Mitä sillä on väliä jos suomessa muutama tuhat autoa saastuttaa enemmän kuin tehtaalta lähtöisin kun tuolla maailmalla menee miljoonia autoja jotka saastuttaa 1000x enemmän!
Uutta auto viritettäessä pitää vain muistaa että auton tietokonetta pitää osata huijata ettei vikavalot turhaan pala...
Focuksen katalysaattorin tyhjennys
Re: Focuksen katalysaattorin tyhjennys
OT: Jos ymmärsin periaatteen oikein, niin silläkään ei ole mitään väliä jos mä ajan ylinopeutta täällä pohjosessa, koska etelä-Euroopassakin on tie osuuksia joissa miljoona autoa ajaa vieläkin enemmän yli rajoitusten? Eihän se sitten ketään haittaakaan tuo pieni ylinopeus Suomessa 8)hluukkonen kirjoitti:Mitä sillä on väliä jos suomessa muutama tuhat autoa saastuttaa enemmän kuin tehtaalta lähtöisin kun tuolla maailmalla menee miljoonia autoja jotka saastuttaa 1000x enemmän!
Itse aiheeseen en osaa lisätä mitään, jatkakaa (vääntöä)...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focuksen katalysaattorin tyhjennys
Hehe, kamalasti mutu-hömppää!
Jos katin tai nokiloukun sisään ja/tai putkeen ennen & jälkeen menee muita putkia/letkuja/liittiimiä, auton joutuu ohjelmoimaan tyhjennyksen jälkeen. Jos ei oo ylimääräisiä, niin irti vaan ja sisukset pellolle.
Dpf:n tyhjennyksestä ei ole kuin hyötyä: pakopaineet laskee jolloin turbo herää nopeammin ja virtaa paremmin, moottorin hyötysuhde eli sekä teho että taloudellisuus paranee (-> päästöt paranee!), turbo rasittuu vähemmän ja kestää pitempään, dpf:n tukkeutuminen ei enää aiheuta vikoja tai tehohäviötä eikä riskeeraa koko moottoria, ei enää kalliita dpf-vaihtoja tai puhdistuksia, eolys-remppoja tai muuta. Ja kermana kakun päällä: parantaa viritysmahdollisuuksia! Ja konekin kestää viritystä paremmin kun pakopaineet ei pääse niin helposti karkaamaan!
Jos katin tai nokiloukun sisään ja/tai putkeen ennen & jälkeen menee muita putkia/letkuja/liittiimiä, auton joutuu ohjelmoimaan tyhjennyksen jälkeen. Jos ei oo ylimääräisiä, niin irti vaan ja sisukset pellolle.
Dpf:n tyhjennyksestä ei ole kuin hyötyä: pakopaineet laskee jolloin turbo herää nopeammin ja virtaa paremmin, moottorin hyötysuhde eli sekä teho että taloudellisuus paranee (-> päästöt paranee!), turbo rasittuu vähemmän ja kestää pitempään, dpf:n tukkeutuminen ei enää aiheuta vikoja tai tehohäviötä eikä riskeeraa koko moottoria, ei enää kalliita dpf-vaihtoja tai puhdistuksia, eolys-remppoja tai muuta. Ja kermana kakun päällä: parantaa viritysmahdollisuuksia! Ja konekin kestää viritystä paremmin kun pakopaineet ei pääse niin helposti karkaamaan!
Re: Focuksen katalysaattorin tyhjennys
Eikä se muakaan haittaa jos rahaa menee muuhunkin kuin polttoaineeseen ja /tai sakkoihin,halvemmallakin kun pääsee,itte en enää vanhanaäijänä ala ees opettelemaan uusien autojen viilailuja,liika kallista mulle.
Nuorilta se käy,kaverin poikakin vaihto eilen Volvoonsa flexifuel boxin ja helppoa kuulemma ja säästöäkin kertyy,no nuoret vielä kerkee ajaa kun ikä ää ei oo,heh
Nuorilta se käy,kaverin poikakin vaihto eilen Volvoonsa flexifuel boxin ja helppoa kuulemma ja säästöäkin kertyy,no nuoret vielä kerkee ajaa kun ikä ää ei oo,heh
Re: Focuksen katalysaattorin tyhjennys
Vähän tehokkaampiin Focuseihin on jo sellasiakin virityssettejä (ei pakoputkiin toistaiseksi) joilla saa lisää vääntöä ja tehoa ja takuukin pysyy voimassa...eikä tarvi tehdä uusia tehomittauksia.
Ei, uusissa autoissakaan ei ole kaikki täydellisesti parasta suoraan tehtaalta. Ja kyllä niitäkin voi ropata. Kaupallinen kompromissi on kaupallinen kompromissi, ja vielä isompi jos tarvii luontoakin pohtia - tai siis jos tarvii pohtia säädöksiä jotka luonnon nojalla säädetty EU laajuisesti esimerkiksi ja sen takia tehdä uusia kompromisseja jotka saattavat olla jopa luonnon ja ihmisen hyvinvoinnin kannalta kielteisempiä kuin olisi hieman ylittää jotkin arvot ja parantaa toisia... (ei viittaa suoraan katalysaattoriin / topiciin)
Ei, uusissa autoissakaan ei ole kaikki täydellisesti parasta suoraan tehtaalta. Ja kyllä niitäkin voi ropata. Kaupallinen kompromissi on kaupallinen kompromissi, ja vielä isompi jos tarvii luontoakin pohtia - tai siis jos tarvii pohtia säädöksiä jotka luonnon nojalla säädetty EU laajuisesti esimerkiksi ja sen takia tehdä uusia kompromisseja jotka saattavat olla jopa luonnon ja ihmisen hyvinvoinnin kannalta kielteisempiä kuin olisi hieman ylittää jotkin arvot ja parantaa toisia... (ei viittaa suoraan katalysaattoriin / topiciin)
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford