Sierran kardaanin irroitus?
Sierran kardaanin irroitus?
Mitenkä tuo Sierran kardaanin irroitus tapahtuu käytännössä? tarkoituksena olisi vaihtaa tuo kardaanin etupään kumikiekko (mikä näkyy kuvassa vasemmassa alareunassa) ja keskikannakkeen kumi. Vaihteistona on mt75.
Olen nyt irroittannut takapään pultit, keskikannakkeen kahdet ruuvit jotka pitävät sitä kiinni alustassa ja tuosta kumikiekosta 2 mutteria, yhtä ei saanut irti kun on juuttunnut hajonneeseen kumiin kiinni, mutta ainakin kädellä kun tunnusteli kiekon taakse niin sieltä on tulossa koko pultti mukana niin ei sen kai pitäisi irroitukseen vaikuttaa. Hetken koitin vain voimalla saada kardaania irti mutta vain etupää oli jo hiukan tulossa kunnes pakoputki tuli tielle, kardaanin takapää ei liikahtannutkaan.
Lopuksi irroitin sitten pakoputkenkin, mutta ei ollut aikaa kokeilla josko kardaani lähtisi irti, pitäisikö sen sieltä tulla vain riittävällä voimalla alas? vai oonko nyt tehnyt jotain väärin, kannattaisiko ensin katkaista kardaani keskeltä ja ottaa puoli kerrallaa alas? ja mitenkä sitten kardaanin saa katkaistua.
Tuossa on pari kuvaa joista näkee tilanetta ehkä vähän paremmin ( http://www.aijaa.com/nuIhJH )
Olen nyt irroittannut takapään pultit, keskikannakkeen kahdet ruuvit jotka pitävät sitä kiinni alustassa ja tuosta kumikiekosta 2 mutteria, yhtä ei saanut irti kun on juuttunnut hajonneeseen kumiin kiinni, mutta ainakin kädellä kun tunnusteli kiekon taakse niin sieltä on tulossa koko pultti mukana niin ei sen kai pitäisi irroitukseen vaikuttaa. Hetken koitin vain voimalla saada kardaania irti mutta vain etupää oli jo hiukan tulossa kunnes pakoputki tuli tielle, kardaanin takapää ei liikahtannutkaan.
Lopuksi irroitin sitten pakoputkenkin, mutta ei ollut aikaa kokeilla josko kardaani lähtisi irti, pitäisikö sen sieltä tulla vain riittävällä voimalla alas? vai oonko nyt tehnyt jotain väärin, kannattaisiko ensin katkaista kardaani keskeltä ja ottaa puoli kerrallaa alas? ja mitenkä sitten kardaanin saa katkaistua.
Tuossa on pari kuvaa joista näkee tilanetta ehkä vähän paremmin ( http://www.aijaa.com/nuIhJH )
Sierra 2.0 Doch CL -91
Re: Sierran kardaanin irroitus?
Eikös se lähde irroittamalla ensin perästä se vetoakseli.
Mondeo -09 2.5T


Re: Sierran kardaanin irroitus?
Lähtikin ihan hienosti irti kun tuli otettua pakoputki pois tieltä, eli eipä enään mitään.
Sierra 2.0 Doch CL -91
Re: Sierran kardaanin irroitus?
anon kirjoitti:Eikös se lähde irroittamalla ensin perästä se vetoakseli.
























Re: Sierran kardaanin irroitus?
Jos anon sitten vaikka kertoisi miksi vetari täytyy irroittaa perästä, että kardaanin saa irti...? Itse ei ainakaan ole niin tarvinnut tehdä... 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kardaanin irroitus?
Ehkä parempi niin...



Re: Sierran kardaanin irroitus?
Syy miksi pidän omana tietona, on ettei ole rautalankaa saatavilla.
Mondeo -09 2.5T


Re: Sierran kardaanin irroitus?
Syy miksi ei myöskään kannata, on ettei tule enempää mörhöiltyäkuin on jo tehty.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Sierran kardaanin irroitus?
No eipä kyl vetareita tarvii ees irrottaa,jollei sitte perää pura?
Re: Sierran kardaanin irroitus?
Piti kirjoittaa nivelakseli , eikä vetoakseli.
Sorry foorumin kaaokseen saattamisesta.
Sorry foorumin kaaokseen saattamisesta.
Mondeo -09 2.5T


Re: Sierran kardaanin irroitus?
Niin on vahva joulumieli, että annan anteeksi tämän kammottavan rikoksen foordismia kohtaan. Olkoon rauha ja hyvä tahto foordistien sekä ihmisten kesken.
Mondeo 130 tdci -02