Nelipyöräsuuntaus
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Heinä 2005 13:45
Nelipyöräsuuntaus
Se oli se jokavuotinen jännitys. focuksen K.A.T.S.A.S.T.U.S
Eihän ne tajua että 200 th ajettu auto enää voi mikään uus olla. Mutta seuraava lista tuli. Kuulkaa veljet siis. Missä Helsingissä on nelipyöräsuuntaus (hinta\laatusuhde) hyvä liike? Minkälainen tuo todistus pitäisi olla. Voisko tuon editoida ihan itte. Meinaan, että mittais mittanauhalla. Kun minulla on takaylätukivarsi ottanut itteensä ja se pitää vaihtaa. Sen takia campperi on vähän liikaa miinusmerkkinen. Mistä saa alkuperäisen lasin edullisesti. Entä mikä tuota käsijärruvaijeria yleensä vaivaa. Nimittäin itte jarrut kunnossa. Mutta käsijarru ei ottanut toiselle puolelle ollenkaan. Ei inahtanutkaan. Missä vaijeri kulkee ja minne siis rasvaa. Kokemuksia? Onko kellään tee-se-kaikki-itse tallia vuokralle Helsingissä? Muuten tulipa tuossa mieleen vinkiksi, kunkorjaatte noita istuinlämmittimiä. Niitä termostaatteja saa partmasterista. Ovat yks yhteen originellin kanssa. Vinkkejä siis kaivataan. Kun huokealla pitäis hoppa kuntoon saada. Kiitos ja näkemiin.
Katsastuksessa todetut viat ja puutteet
Seisontajarrun dynamometritesti, jälkitarkastus
Seisontajarru
Jarruvoinma alle 16 % kokonaismassasta
Kori, Korjauskehotus
Puskuri
Teräviä reunoja
Taka-akselisto, jälkitarkastus
Taka-akselisto Suuntaus
virheellinen Mittauspöytäkirja esitettävä
Tuulilasi ja Puhdisutlaitteet, Korjaukehotus
Tuulilasi
Halkema näkökentässä
Eihän ne tajua että 200 th ajettu auto enää voi mikään uus olla. Mutta seuraava lista tuli. Kuulkaa veljet siis. Missä Helsingissä on nelipyöräsuuntaus (hinta\laatusuhde) hyvä liike? Minkälainen tuo todistus pitäisi olla. Voisko tuon editoida ihan itte. Meinaan, että mittais mittanauhalla. Kun minulla on takaylätukivarsi ottanut itteensä ja se pitää vaihtaa. Sen takia campperi on vähän liikaa miinusmerkkinen. Mistä saa alkuperäisen lasin edullisesti. Entä mikä tuota käsijärruvaijeria yleensä vaivaa. Nimittäin itte jarrut kunnossa. Mutta käsijarru ei ottanut toiselle puolelle ollenkaan. Ei inahtanutkaan. Missä vaijeri kulkee ja minne siis rasvaa. Kokemuksia? Onko kellään tee-se-kaikki-itse tallia vuokralle Helsingissä? Muuten tulipa tuossa mieleen vinkiksi, kunkorjaatte noita istuinlämmittimiä. Niitä termostaatteja saa partmasterista. Ovat yks yhteen originellin kanssa. Vinkkejä siis kaivataan. Kun huokealla pitäis hoppa kuntoon saada. Kiitos ja näkemiin.
Katsastuksessa todetut viat ja puutteet
Seisontajarrun dynamometritesti, jälkitarkastus
Seisontajarru
Jarruvoinma alle 16 % kokonaismassasta
Kori, Korjauskehotus
Puskuri
Teräviä reunoja
Taka-akselisto, jälkitarkastus
Taka-akselisto Suuntaus
virheellinen Mittauspöytäkirja esitettävä
Tuulilasi ja Puhdisutlaitteet, Korjaukehotus
Tuulilasi
Halkema näkökentässä
Viimeksi muokannut juhakoskiniemi, 07 Kesä 2006 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nelipyöräsuuntauksia tekee monet rengasliikkeet, Vianor ainakin. Siitä joudut varmaan jonkun 60€-70€ kärsimään. Älä vie Olarin Vianoriin, viimeksi asentaja unohti kiristää säätömutterit säädön jälkeen. Näillä on sellaiset vehkeet, jotka tulostaa sen mittauspäytäkirjan, sitten kun on säädöt kohdillaan. Voithan sellaisen itsekin mittailla, mutta en tiedä kelpaako.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Heinä 2005 13:45
Todistuksesta
Onko kellään antaa skannattuna tuota todistusta? Voin tuollaisen itte sitten väsätä. Kyllä minä ihmettelen tuota katsastusta. Minusta se on mennyt jo liian tarkaksi. Itte olen aikasemmin mittanauhalla saanut auraukset kohilleen. Nyt jos ajatellaan oikein syvällisesti niin se asettaa kansalaiset eriarvoiseen asemaan. Kuinka voi taviksella kohta enää olla varaa autoilla. Silloin, kun minä aloitin autoilun niin katsastuksesta selvisi 300 markan ja aukinaisten rystysten avulla. Miten minusta tuntuu, että nykyään alkaa 1000 euroa olla minimi 'katsasturemonttiin' Tuulilasi asennuksineen maksaa 560 Porvoossa. Romikselta saan tukivarren ja puskurin joka on saman värinen Kouvolasta. Maalaus maksaa nimittäin 500 ja puskuri 160. Sitten auta armias, kun erehtyy pihalla jotain laittamaan. Siinä alkaa äkkiä ahistamaan kun kulkijat kattoo, kun remonttia tekee. Vaikka tunne on ihan ittensä tuntema. Saattaapa olla, että ovat kateellisia kun eivät itte osaa. Näin tänään, kun olen tuossa vähän kaljoitellutkin ja suunnitellut tuota autonlaittoa. Kiitos ja näkemiin.
No on se minustakin aika omituista että vaaditaan kulmien säädöstä todistus.
Ei muuta kuin kokeilemaan mitä ne sanoo kun nauhalla mittaat ja kirjaat paperille, pistät paikan, ajan ja allekirjoituksen ja lyöt katsastussedälle kouraan.
Tuo tuulilasin hinta kuulostaa kyllä kovin kalliilta kun niitä on saanut hieman päälle 200€ asennettuna.
Ei muuta kuin kokeilemaan mitä ne sanoo kun nauhalla mittaat ja kirjaat paperille, pistät paikan, ajan ja allekirjoituksen ja lyöt katsastussedälle kouraan.
Tuo tuulilasin hinta kuulostaa kyllä kovin kalliilta kun niitä on saanut hieman päälle 200€ asennettuna.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Heinä 2005 13:45
Huulilasi
hei,
ford focus-99
tuulilasi lämmitettävä 276,40
lista tuulilasin 42,60
nämä osta alkuperäisiä,ruotsista löytyy toimitusaika n.4vrk;:tta
T:Juha Mononen
Autobodyparts oy
läntinenteollisuuskatu 6
02920 Espoo
09-8521140
juha.mononen@autobodyparts.fi
Lisäksi tilasin takaylätukivarren auto osat erickson 60
Ja sittenpuskuri motorteamista. Pitäis olla sininen. Hinnasta en tiedä mutta sen tiedän, että maalaus maksaa 500. Mutta eivät vastaa puhelimeen ja sitten kun saa puhelimeen niin huutelevat, taustalla että onko se focucken puskuri missä. Ja tänään piti soittaa kun on kuulemma toisessa varastossa. Panin kuvan, että natsais väri. Mutta ei kuulunut mitään?? iHMEELLSITÄ KAUPANKÄYNTIÄ. Mutta jos purku auto onkin vasta tulossa tjsp. Pitää vissiin itte laittaa paikoillee tuo lasi. Onko kellään tietoa siitä liimasta. Käykö saniteettisilikoni? Kiitos ja näkemiin
ford focus-99
tuulilasi lämmitettävä 276,40
lista tuulilasin 42,60
nämä osta alkuperäisiä,ruotsista löytyy toimitusaika n.4vrk;:tta
T:Juha Mononen
Autobodyparts oy
läntinenteollisuuskatu 6
02920 Espoo
09-8521140
juha.mononen@autobodyparts.fi
Lisäksi tilasin takaylätukivarren auto osat erickson 60
Ja sittenpuskuri motorteamista. Pitäis olla sininen. Hinnasta en tiedä mutta sen tiedän, että maalaus maksaa 500. Mutta eivät vastaa puhelimeen ja sitten kun saa puhelimeen niin huutelevat, taustalla että onko se focucken puskuri missä. Ja tänään piti soittaa kun on kuulemma toisessa varastossa. Panin kuvan, että natsais väri. Mutta ei kuulunut mitään?? iHMEELLSITÄ KAUPANKÄYNTIÄ. Mutta jos purku auto onkin vasta tulossa tjsp. Pitää vissiin itte laittaa paikoillee tuo lasi. Onko kellään tietoa siitä liimasta. Käykö saniteettisilikoni? Kiitos ja näkemiin
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Heinä 2005 13:45
Pyöränkulmista
Paljonko se säätö oikein korjaa maksimissaa. Silloin kun vuosi sitten vedettiin takakeskipalkkia. niin katottiin vaan että palkki venyy siihen missä oli ollutkin. Siis missä tuore maali peitty. Nyt sitten kuin sain sen ylätukivarren vaihdettua niin vertasin sitä. Ja olihan se 6..7 mm kapeampi, kuin vaihto osa. Kun pultin laitto toiseen reikään. Tsiigailin sitten takaapäin ja noin 2!½ astetta näyttäisi olevan vielä sivussa ja minusta se pitäsi olla noin asteen lintallaan sisään noin tehtaan mukaan. Ruskeasuon teboililla ei ainakaan osannut sanoa paljonko voi säätää. Mutta paljon vaikutti se pelkän varren vaihto. Enää ei silmin huomaa ellei oikein ota silmää käteen ja kato. Käsijarrun vikakin selvesi. Vaijeri vetää aina rummulle saakka. Katsastuksessa katoin mittareita ja niin tasan meni 1/10 heitolla näemmä paprun mukaan. Ja joskus keväällä katoin niin hihnat on vielä iskussa. Eli se epäkeskohässäkkä on jumissa. Kun en käytä käsijärrua ollenkaan. Mutta tee-se-itse-kaikki-kerrostalon-pihalla menetelmällä ei rumpua saanut irti. Ei vaikka sieltä takaa potki rengas paikoillaa. Nyt sitten mietin, että eipä kannata ostaa ulosvetäjää vaan maksaa se kaksi tuntia. Voi elämän kevät jos sen joutuu ropottiin vetämään kiinni. Se on vähintään neljä tuntia kun ne sen korvan vetää sen 6..7 mm. Oispa älynnyt, ennen konttoria vaihtaa tukivarren niin ei olis silmään pistänyt. Kiitos ja näkemiin
Re: Nelipyöräsuuntaus
Lainaanpa tätä, kun otsikko olis kohdallaan. Osaako kukaan suositella Kotkasta mitään liikettä joka tekee nelipyöräsuuntauksia edullisesti? Ja tietysti hyvin..
Ja autohan olisi Mondeo -98 stw.

Mondeo Ghia STW 1.8TD -98
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Re: Nelipyöräsuuntaus
Ihan nyt kiinnostais tietää, että miten arvon ingenjöör on todennut taka-akselin virheellisen suuntauksen? Saatan ymmärtää jos alustaa on tiputettu niin vaatisi nelipyöräsuuntauslapun, mutta en oo aikaisemmin törmänny tämmöseen. Aina on riittäny pelkkä TÜV lappu jousisarjasta.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Nelipyöräsuuntaus
Ei tässä mun tapauksessa ole katsastuksen kans mitää tekemistä.
Aurauskulmat on vähän metsässä ja taakse on ajan saatossa tullu puslia vaihdeltua, niin ajattelin että tekis nelipyöräsuuntauksen samalla kertaa. Sitten kun joskus talvirenkaat vaihtaa niin olis kulmat kunnossa että ei menis hyvät renkaat piloille. 


Mondeo Ghia STW 1.8TD -98
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Re: Nelipyöräsuuntaus
Motonetistä saat sitä lasiliimaa,vaihda se tukivarsi ja vie toiselle asemalle katsastukseen, niin et tarvii pöyränsuuntauksista pöytäkirjaa.
Mondeo -09 2.5T


Re: Nelipyöräsuuntaus
Oletti ilmeisesti, että kulmat muuttuu tukivarren vaihdon yhteydessä.mösjöö kirjoitti:Ihan nyt kiinnostais tietää, että miten arvon ingenjöör on todennut taka-akselin virheellisen suuntauksen? Saatan ymmärtää jos alustaa on tiputettu niin vaatisi nelipyöräsuuntauslapun, mutta en oo aikaisemmin törmänny tämmöseen. Aina on riittäny pelkkä TÜV lappu jousisarjasta.
Mondeo -09 2.5T


Re: Nelipyöräsuuntaus
Ensimmäisen kerran mä eläissäni kuulen et katsuri vaatii että pitäs olla pyörät suunnattu ja oikee paperi siitäki?
No ehkä noin Hesassa ja sitten vielä kun nykyajan risualusta nii neihän se suoraan voi vanhana enää mennäkkä heh.
Jos pyörät kulunu niin vaihtaa vaa paremmat alle nii aina on kyl kelvannu,tuossakin oli monia kohtia kerrottu mitkä olis voinu jo kattoo ennenku ees leimalle meni
No ehkä noin Hesassa ja sitten vielä kun nykyajan risualusta nii neihän se suoraan voi vanhana enää mennäkkä heh.
Jos pyörät kulunu niin vaihtaa vaa paremmat alle nii aina on kyl kelvannu,tuossakin oli monia kohtia kerrottu mitkä olis voinu jo kattoo ennenku ees leimalle meni
Re: Nelipyöräsuuntaus
Taitaapa olla tällä 2000-luvulla EU:sta johtuneet sääntötiukennokset, mm. rakennemuutosten osalta, näille 200X-vuosimallista alkaen oleville autoille. Mm. alustasarjojen vaihdot on hyväksytettävä katsastajalla ja tällöin pitää olla mm. TÜV-todistus ja pyöränkulmien mittauspöytäkirja mukana. Hyväksytty muutos merkitään rekisteröintitodistukseen ja tallennetaan katsastuksia valvovan viranomaisen keskusrekisteriin.Tessu kirjoitti:Ensimmäisen kerran mä eläissäni kuulen et katsuri vaatii että pitäs olla pyörät suunnattu ja oikee paperi siitäki?
No ehkä noin Hesassa ja sitten vielä kun nykyajan risualusta nii neihän se suoraan voi vanhana enää mennäkkä heh.
Jos pyörät kulunu niin vaihtaa vaa paremmat alle nii aina on kyl kelvannu,tuossakin oli monia kohtia kerrottu mitkä olis voinu jo kattoo ennenku ees leimalle meni
Torque Vectoring Control
Re: Nelipyöräsuuntaus
"Eeppinen" nosto?vilif85 kirjoitti:Lainaanpa tätä, kun otsikko olis kohdallaan. Osaako kukaan suositella Kotkasta mitään liikettä joka tekee nelipyöräsuuntauksia edullisesti? Ja tietysti hyvin..Ja autohan olisi Mondeo -98 stw.



Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL