Joo Sierra teki nyt ne ranskalaiset, ja öljynkorkki oli pompannut pois... Eilen aamulla se siis oli vielä paikallaan, tänään ajelin jonkun 2 km ja päätin toisesta syystä kurkata pellin alle jolloin huomasin että korkki puuttuu. En tiedä siis lentikö pois eilisten leikkien aikana (vastaheitto peltohovin risteykseen

) vai tosiaan aamulla kun käynnisti kylmästä. Koko 20 km matka jonka tallille kiikutin ilman korkkia meni ihan hyvin öljy ei läikkynyt, mutta mikä tässä nyt mättää? Tämä on/oli sillä vanhanmallin mustalla korkilla, jonkun verran tämä kone huohottaa tuon korkin alta ja koppa on vähän kostea juuri korkin juuresta. Öljynpainetta on reilusti kuumana lähes 6 bar korkeilla kierroksilla, ja ollut koko 7000km ajan mitä autolla menty -> hiottu kampiakseli+korkeapainepumppu. Öljynä käytän Valvolinen 10w40Max Lifea.
Varsnaiselta huohotinventtiililtä tulee letku ylös jonka päässä on kartiofiltteri. Mulla on hyllyssä tuo facelift öljykorkki jossa onkin huohotin lähtö, mutta korjaako se sen kummemmin ongelmaa?? (eihän tuo orkkiskorkkikaan ole kovin tiivis)
Olen tosiaan kuullu tätä ongelmaa olevan esim. citikoissa, mutta niissäkin vaan talvella
Kone on se 2.0 efi ohc, täysrempattu, 11:1 rutut.
Muilla käynyt samoin koskaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER