on tehty 20tkm:n kohdilla ja öljyä ei ole kuluttanut juuri nimeksikään koko aikana. Polttoaineen kulutus on yllättänyt...ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Kaasujalkani kun ei ole erityisen säästeliäs edes. Maantiellä kulutus pyörii kuuden litran kahta puolta ja sekalaisessa ajossa ajotietokoneen lukemat ovat alle 7 litran. Nämä siis ajotietokoneen lukemia, tiedä sitten, paljonko ajotieturi valehtelee?!
Kone on pirteä ja vääntöä on kuin tehokkaalla dieselillä ajaisi. Moottori lämpenee erittäin nopeasti (automaattisesti sulkeutuva etusäleikkö) ja muutenkin auto on kovillakin pakkasilla lämmin. Kitkarenkain meno on myös miellyttävän hiljaista, kesärenkain melua voisi olla vähemmänkin. Tosin mitenkään ratkaisevasti meluisampi Focus ei ole kesärenkainkaan, jos vertaillaan esim. uuteen golfiin tai octaviaan. Jostain syystä tämä meluasia on vaan Focuksessa otettu korostetusti esille, ja mielestäni tälle ei ole korvakuulolla kyllä perusteita. Jos jotain ärsyttävää pitäisi mainita, niin vakiosoitin soittaa edelleen liian basso-voittoisasti...vaikka säädöt on jo ihan minimissään. Samoin takatilat riittävät juuri ja juuri aikuiselle, jos edessä on pitkiä matkustajia. Mutta xenon-valot ovat tehokkaat ja parantavat led-valoineen auton ulkonäköä. Myös se monivärinen sisävalaistus on pimeällä tyylikäs, kun väriä voi halutessaan vaihdella...ja onhan tällöin myös jalkatilat & oven kahvat ym. valaistut...! Todella näyttävän näköinen kabiini siis yöaikaan ajellessa. Kokonaisuutena olen autoon ollut hyvin tyytyväinen, ja mielestäni olen saanut rahoilleni vastinetta. Matka jatkuu siis hyvissä tunnelmissa..
Kone on pirteä ja vääntöä on kuin tehokkaalla dieselillä ajaisi. Moottori lämpenee erittäin nopeasti (automaattisesti sulkeutuva etusäleikkö) ja muutenkin auto on kovillakin pakkasilla lämmin. Kitkarenkain meno on myös miellyttävän hiljaista, kesärenkain melua voisi olla vähemmänkin. Tosin mitenkään ratkaisevasti meluisampi Focus ei ole kesärenkainkaan, jos vertaillaan esim. uuteen golfiin tai octaviaan. Jostain syystä tämä meluasia on vaan Focuksessa otettu korostetusti esille, ja mielestäni tälle ei ole korvakuulolla kyllä perusteita. Jos jotain ärsyttävää pitäisi mainita, niin vakiosoitin soittaa edelleen liian basso-voittoisasti...vaikka säädöt on jo ihan minimissään. Samoin takatilat riittävät juuri ja juuri aikuiselle, jos edessä on pitkiä matkustajia. Mutta xenon-valot ovat tehokkaat ja parantavat led-valoineen auton ulkonäköä. Myös se monivärinen sisävalaistus on pimeällä tyylikäs, kun väriä voi halutessaan vaihdella...ja onhan tällöin myös jalkatilat & oven kahvat ym. valaistut...! Todella näyttävän näköinen kabiini siis yöaikaan ajellessa. Kokonaisuutena olen autoon ollut hyvin tyytyväinen, ja mielestäni olen saanut rahoilleni vastinetta. Matka jatkuu siis hyvissä tunnelmissa..
Ford Transit Custom (2014)
Re: Uusi Focus 2011
Omat ajokokemukseni Focuksella tukevat myös ajatusta ettei auto ole kovinkaan meluisa kilpailijoihinsa verrattuna. Ei edes kesärenkailla, puhumattakaan kitkarenkaista. Uutuusmallit kilpailijoistakin (mm. Golf, Octavia, A3) kokoluokassa on koeajettu ja oma omistuskokemus on mm. vm -12 Golfista ja -09 A3:sta.ekimatic kirjoitti:Kitkarenkain meno on myös miellyttävän hiljaista, kesärenkain melua voisi olla vähemmänkin. Tosin mitenkään ratkaisevasti meluisampi Focus ei ole kesärenkainkaan, jos vertaillaan esim. uuteen golfiin tai octaviaan. Jostain syystä tämä meluasia on vaan Focuksessa otettu korostetusti esille, ja mielestäni tälle ei ole korvakuulolla kyllä perusteita.
Saanko udella mikä väri on suosiossa? Vaiko perinteinen oranssi?ekimatic kirjoitti:Myös se monivärinen sisävalaistus on pimeällä tyylikäs, kun väriä voi halutessaan vaihdella...ja onhan tällöin myös jalkatilat & oven kahvat ym. valaistut...! Todella näyttävän näköinen kabiini siis yöaikaan ajellessa.
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Monivärisessä valaistuksessa on muistaakseni 7 eri väriä: vaalean- ja tummansininen, tummanpunainen, vihreä, violetti, oranssi ja perinteinen valkoinen...jos nyt en ihan väärin muista. Värejä tulee vaihdeltua säännöllisesti, ehkä tuo tummansininen tai -punainen on kaikkein tyylikkäin kuitenkin. Makuasia tietenkin. Jalkatilan valaistuksesta sen verran, että siis vain etujalkatilat ovat valaistut, ei sentään takana. Katossa on lisäksi kaksi "väriviirua" lähellä tuulilasia sekä myös ovien lehtitaskut edessä ovat valaistut myös...
Ford Transit Custom (2014)
Re: Uusi Focus 2011
Titaniumissahan on periaatteessa vastaavat sisävalot vakiona mutta värivalinta ei ole mahdollista. Oranssina loistaa kaikki. Harmi että hinnasto nyt ei suosi monivärisiä sisävaloja, koska xenonien hinta laski roimasti, mutta light upgrade-paketti joka xenonien lisäksi sisältää nuo moniväriset sisävalot, jäi hinnastossa entiselleen. Monivärisille sisävaloille siis tulee nyt hintaa lähes tonni . Kattokonsolissa peilin luona olleet valoviirut jäi jossain vaiheessa pois, olisiko 2013 malleista. Liekö turhan silmiin pistävät vai mikä syynä. Kerran sellaisilla oransseilla varustettua vm -12 titaniumia ajanut.
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Terve. Meikäläinen on niin ikään vastaavaan 182 hp versioon tyytyväinen, mutta Ekimatic voisi kuriositeetin vuoksi testailla pari-kolme tankkausta ja niiden perusteella laskea kulutusta. Minulla nimittäin ainakin ajotietokone "valehtelee" kulutuslukemat noin 0,5-0,7 l/100 km vähäisemmiksi kuin todelliset.ekimatic kirjoitti:36tkm on nyt kokemuksia 182hv:n farkku-focuksesta ja ajattelin kertoa kuulumisia. Matka on taittunut ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä ja auto on toiminut kaikinpuolin luotettavasti. Yksi määräaikaishuolto on tehty 20tkm:n kohdilla ja öljyä ei ole kuluttanut juuri nimeksikään koko aikana. Polttoaineen kulutus on yllättänyt...ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Kaasujalkani kun ei ole erityisen säästeliäs edes. Maantiellä kulutus pyörii kuuden litran kahta puolta ja sekalaisessa ajossa ajotietokoneen lukemat ovat alle 7 litran. Nämä siis ajotietokoneen lukemia, tiedä sitten, paljonko ajotieturi valehtelee?!
Kone on pirteä ja vääntöä on kuin tehokkaalla dieselillä ajaisi. Moottori lämpenee erittäin nopeasti (automaattisesti sulkeutuva etusäleikkö) ja muutenkin auto on kovillakin pakkasilla lämmin. Kitkarenkain meno on myös miellyttävän hiljaista, kesärenkain melua voisi olla vähemmänkin. Tosin mitenkään ratkaisevasti meluisampi Focus ei ole kesärenkainkaan, jos vertaillaan esim. uuteen golfiin tai octaviaan. Jostain syystä tämä meluasia on vaan Focuksessa otettu korostetusti esille, ja mielestäni tälle ei ole korvakuulolla kyllä perusteita. Jos jotain ärsyttävää pitäisi mainita, niin vakiosoitin soittaa edelleen liian basso-voittoisasti...vaikka säädöt on jo ihan minimissään. Samoin takatilat riittävät juuri ja juuri aikuiselle, jos edessä on pitkiä matkustajia. Mutta xenon-valot ovat tehokkaat ja parantavat led-valoineen auton ulkonäköä. Myös se monivärinen sisävalaistus on pimeällä tyylikäs, kun väriä voi halutessaan vaihdella...ja onhan tällöin myös jalkatilat & oven kahvat ym. valaistut...! Todella näyttävän näköinen kabiini siis yöaikaan ajellessa. Kokonaisuutena olen autoon ollut hyvin tyytyväinen, ja mielestäni olen saanut rahoilleni vastinetta. Matka jatkuu siis hyvissä tunnelmissa..
Re: Uusi Focus 2011
Lämpötilan lähestyessä nollaa Focuksen mittaristoon ilmestyy - ja jää palamaan - oranssi "liukkaan kelin varoitusvalo" joka sitten pakkaselle mentäessä jämähtää punaiseksi. Olen tottunut että kun auton mittaristossa jokin valo palaa punaisena, auto pitää pysäyttää ja vika poistaa, oranssilla valolla saa jatkaa taivalta... Kysymykseni kuuluukin, saako tuon loimottavan lyhdyn jotenkin pois häiritsemästä? Autokeskus Konalassa kertoivat ettei saa...
Focus mk3 EcoBoost
Re: Uusi Focus 2011
Itsellänikin lähti asiat etenemään kun 26.6.2013 tilattu Focus vihdoinkin kasattiin nyt maanantaina 2.12.2013. Luovutus minulle näillä näkymin heti tammikuun alusta.
Re: Uusi Focus 2011
Samaa itselleni sanottu Wetteriltä, joten todennäköisesti ei saa pois.vorkki kirjoitti:Lämpötilan lähestyessä nollaa Focuksen mittaristoon ilmestyy - ja jää palamaan - oranssi "liukkaan kelin varoitusvalo" joka sitten pakkaselle mentäessä jämähtää punaiseksi. Olen tottunut että kun auton mittaristossa jokin valo palaa punaisena, auto pitää pysäyttää ja vika poistaa, oranssilla valolla saa jatkaa taivalta... Kysymykseni kuuluukin, saako tuon loimottavan lyhdyn jotenkin pois häiritsemästä? Autokeskus Konalassa kertoivat ettei saa...
Re: Uusi Focus 2011
Mikä aiheuttanee näin pitkät viiveet, arvauksia/tietoa?mjl_79 kirjoitti:Itsellänikin lähti asiat etenemään kun 26.6.2013 tilattu Focus vihdoinkin kasattiin nyt maanantaina 2.12.2013. Luovutus minulle näillä näkymin heti tammikuun alusta.
Focus mk3 EcoBoost