Terve. Onko kellään omakohtaista kokemusta voiko S-Maxin lisävalot kytkeä "normi" releillä vai vaatiiko jotain väylä-sähköjärjestelmiin tarkoitettuja elektronisia rele-sydeemejä jotka vievät vähän virtaa eivätkä kipinöi ?
Terv Mika
S-Max lisävalojen asennus
Re: S-Max lisävalojen asennus
Mainitsemasi "normi"relekö sitten vie paljon virtaa, mutta eletroninen rele-sydeemi ei? 
Jos voisit vielä kertoa tällaiselle vähemmän sähkötekniikkaa lukeneelle mikä tällainen "eletroninen rele-sydeemi" joka ei kipinöi on niin autan sinua mielelläni.

Jos voisit vielä kertoa tällaiselle vähemmän sähkötekniikkaa lukeneelle mikä tällainen "eletroninen rele-sydeemi" joka ei kipinöi on niin autan sinua mielelläni.
Re: S-Max lisävalojen asennus
Mua kyllä huolestuttais, jos lisäpitkiä kytkettäessä kipinöisi.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: S-Max lisävalojen asennus
Releen kärjissäkö ei kipinöi niiden sulkeutuessa tai avautuessa jos virtapiirissä on esim. 2 kpl 55 W:n lamppuja?
Re: S-Max lisävalojen asennus
Aina kipinöi, mutta sitä varten on releet keksitty ja niillä voit huoletta kytkeä lisävalot, kuten Hannu totesi.
Re: S-Max lisävalojen asennus
Ehkä kipinöinti väärä sana.. Jostain luin että ns. normireleet saattais haukata sen verran ohjausvirtaa kelalle että ajotietokone voi sen tulkita viaksi. Voi olla että turha pelko.
Noihin CAN-väylällisiin autoihin on olemassa omat releet, virrankulutus 2mA, sitä ei tietokone vielä huomaa. Niissä ei ole keloja kuten ns. normireleissä vaan ohjaus toteutettu jotenkin muuten. Hintaakin tosin noin 100 egua.
Tässä esim.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481340/L ... -CAN-vayla
Noihin CAN-väylällisiin autoihin on olemassa omat releet, virrankulutus 2mA, sitä ei tietokone vielä huomaa. Niissä ei ole keloja kuten ns. normireleissä vaan ohjaus toteutettu jotenkin muuten. Hintaakin tosin noin 100 egua.
Tässä esim.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481340/L ... -CAN-vayla