Lämmityslaitteen venttiilin letkunippa tuli tiensä päähän ja jälkikasvu ajoi Puman kuivaksi. Nyt on koneessa uusi kannenpahvi ja yläpään tiivisteserjat. Lähtee lämpimästä tallista käymään hyvin mutta ei ulkona kylmässä.
Lämpömittari näyttää koko ajan täysiä. Onkohan niin, että kuvittelee koneen olevan kuuma eikä anna kylmälle koneelle riittävästi soppaa käynnistymiseen?
Kone on 1.7 ZETEC ja koneen "takapäässä" on letkukotelossa (johon jäähdyttimen ylävesiletku tulee, kaksi anturia. Kotelon sivussa yksi kaksinapainen ja kotelon pohjassa yksinapainen) onko jommalla kummalla tekemistä sen kanssa paljonko kone saa bensiiniä / kuinka rikkaala ollaan käynnistettäessä?
Ihmetyttää myös se, että lämpömittari on siis pysyvästi täysillä.
Olisiko ajatuksia mistä lähteä liikkeelle?
Lauri
Puman lämpömittari / anturi
Re: Puman lämpömittari / anturi
Ne ovat molemmat lämpötila-antureita. Ota ensin toisesta ja sitten toisesta liitin irti ja katso, mitä lämpömittari tekee. Uskon, että teoriasi on aivan oikea.Super-Puma kirjoitti:Kotelon sivussa yksi kaksinapainen ja kotelon pohjassa yksinapainen
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex