1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Eilen kävin ostamassa 1.4CVHlla varustetun kutoskoppasen Escortin. Josta sitten ajatuslamppu sytty ja ja palo kirkkaasti että mitenkäs tämä moottori kestää viritystä. Nokka Burton? Putkisto Martelius tai sitten se toinen mitä rallyracefin myypi. En muista merkkiä. Tällä hetkellä on n.74hv ja tarkotus olisi saada vähän lisätehoa. Vapariksi tulee K&N vakioputsarikoteloon tuleva. Miten näissä ykspisteruiskuissa tuo ECUn resetointi tapahtuu? Maa irti n.30min?
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
cvh koneista 1,4 on huonoin vaihtoehto viritettäväksi. Se on oikeastaan stroukattu 1,3 joten ottaa jenkaa huonommin. Kirjassa "escortin viritys" löytyy paljon hyvää tietoa ja lainasinkin sen kerran kirjastosta. Eli jos vaihtoehdot ovat 1,4 tai 1,6 niin sitten 1,6.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Zetec vaan keulille 

Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ei sitä heti aleta tekee hirveetä työtä. Mulla ois 1.6 imusarja jne. Lohkon ku löytäs vielä.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24 Loka 2011 19:07
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Multa löytyy koko auto 1.6 CVH seissyt tuulessa ja tuiskussa ainakin 5 vuotta, irrallaan löytyy 1.6 CVH GT kansi+nokka ja 1.3 kansi(puolipallopalotila) molemmissa venttiilit hiottu.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Se menee niin, että se 1.6 on "stroukattu" 1.3. Niissä on sama poraus.
Ja 1.4 on hieman lyhytiskuisempi kuin 1.6.
Nuo 74-heppaiset 1.4 versiot oli nelipisteruiskuja. Mutta se ECU:n nollaus menee juuri noin!
Ja 1.4 on hieman lyhytiskuisempi kuin 1.6.
Nuo 74-heppaiset 1.4 versiot oli nelipisteruiskuja. Mutta se ECU:n nollaus menee juuri noin!
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Näky olevan joo 4-pisteruisku. Joku sano jossain että ykspisteruutalla. Onko sitte 1.3 ykspisteruutta?
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Herää kysymys, miksi pikku CVH:ta virittää? Sama kun laittaa rahat nuotioon. Zetec pellinalle, mutkalla tai ilman
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Auto vuodelta -95, joten sen mutkan laittaminen leimalle vaatii muutakin kun autocomilla printatun päästölapun...GeeTee kirjoitti: Zetec pellinalle, mutkalla tai ilman
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
VTTn päästölaput jne jne. Eiku onko se VVT. Kuitenki. En mää mitää ratarassia oo tuosta tekemässä. Lähinnä vähä enemmä vääntöä ja säveliä. Joita siinä kyllä on jo. Kun ei oo pönttö takana kiinni. Häätyy siihen alkaa putkisto tekemään.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Jos sen virityksen tekee kunnolla ja huolellisesti (=polttoaineen saanti/seos ja sytytyksen ajotus kohdallaan kaikissa tilanteissa) niin toi kestää niin paljon viritystä että aika paljon saa mättää palikkaa pellin alle että alkaa paikat hajoilemaan.Eeska91 kirjoitti:Eilen kävin ostamassa 1.4CVHlla .. mitenkäs tämä moottori kestää viritystä.
Minkälaisia lisätehoja olet kaavaillut? 10-20 lisäheppaa ei tunnu kuin lompakossa, 30 lisäheppaa (= ~40% tehonlisäys) maksaa jo aika pitkän pennin vaparina ja silti se kulkee parhaassa tapauksessa just 1.6 vakioeskortin verran.Eeska91 kirjoitti:Tällä hetkellä on n.74hv ja tarkotus olisi saada vähän lisätehoa.
Jos nyt jotain on kuitenki pakko päästä ropaamaan, niin paras hinta/vaiva/tulos -suhde olisi varmaan ettiä XR2i Fiestasta tai 90-92 Escortista 1.6 CVH kone. On nelipiste ja yli 100 heppaa, ja luulisi menevän koko lailla plug & play. Ensimmäisessä motivaatiopuuskassa voisi heittää koneen kiinni nykyisillä 'sähköillä' ja seraavana etappina sitten vaihtaa moottorinohjauksenkin luovuttaja-autosta. Tosin, ei silläkään vielä tän päivän 1400 kilosia perhe-ykskutosia liikennevaloissa haasteta

Mut kyllä mä suosittelen että pistät eurot riviin ja pörinää putkeen vaikka kokeneemmat tietävätkin ettei ole mitään järkeä, voin nimittäin kertoa että näin nelikymppisenä on sitten kiva naureskella kaverien kanssa että mihin kaikkeen totaalisen turhaan sitä on rahojaan tunkenut

Nimimerkillä vuoden '95 opintolaina meni Fiestan ('82) iskareihin ja jousiin, 1.3 Valenciaan, sen poraamiseen ja 1.1 mäntien ostamiseen, pörinäputkeen ja 2-kurkkuiseen Weeperiin..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Lähinnä vääntöä tullaan hakemaan. Uusi nokka? Peltisatsi ja putkisto. Vois olla joku 1" 3/4 kokone tai 2" putkisto peltisarjalta loppuun asti. Muutaman hepan jos siinä sivussa. Ei nyt mitää tuhansia euroja aleta pukkaamaa koneesee. Pysytää satasissa. Alustaan tullaan tekemään jotai muutoksia. Lähinnä jäykkyyden puolesta. Joku kohtalaisen hyvä säädettävä alusta. Jos ei niin sitten pelkät jouset.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
vaihda sinne 1.6 ja muutoksia sit siihen. Eikä tuohon 1.4. 1.6 koneen hommaaminen kaikkineen hiluineen ei luulis ajavan konkurssiin edes täysin persaukista ihmistä 

ford sierra 2.0i dohc 4x4
EX: ford escort 1.6i 8v
Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
EX: ford escort 1.6i 8v
Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Kylläpä se kun ei ole rahaa mistä repiä.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Burtonin nokat, Marteliuksen sarjat ja muu vastaava sälä onkin niin edullista, että kannattaa kokeilla pikkuisesta talouskoneesta saada jotain ulos.
Nytkin näyttäisi olevan yksi 1.6 XR kone satasella myynnissä Nettivaraosassa.

Nytkin näyttäisi olevan yksi 1.6 XR kone satasella myynnissä Nettivaraosassa.
1.4CVH virityspotentiaali on täysi nolla.
Kylmä fakta on se ettei tuosta 1.4 litraisesta jätekoneesta saa vaparina mitään voimaa eikä vääntöä. Ikinä. On paljon palkitsevampia ja nautittavampiakin tapoja tuhlata rahaa.Eeska91 kirjoitti:Lähinnä vääntöä tullaan hakemaan.
Jipiiiiii!!!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ei kettu mitä paskaa.
Eeska: unohda koko projekti. Oikeesti, unohda. Saat kuudellasataa 1,8 115hp escortin joka on nopeempi ja parempi _kaikkialta_ kun toi yksnelonen jätemylly. Oon omistanu tollaset kaikki ja ne cvh:t on huonoja, HUONOJA!

Eeska: unohda koko projekti. Oikeesti, unohda. Saat kuudellasataa 1,8 115hp escortin joka on nopeempi ja parempi _kaikkialta_ kun toi yksnelonen jätemylly. Oon omistanu tollaset kaikki ja ne cvh:t on huonoja, HUONOJA!
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Hei oikeesti mikä tää on tää juttu
Mää en kestä enää.

Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ei kukaan viritä / halua virittää 1,4L mk6 escorttia vaparina kadulle saadakseen siihen VÄÄNTÖÄ. Ei kukaan.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Tä? Eiks toi o nelipiste?Eeska91 kirjoitti:Miten näissä ykspisteruiskuissa tuo ECUn resetointi tapahtuu?
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
On kun kurkkasi pellin alle. Oishan mulla 1.6 ruiskutukki imusarjoineen päivineen.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Onko 1.4 ja 1.6 CVHn kaasuläpillä kui iso kokoero vai onko läpän koko ihan minimaalisen iso.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Noni no juu morrrrrrrjestapäivää.
Eiks sulla oo ne molemmat kaasuläpät tontilla? Mitta käteen ja mittaamaan. Lisäks kaasuläpän silmitön suurentaminen ei välttämättä varsinaisesti auta oikein mitään (paitti että kaasua on vaikeempi säännöstellä) mikäli nykynen kaasuläppäs ei rajota touhua.
Kannattaa käydä mittauttaan tehot penkissä ennen ja jälkeen viritysten ni nähdään mihin Eeskan paukut riittää viritysvelhojen maassa! Lyön kebun ranskalaisilla vetoo että 100hp raja ei mene rikki.
Eiks sulla oo ne molemmat kaasuläpät tontilla? Mitta käteen ja mittaamaan. Lisäks kaasuläpän silmitön suurentaminen ei välttämättä varsinaisesti auta oikein mitään (paitti että kaasua on vaikeempi säännöstellä) mikäli nykynen kaasuläppäs ei rajota touhua.
Kannattaa käydä mittauttaan tehot penkissä ennen ja jälkeen viritysten ni nähdään mihin Eeskan paukut riittää viritysvelhojen maassa! Lyön kebun ranskalaisilla vetoo että 100hp raja ei mene rikki.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ei se meekkään. Sen minä tiiän jo. Mietin vaan sitä että jos tästä aletaan rakentaa tappokampetta nii 2litranen turbolla. Laiton sellainen 

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Mahtaako sulla olla ihan selvillä auton virittämisen ero netissä koneen ääressä tai sitten sellainen "isojen poikien" virittäminen missä mennään jo astetta pidemmälle eli avataan esim. nokkapelti? Oletko koskaan kurkannut sinne pellin alle, että mitä ihmettä sieltä oikeen löytyykään?
Njietro. Mä vastaan haasteeseen rullakebabilla, että tämä "projekti" ei etene niinkään pitkälle kuin edellinen mk4 escort joka piti palauttaa alkuperäiseen asuunsa missä se lähti tehtaalta. Ai niin, tulihan siihen toinen soitin + asennuskehys sille...njietro kirjoitti: Lyön kebun ranskalaisilla vetoo että 100hp raja ei mene rikki.