escort lx mk3 --> 1.8 zetec Apua!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
KeHva

escort lx mk3 --> 1.8 zetec Apua!

Viesti Kirjoittaja KeHva »

Hei kaikille! Ostin vm -84 brasilian lahjan maailmalle. Auto on muuten ihan hienossa kunnossa ellei jatkuvia käyntihäiriöitä ymm. lasketa :D On säädetty venttiileitä, ajoituksia ja ihmetelty kaasaria. Joka päivä tuntuu tulevan uusia ongelmia kun edellisen saa korjattua... Liekö syynä että moottorin joka osassa meinaa luke "Industry ***** brasilia".
Jokatapauksessa olen lueskellu zetekin laittamista kyseisiin vehkeisiin(Innostusta löytyy enemmän kuin taitoa. hyvä vai huono? :D ). Ennen kun rupean laittamaan rahaa ja aikaa projektiin haluaisin vinkit ja ohjeet mielellään yhdeltä sivulta ja yhdellä kielellä :DD Ja tietää pystyykö kyseisen projektin suorittamaan tällä autolla :D
Haluan rakentaa auton niin että siihen pystyy myöhemmin yrittämään turbon asentamista. Jos innokkaita neuvojia löytyy aijon ostaa ehjän auton mistä saan tarvittavat osat escorttiin.
Sana on vapaa! Kiitos!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Toivotaan että joku ymmärsi jotain :D
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: escort lx mk3 --> 1.8 zetec Apua!

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Osta kone ja sakumallin vaihdelaatikko, naita ne yhteen, mätä konehuoneeseen ja huomaat että etupään kiinnike ei pelaa sellaisenaan joten valmistat raudan paloista hitsaamalla tarvittavan kaltainen. Sitten hitsailet putken pätkistä sopivanlaisen pakoputken etupään pakosarjan ja väliputken väliin. Sen jälkeen teet ylä- ja alavesiletkut sopivista letkuista mitkä käyt ihan itse valkkaamassa vaikka romiksella eri autojen peltien alle tutkailemalla, ja funtsit vielä että mihin ja miten päin lämppäriun letkut kytketään. Tarvitset myös ruiskupumpun, joko hommaat Escort Mk3 ruiskumallin tankin tai sitten laitat erillisen siirtopumpun ja välisäiliöjärjestelmän ja ruiskupumpun sitten sen jälkeen. Sitten ei enää muuta kuin purkuautosta (kernaasti samasta kuin moottori on peräisin) palttiarallaa kaikki moottorinohjaukseen liittyvät johdotukset ja muut komponentit kiinni siinä järjestyksessä kun ne luovuttaja-autossakin oli ja sitten vaan baanalle!

Noin se suurinpiirtein menee, ei siihen sen tarkempia ohjeita kukaan voi antaa.

Kaasarimallin CVH koneen laittaminen sen sijaan olisi noin 95% yksinkertaisempaa, kaikki palikat saa ostaa vaikka valmiina kaupasta (/purkuautoja joista saa osat swappiin lienee vielä olemassa) ja onnistuu melkein pelkällä innostuksella..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin