Vähän lisää tehoja kaivattais.
Onko kellään kokemuksia 1,6 tdcin lastutuksesta? Ja minkä merkkistä lastua kannattais harkita?

Noitten lastujen hinnatkin vaihtelee aika hurjasti.

Ensimmäinen pitää paikkansa, väärin luulit. Jälkimmäiseenkin taisit sortua, ja itse osaat varmaan kertoa miten kävi... Nimittäin ei jokainen itse tehty päivitys ole hölmöyttä ja turhaa pullistelua, eikä merkkiliikkeen tekemä tai valmistajan valtuuttama tarkoita että se on paras vaihtoehto kaikille. Ja tietenkin omalla vastuulla. Luulin että tää on pääasiallisesti harrastusfoorumia eikä pelkästään museoautoiksi saattamista...JohnFinn kirjoitti:Luulo ei ole tiedon väärtti - ja pullisteluilla ei paljasta kuin oman pöljyytensä. Ovat vanhoja sanontoja, jotka ovat edelleen ajankohtaisia - vai mitä?![]()
Pikku muutoksilla? Kertoisitko ihmeessä lisää?kapteeni kirjoitti:MB 250&300 turbodieseleistä 400+ pikkumuutoksilla...
Millainen mahtaakaan olla rivipumpun nestepää? Kerro tästäkin lisää. Näillä meille kaikille jakamillasi tiedoillasi epäilen kovasti mahdollisuuksiasi selviytyä ihan itse rivipumpun roplaamisestakaan...kapteeni kirjoitti:Kerropas jyha hyvä paljonko maksaa esim ahtojen bleedaukseen tarvittava muovinen t-haara ja uusi nestepää vaikka 1.6td jetan jakajapumppuun? No okei turboa voi joutua muuttamaan halvoin käytetyin osin mut esim. normaalin turbon huollatuksen yhteydessä paljonko voi laskea lisähintaa? Tai mesen rivipumppuun nestepäät, 5-6kpl? Kyse kuitenkin tekniikasta jonka pystyy ihan itse roplaamaan. Ainoo jos haluaa muuttaa syöttöennakkoa, sitten kannattaa jo ettiä ammattilainen ja maksaa vähän..
Näinhän se menee, vai mitä kapteeni?jyha kirjoitti:Ei bleedaus tai nestepään vaihto juuri mitään maksakaan, mutta eipä niillä juuri mitään saavutetakaan. Jos tehoja halutaan lisää, niin ettei kulutus hyppää taivaaseen ja koneen käyttöikä putoo nollaan, tuppaa viritys maksamaan.
Eri asia on tietysti, jos virityksen hukuttaa normaaleiden huoltokulujen joukkoon.
Mersun saattaminen 400 hevosvoimaiseksi vaatii pumpun muutoksia, joita ei joka tallissa tehdä.
Kyllä hv/€ suhde kohtalaisen hyväksi jää ohjelmoinnissa, vaikka kuinka yrittää laskea.