focus st:n etupää naksuu
focus st:n etupää naksuu
focus 2.5 st:n etupää naksuu,luulisin että vetoakselit. Akselien pultit ei ole löysällä.olisko vetarit vaihtoa vaille vai
löytyykö hyviä ideoita?
löytyykö hyviä ideoita?
Re: focus st:n etupää naksuu
Melkeinpä kannattaisi kertoa minkälaisessa tilanteessa naksunta kuuluu!
Mondeo 130 tdci -02
Re: focus st:n etupää naksuu
naksaus kuuluu,kun laittaa pakin päälle ja nostaa kytkimen,sama juttu eteenpäin lähtiessä.Tai ihan vaan ajaessa,kun on
ollu veto päällä ja tullee esim. risteykseen ja laittaa pienemmän vaihteen,niin kytkin ylös ja kolahtaa.Eli ei liity ainakaan
jarruihin.
ollu veto päällä ja tullee esim. risteykseen ja laittaa pienemmän vaihteen,niin kytkin ylös ja kolahtaa.Eli ei liity ainakaan
jarruihin.
Re: focus st:n etupää naksuu
Vetareiden keskipultit löysällä..pultit irti ja lukkoliima vetarinuritukseen ja pultit takas momenttiin..Aika yleinen vika näissä..voi mennä vähän aikaa kun kiristää pultit uudestaan...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: focus st:n etupää naksuu
keskipultit ei ole löysällä,mutta eikö vetarin pidä päästä liikkumaa pooreissa?Ainakin nyt niissä on ihan reilu liikkumavara.
Re: focus st:n etupää naksuu
Tota sanavalintaa löysällä voisi vähän täsmentää, että saatat tarvita metrisen varren todetaksesi, että se liikahtaa aivan nytkähdyksen
parauksen kera ja sitten se onkin tarpeeksi tiukalla. Oma auto piti samaa naksetta ja vaati aivan törkysesti voimaa, että se naksahti
vähän tiukemmalle ja samalla loppu se nakse liikkeellelähdössä.
parauksen kera ja sitten se onkin tarpeeksi tiukalla. Oma auto piti samaa naksetta ja vaati aivan törkysesti voimaa, että se naksahti
vähän tiukemmalle ja samalla loppu se nakse liikkeellelähdössä.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: focus st:n etupää naksuu
Tarkoitatko tässä nyt Mk 1:n napamutteria (320 Nm) vai Mk 2:n vetoakselin keskipulttiaSimoHirvonen kirjoitti:saatat tarvita metrisen varren todetaksesi, että se liikahtaa aivan nytkähdyksen parauksen kera ja sitten se onkin tarpeeksi tiukalla.
(jotain 35-40 Nm + 90 astetta)? Jälkimmäinen napsahtaa kyllä poikki metrin varrella...

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: focus st:n etupää naksuu
Joo sitä pitäs ymmärtää pitää suunsa kiinni, kun ei tiedä
hyvä että oikasit.

ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: focus st:n etupää naksuu
kurkkaappa iskareita että vuotaako
Re: focus st:n etupää naksuu
Siis täh? Että vetarin ja navan booreihin tulee ajansaatossa niin paljon välystä, että ne pitää oikein loctitella koittaa korjata? En nyt oikein jaksa uskoa, että niihin voisi muodostua niin sitten mitenkään tilanteen vaatimaa huomattavaa välystä. Löysä vetarin pultti/mutteri saattaa tosiaan naksuntaa vaikuttaa, mutta silloin vaaditaan, rengas pyrkisi poikkeamaan keskilinjaltaan pultin/mutterin vastetta päin tai pyörän pysyessä keskeisesti, vetari liikkuumaan aksiaalisesti, että sitä vastetta tapahtuisi. Myös ne pultit/mutterit eivät itsellään löysäänny jos on piukattu kunnolla.focst kirjoitti:Vetareiden keskipultit löysällä..pultit irti ja lukkoliima vetarinuritukseen ja pultit takas momenttiin..Aika yleinen vika näissä..voi mennä vähän aikaa kun kiristää pultit uudestaan...
Näin vielä jälkikäteen en ikinä itse laittaisi lukitetta minkään booriakselin booreihin. Pitää pirun hyvin kiinni, mutta seuraava irroittaja haluaa vähintään murhata teikäläisen. Ja todennäköisesti koko akseli/nivel meni siinä vituiks. Rasvaa rakkaat ihmiset, rasvaa. Ihmeitä tekevää ihraa.
Sori nyt vaan kauheesti, mutta tuli hieman kuvan kaltainen olo.

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: focus st:n etupää naksuu
Nois romuis on vetarit muutenkin niin lujassa, ettei ne irtoa edes silloinkun pitäisimösjöö kirjoitti: Siis täh? Että vetarin ja navan booreihin tulee ajansaatossa niin paljon välystä, että ne pitää oikein loctitella koittaa korjata? En nyt oikein jaksa uskoa, että niihin voisi muodostua niin sitten mitenkään tilanteen vaatimaa huomattavaa välystä. Löysä vetarin pultti/mutteri saattaa tosiaan naksuntaa vaikuttaa, mutta silloin vaaditaan, rengas pyrkisi poikkeamaan keskilinjaltaan pultin/mutterin vastetta päin tai pyörän pysyessä keskeisesti, vetari liikkuumaan aksiaalisesti, että sitä vastetta tapahtuisi. Myös ne pultit/mutterit eivät itsellään löysäänny jos on piukattu kunnolla.
Näin vielä jälkikäteen en ikinä itse laittaisi lukitetta minkään booriakselin booreihin. Pitää pirun hyvin kiinni, mutta seuraava irroittaja haluaa vähintään murhata teikäläisen. Ja todennäköisesti koko akseli/nivel meni siinä vituiks. Rasvaa rakkaat ihmiset, rasvaa. Ihmeitä tekevää ihraa.
Sori nyt vaan kauheesti, mutta tuli hieman kuvan kaltainen olo.

Re: focus st:n etupää naksuu
onko ne iskarit tullu vielä katottua? itellä ollu eräs tapaus missä iskari alkanu olemaan lopussa ja vuotanut, samalla hajottanu yläpään ja naksuu elikkä iskari ei pysy kunnolla paikoillaan