Ei käyntiin lämpimänä....

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kissa

Ei käyntiin lämpimänä....

Viesti Kirjoittaja kissa »

1,6 ford sierrassa vm 88 ettei tahdo lämpöisenä lähtiä käyntiin. Oon vaihtanu siihen tulpat, tulpan piuhat, virranjakajan kannen ja pyörijän, puolan johdon ja ite puolankin vaihdoin :roll: . Sitten kokeilin vaihtaa vielä neulaventtilinkin kaasariin. Ja yhä takkuaa. :roll: Vähän syö miestä ku kylmänä lähtee kuin käskystä, mutta ajon jälkeen ei millää käyntii. Sitku aikansa hinkkaa niin yhtäkkiä taas muistaa tehtävänsä. :twisted: Kipinän tulos ei pitäisi olla mitään häikkää löi nätisti sormille tulpan johdon päästä. Onko ongelmaan ratkaisu ehdotuksia muuta kuin rekisterikilpien välin vaihto?
Niin ja olettaakseni bensan saannis ei oo ongelmia, käy kuin kello kun saaa vain sen käyntiin...
Niin ja kun sen kylmänä nykääsee käyntii nii lähtee kui rusakko makookselta, ei mitää ongelmaa.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ootkos kokeillut lämpösenä sahata kaasu aivan lattiassa

Tuntuu olevan jonkin asteinen ominaisuus noissa ohc koneissa että joutuu sahaamaan kuumana, tosi kyllä pitäisi lähteä muutaman sekunnin sahauksella kaasu pohjassa

En tiedä mikä niissä on, muodostuuko johonkin bensalinjaan joku kaasulukko, vai lämmittääkö imusarja niin paljon kaasaria että bensa höyrystyy johonkin
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Onkos toi och-koneella?

Venttiilinvälykset ja sytkän ajoitus kannattaa tarkistaa. Samoin jos kaasarissa on automaattiryyppy, niin sen toiminta on syytä myös varmistaa.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Njoo.. Kuulostais kyllä venttiilien kantamiselta.. :? Koitappa säätää venttilien välyksiä, jos sit starttais paremmin. Käykö muuten lämmänä tyhjäkäyntiä "puputtamalla"?
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
RuSSu
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Huhti 2005 00:21
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RuSSu »

Kaasari Sierrat tuppaa aina tekemään tuota, samoin itselläni.. Joutuu aika kauan starttaamaan ennenkuin hörähtää käyntiin. Itse olen kuullut että se johtuisi siitä, kun se joutuu pumppaamaan sitä bensaa sinne kaasariin niin siinä menee se "pieni" hetki?
kissa

siis ei mitään tavallista sahausta...

Viesti Kirjoittaja kissa »

vaan ihan puhun minuutista..

Bensantulos ei pitäisi olla ongelmaa ku kylmänä lähtee siks toiseks siinä on oli sähköinen bensapumppu koplaus hetken aikaa. No joka tapaukses vaihdoin sen takaisin tavalliseen.

Venttilit ei kanna ei siis puputa..

Kansivikaan alan kyllä ite pian kallistuun...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tuo vasta onkin taunus/sierra ohc-moottorien Ominaisuus.. :)
tuntuvat kaikki tekevän tuota samaa..kaikki omatkin mitä on ollu..
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mutta se ohcn ominaisuus on tosiaan että joutuu sahaamaan pari kolme sekunttia, ei minuuttia :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Eihän tulppien kärkiväli oo liian iso ?
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

laitat siihen taunus kaasarin jos ei jo ole niin loppuu vidduilu.emännän surra oli just tollanen että sai sahata aina lämpimänä.ei tartte enää,vaikka on ihan kärjellisellä jakajalla oleva sekasikiö.laitoin vain taunuksesta kaasuttimen ja ongelma katosi.
irc voicecoil
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

janzamar kirjoitti:tuo vasta onkin taunus/sierra ohc-moottorien Ominaisuus.. :)
tuntuvat kaikki tekevän tuota samaa..kaikki omatkin mitä on ollu..
Ei minulla ollut tuota ominaisuutta noissa, Taunus lähti aina samantien käyntiin. 1,6 ja 2 litraisena...
CVH sierra taas teettää tuota vaikka on ruisku...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

VesQ kirjoitti:Mutta se ohcn ominaisuus on tosiaan että joutuu sahaamaan pari kolme sekunttia, ei minuuttia :wink:
Se taitaa johtua siitä että VV kaasarilla olevissa haihduttaa lämpimänä kohokammion tyhjäksi?
Weberillä olevissa ei vissiin ole tuota ongelmaa...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä minullakin tuo 2.0 32/36 weberillä tekee ihan samaa, kylmänä ja heti kun on sammuttanut kuumana (<5min) niin ei tarvi ku virta-avainta näyttää niin tärähtää, kun on hetken seissyt lämpimänä niin saa kaasu aivan lattiassa sahata about 2-4sek ja sitten tärähtää
Fiestalla
Viestit: 482
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

VesQ kirjoitti:Ootkos kokeillut lämpösenä sahata kaasu aivan lattiassa

Tuntuu olevan jonkin asteinen ominaisuus noissa ohc koneissa että joutuu sahaamaan kuumana, tosi kyllä pitäisi lähteä muutaman sekunnin sahauksella kaasu pohjassa

En tiedä mikä niissä on, muodostuuko johonkin bensalinjaan joku kaasulukko, vai lämmittääkö imusarja niin paljon kaasaria että bensa höyrystyy johonkin
Näissä 80-luvun "juuttuva"kurkkuisissa Corollissa on samanlaista ongelmaa, joutuu usein kuumana sahaamaan kaasu pohjassa käyntiin. Oisinko jostain kuullu et johtuisi juuri tuosta bensan höyrystymisestä/haihtumisesta..Corolla imusarja vaikuttaa ainakin melko lyhkäseltä, joten voisi päätellä johtavan hyvin lämpöä kaasuttimeen... mene ja tiedä...................
Fiestalla
Viestit: 482
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

xraam kirjoitti:Onkos toi och-koneella?

Venttiilinvälykset ja sytkän ajoitus kannattaa tarkistaa. Samoin jos kaasarissa on automaattiryyppy, niin sen toiminta on syytä myös varmistaa.
Toi on kans 12 venttiilissä kaasutin Corollissa ongelmana... menee vähän offtopic, mut tulee huomenna kolmen viikon tauko, jolloin en pääse useinkaan nettikoneelle. :wink:
Vastaa Viestiin