Transit 350/04 135:n vinkuna

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
donkeyman2

Transit 350/04 135:n vinkuna

Viesti Kirjoittaja donkeyman2 »

Mulla on mielestäni pikkuisen outo vinkuna Transiitin konehuoneessa, mutta ainoastaan vain talvipakkasilla. Sitä on kuunnelleet paikallisen Fors-liikkeen työnjohtajat, sekä monet muut ns. asian harrastajat. Vähitellen on tullut varman tuntuiseksi aiheuttajaksi uudehko tuulettajan hihna, joka autoon oli vaihdettu Veholla, josta auton ostin. Luulen hihnan olevan ns. tarvikehihna, joka talvella muuttaa olomuotoaan, mutta keväällä kun ilmat on lämmenneet plussan puolelle, niin ininät loppuu. Koko kesän saan ajettua ilman minkäänlaista vinkunaa. Suunnittelinkin että nyt vaihdan sen hihnan, kun kaksi aikaisempaa talvea olen vinkunaa kuunnellut. Onko kukaan toinen ollut vastaavassa tilanteessa, että tosiaan hihna vois esim. kutistua riittävästi aiheuttaakseen moisen vinkunan? Autossa ei ole ilmastointia.
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transit 350/04 135:n vinkuna

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Onko testattu että on kireellä talvisin vai venyykö ym.? Kaikki hihnan laitteiden pultit kireellä? Jossei muuta niin kannattaa tuo hihna varmistaa ja vaihtaa jospa vinkuminenkin lakkaisi. Voihan se olla vaikka pari milliä liian pitkä/lyhytkin. Parissa autossa törmännyt 4 eri pituiseen hihnavaihtoehtoon ja kaupassa kun ei ole vanhaa ollut mukana niin tuloksena on joko kylmänä vinkuva tai normaali hihna.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Vastaa Viestiin