1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Eli escort käy vain kolmella.. Sytytykset joka tulpalle tulee hyvin. Uusittu tulpat puhdistettu virranjakajan kantta ja pyörijää.. Yritetty säätää hieman kääntämällä virranjakajaa, muttuu vähän paremmaksi käynti kun myötäpäivään pyöräyttää (aikaistaa?) mutta ei tunnu heräävän siltikään kaikilla käymään.. Vai onko sitten vaan edellinen lyöny jaon päin sitä itteään ettei se vaan yksinkertaisesti lähe kaikilla käymään?
Nakuttaakin se aikalailla.. Onko apuja mitä tekemään? Säätämään jakokohdilleen (on ohjekorjallisuutta, onnistaa varmaan sen avulla?) vai mitä tehdä?
Olis kuitenki tarkoitus käytössä pitää jonnin aikaa.. Katsastuksesta pitäis läpi vielä päästä vaikuttaneee aika paljon päästöihin tommonen käynti.
Auto tosin vasta ostettu ja muuten ihan hyvässä iskussa.
Nakuttaakin se aikalailla.. Onko apuja mitä tekemään? Säätämään jakokohdilleen (on ohjekorjallisuutta, onnistaa varmaan sen avulla?) vai mitä tehdä?
Olis kuitenki tarkoitus käytössä pitää jonnin aikaa.. Katsastuksesta pitäis läpi vielä päästä vaikuttaneee aika paljon päästöihin tommonen käynti.
Auto tosin vasta ostettu ja muuten ihan hyvässä iskussa.
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Kato nyt ensin puristuspaineet ja/tai ohivuodot että onko edes mäntä/venttiilit ok,nuo kannattaa kattoo aina kun putoo joku pytty poispelistä.
Eipä se taitas käydä paljoa olleskaan kunnolla jos jako olis ihan pielessä?
Eipä se taitas käydä paljoa olleskaan kunnolla jos jako olis ihan pielessä?
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Pitää kokeilla puristaako edes..
Oisko sitten männänrenkaat menny siitä pytystä joka ei toimi ( kuskinpolimmaisin) ku tulpanjohon nyppää irti niin samanlailla käynnistyy ja käy.
Tuli mieleen, mitäs se musta mötikkä tekee siinä virrajankajan kylessä? Entä miten se alipainesäädin? Kuinka se vaikuttaa sytytyksen toimintaan?
Oisko sitten männänrenkaat menny siitä pytystä joka ei toimi ( kuskinpolimmaisin) ku tulpanjohon nyppää irti niin samanlailla käynnistyy ja käy.
Tuli mieleen, mitäs se musta mötikkä tekee siinä virrajankajan kylessä? Entä miten se alipainesäädin? Kuinka se vaikuttaa sytytyksen toimintaan?
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Kävikös se kolmella, kun sen ostit..jonzka kirjoitti:Auto tosin vasta ostettu ja muuten ihan hyvässä iskussa.

Sytkä säädetään alipaineletku irti mulla (OHC). Kannattaa hankkia se korjausopas, mun oppaassa sanotaan, että ennakkoa ei voi CVH eikä DOCH koneissa säätää laisinkaan.
Ne kannattaa uusia koko satsi, vj-kansi, pyörijä ja sytkäpiuhat. Löysät kiinnikkeistään tai väärään järjestykseen laitetut sytkäpiuhat sotkee käyntiä tehokkaasti. Tulppien vaihdon yhteydessä olisi pitänyt näkyä tulpista mikä pytty siellä on pimeänä.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Kolmella kävi joo. Varaosiksi se menee jos ei lähe toimii 
edestä päin katsottuna oikeanpuoleisin pytty ei käy. Tänään käydä hakemassa uus vj kansi ja pyörijä kattoa sitten..
Vuosimalli on tosin 89 tai 88 en ole vielä selvittäny,mut ensirekisteröinti 1.1.89

edestä päin katsottuna oikeanpuoleisin pytty ei käy. Tänään käydä hakemassa uus vj kansi ja pyörijä kattoa sitten..
Vuosimalli on tosin 89 tai 88 en ole vielä selvittäny,mut ensirekisteröinti 1.1.89
Viimeksi muokannut jonzka, 31 Loka 2013 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Niin, Sierran (josta lienee kyse kun DOHC:kin mainitaan) CVH:sta (ainakaan 1.6i:stä) ei voi mutta kyllä noista etuvetoisista kaasarikauden vehkeistä voi.tursas kirjoitti: mun oppaassa sanotaan, että ennakkoa ei voi CVH eikä DOCH koneissa säätää laisinkaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Selvitän korjausoppaasta ku pääsen sen ääreen.
Mistä tähän hätään löytyisi oikea tulpan johtojen järjestys virranjakajaan ? Jos ois mahdollisesti edellinen omistaja uusiessaan johtoja väärin asentanu?
En googlella hyvin löytänyt, muutakuin pyttyjen sytytys järjestyksen
Mistä tähän hätään löytyisi oikea tulpan johtojen järjestys virranjakajaan ? Jos ois mahdollisesti edellinen omistaja uusiessaan johtoja väärin asentanu?
En googlella hyvin löytänyt, muutakuin pyttyjen sytytys järjestyksen
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Mulla menee Sierrassa Bossin jakajassa 1 oikea alakulma ja siitä vastapäivään 2, 4, 3, sytytysjärjestys siis tietenkin 1342 jos pyörijä pyörii myötäpäivään..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlellatursas kirjoitti:Mulla menee Sierrassa Bossin jakajassa 1 oikea alakulma ja siitä vastapäivään 2, 4, 3, sytytysjärjestys siis tietenkin 1342 jos pyörijä pyörii myötäpäivään..
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Sulla on varmaan kone poikittain ja 1 laitimmaisena vasemmalla edestä katottuna, siellä missä on jakohihna. Sen piuha pitäis olla sitten 1 pyörijän kohalla v-jakajassa ja siitä sitten pyörimissuuntaan 1342jonzka kirjoitti: Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlella
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Ihan sama mikä jakaja, mutta jos johdot on väärin, niin vähintään kaksi pyttyä on pois pelistä. Johtoja ei voi mitenkään laittaa niin, että kolmessa pytyssä olisi oikein ja vain yhdessä väärin. Tarkista nyt ne puristuspaineet ensin ja jatka vasta sitten niiden sytkävehkeiden kanssa.jonzka kirjoitti: Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlella
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Noista puristuksista, ei ole tähä hätään millä mitata mut vertaa toisiin pyttyihin käsin (
) nii samalta tuntuu verrattuna muihin..
sitten ku tukkii kunnolla niin pimeestä pytystä kuuluu viheltävä ääni
ja toimivasta ei kuulu mitään.
eli eikös nyt jakopäästä laskettuna eka pytty ole ykkönen ja jne? niin nelospytty ois pimee
edit: joo järjestys noille tulpanjohtimille tarkastettiin ja oli oikea? 1342
Edit2: yks kaveri meinas että kansipahvi ja venavarren kumet uusiksi ja tarkastaa(ja läpätä venttiilit) puristukset karkaa?

sitten ku tukkii kunnolla niin pimeestä pytystä kuuluu viheltävä ääni

eli eikös nyt jakopäästä laskettuna eka pytty ole ykkönen ja jne? niin nelospytty ois pimee
edit: joo järjestys noille tulpanjohtimille tarkastettiin ja oli oikea? 1342
Edit2: yks kaveri meinas että kansipahvi ja venavarren kumet uusiksi ja tarkastaa(ja läpätä venttiilit) puristukset karkaa?
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Jos venttiilikoneisto pitää kovaa mekkalaa ja nelonen on pimeänä, heittäisin lonkalta, että nelosen venttiilinnostajasta on pohja puhki. Ja nokka kulunut myös tietenkin.
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
No tolla menetelmällä ei saa oikein edes suuntaa antavaa tulosta, vaikka se pytty olisi kuin harva niin kyllähän se tulpan reijästä puhaltaa kun ei tule mitään vastusta.jonzka kirjoitti:Noista puristuksista, ei ole tähä hätään millä mitata mut vertaa toisiin pyttyihin käsin () nii samalta tuntuu verrattuna muihin..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
joo elikkä kansi irrotettu, neljännen pytyn imuventtiilin nostajassa reikä ja kulunut koveraksi ja milli muita lyhkäsemmäksi :DD
Myös imuventtiili helevetin karstanen.. vissii palanut.
Seuraavaksi venttiilien irroitus, läppäys. nostajan vaihto(vaihtaa muutkin nostajat?) venttilivarren kumet vaihtaa ja tiivisteet mitä tarvii. Samalla tehhä jakoremmin vaihto ku aika lopussa.
Pitäiskö tarkastaa myös nokka-akselin kunto varalta?
Myös imuventtiili helevetin karstanen.. vissii palanut.
Seuraavaksi venttiilien irroitus, läppäys. nostajan vaihto(vaihtaa muutkin nostajat?) venttilivarren kumet vaihtaa ja tiivisteet mitä tarvii. Samalla tehhä jakoremmin vaihto ku aika lopussa.
Pitäiskö tarkastaa myös nokka-akselin kunto varalta?
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Kyllä pitää!jonzka kirjoitti:joo elikkä kansi irrotettu, neljännen pytyn imuventtiilin nostajassa reikä ja kulunut koveraksi ja milli muita lyhkäsemmäksi :DD
Myös imuventtiili helevetin karstanen.. vissii palanut.
Seuraavaksi venttiilien irroitus, läppäys. nostajan vaihto(vaihtaa muutkin nostajat?) venttilivarren kumit vaihtaa ja tiivisteet mitä tarvii. Samalla tehhä jakoremmin vaihto ku aika lopussa.
Pitäiskö tarkastaa myös nokka-akselin kunto varalta?
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Musta osa on varmaa sitte se sytkänohjaus moduli ja kyllä siitä ennakkoa voi kääntää kun kaasarikone, ykspisteruiskusta ei voi.
Ensin selvittää että onko niitä puristuksia niin selviää jo paljon arvailla ei kannata,eriasia on että onko siellä joku jo jotain tehny että ei käy? sitähän ei tiedä kun tekijä
Ensin selvittää että onko niitä puristuksia niin selviää jo paljon arvailla ei kannata,eriasia on että onko siellä joku jo jotain tehny että ei käy? sitähän ei tiedä kun tekijä
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Tarkastetaan se nokka-akseli.
Ajattelin että parhaiten varmaan saa kuluneisuuden selville mittailemalla ja vertaamalla kaikkiin nokkiin? ilimoittelen että kui pahasti kulunu niin kokeneemmat tietää meneekö uusiksi...
Tuli noista venttiilivarren kumeista mieleen, kummat kannattaa ostaa ku on "normi" ja kaulusmallin kumeja?
Joko tämä pitäis tonne projekti osioon siirtää
Ajattelin että parhaiten varmaan saa kuluneisuuden selville mittailemalla ja vertaamalla kaikkiin nokkiin? ilimoittelen että kui pahasti kulunu niin kokeneemmat tietää meneekö uusiksi...
Tuli noista venttiilivarren kumeista mieleen, kummat kannattaa ostaa ku on "normi" ja kaulusmallin kumeja?
Joko tämä pitäis tonne projekti osioon siirtää

Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Sen kaulusmallin idea on siinä että se tulee venttiilijousen alle niin ei pääse irtoamaan. Alkaa olla muistikuvat vähän hataria ton aikakauden vehkeiden osalta mutta taisi olla niin että se kumien irtoilu oli lähinnä OHC koneen ongelma mutta eihän toi nyt kallis mälli ole vaikka laittaisi varmuuden vuoksi muuhunkin koneeseen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Kiitti neuvosta, eli ostetaan noi kaulusmallitKrisse kirjoitti:ei nyt kallis mälli ole vaikka laittaisi varmuuden
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Riesaa vaihettii kummit parivuotta sitte ja jotkui Mersuu käypäset kumit mulle myytii ja hyvin ne sinne kävi 1,6 kone mut samahan se muute,tais niissä olla joku lautanen?
Vanhat oli kivikovat ja nyt ei ole öljyä polttanu yhtää!
Vanhat oli kivikovat ja nyt ei ole öljyä polttanu yhtää!
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Nyt on nokka-akseli irti ja yks nokka kulunu melkein pyöreäksi..
Miten toimitaan? uutta nokkaa?
Ois ton yks 1.6sen kone remontoitavana niin siitä vois väliaikasesti tohon laittaa. käy varmaan heittämäällä ku sama kone periaattessa.
Miten toimitaan? uutta nokkaa?
Ois ton yks 1.6sen kone remontoitavana niin siitä vois väliaikasesti tohon laittaa. käy varmaan heittämäällä ku sama kone periaattessa.
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
No vika sitte löyty,ei muutaku ehjä nokka niin toimii taas,kattoo myös ne painimet että onko pahoja kuoppia? jos on niin vaihtoon
Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella
Mistä nokka? Tyyriiksi tullee varmaan :sTessu kirjoitti:No vika sitte löyty,ei muutaku ehjä nokka niin toimii taas,kattoo myös ne painimet että onko pahoja kuoppia? jos on niin vaihtoon
Painimet? Nostajiako meinaat vai keinuvipuja?
Escort 1.4 cvh '88 MkIV-->zetec
Volvo V70 -04
Volvo V70 -04