escort mk3 1,6l turbo?
escort mk3 1,6l turbo?
Joo eli itellä tommonen 1,6litranen ykspiste ruisku escortti löytyy. Jos turboa meinaa asentaa niin käykö rs turbo escortin pakosarja ja turbo heittämällä paikalleen? Sit tarviaa vissii moottorinohjausboxin ja mitäs muuta?
Re: escort mk3 1,6l turbo?
älä hyvä mies rupee rakentaan, osta multa valmis auto 
Pasi

Pasi
Re: escort mk3 1,6l turbo?
Opiskelijalla ei oo varaa autoja pahemmin ostella
Tästäkin pyritään tekemään ulkonäöllisesti hyvän näkönen ja koneeltaan matalan budjetin turbo
Elikkä mitäs siihe nyt kaikkee tarvii ostella ja mistä sais halvalla? Nettivaraosa tsekattu, täältäkään ei oikein löydy
Tämmönen siis escortti mistä lähdetään rakentamaan...



Elikkä mitäs siihe nyt kaikkee tarvii ostella ja mistä sais halvalla? Nettivaraosa tsekattu, täältäkään ei oikein löydy


Re: escort mk3 1,6l turbo?
Siis onko se EFI ruisku? ei kai nyt sentään mikään samanlainen ykspisteruisku kun mulla 1,6 CVH Sierrassa, semmoi ei vaan kyl mikää raketti ole
Re: escort mk3 1,6l turbo?
Ei oo EFI ruisku. Ihan ykspiste ruisku on vaan..joo ei oo raketti ei. Toisena vaihtoehtona olis mondeosta 1,8 doch tai 2,0 dohc kone. Saakos mondeosta jarrut myös asennettua millä vaivalla?
Re: escort mk3 1,6l turbo?
luulis ainakin etupäähän jarrut menevän pienellä vaivalla, ongelmaa voi olla satulan ja levyjen offsetin kanssa. siis napa <-> satuloiden kiinnitysväli. Esimerkiksi takavetosen Scorpio Cosworthin etusatula menee heittämällä mk5/mk6 ekkeriin mutta levyä pitää tuoda spacerillä 3,2mm ulospäin.
brembon sivuilla on systeemi josta noita voi vertailla.
kiinnostaisko ostaa rs2000 satulat?
ps. eikös tuo escort oo mk4 eikä mk3.
brembon sivuilla on systeemi josta noita voi vertailla.
kiinnostaisko ostaa rs2000 satulat?
ps. eikös tuo escort oo mk4 eikä mk3.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: escort mk3 1,6l turbo?
löytyy etujarrut ja takajarrut, jos tarvetta on? Mahdollisesti recaron sisusta, levikkeet, konepelti,kierroluvullinen mittaristo,tummat takavalot. kirkkaat vilkut. rempattu moottori efin kannella ja uudella kytkimellä.Putkisto ja turbo pakosarjoineen. Vaihdelaatikko lukollinen.
Pasi
Pasi
Re: escort mk3 1,6l turbo?
Onnistuuko pakosarjan kanssa sillein että vetää vakio pakosarjaan liitoksen turbolle?
Mites turbolle öljynpaluu sun muut toteutetaan?
Mites turbolle öljynpaluu sun muut toteutetaan?
Re: escort mk3 1,6l turbo?
öljynpaluu on kai perinteisesti tehty tekemällä öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle kierre ja siihen se öljyputki. Mahdollisimman suoraan pystyssä oleva, ja mahdollisimman paksu putki, jotta öljy tulee omalla painollaan alas. Paineenkestolla ei ole paljoa merkitystä, sillä se lähtee turbosta painovoiman avulla ulos. Oleellisempaa on että varmasti kestää jonkun 150c, eli mieluiten kovaa putkea, tai sit teflon-letkua. Öljyn tulopuolella pitää sit kestää painettakin. Ite käytin viimeks omassa projektissa ebaystä ostettua teräspunos teflon letkua. Paluupuolella periaatteessa menisi vaikka klemmariliitokset mutta AN-liittimillä saa paineenkeston kohdalleen. Joissain moottoreis on lohkon kyljessäkin tulppia minkä takana on öljynpaluukierto. niin ei tarvii porailla öljypohjaa. (tätä tapausta tuntematta)
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: escort mk3 1,6l turbo?
joo sitten ei muuta ku parempaa ruiskua tai kunnon kaasarit niin alkaa kiihtyy,olen AIVAN ryytyny ite ainaki ton Riesanruiskun kans!
Eihän noin vanhas ainakaan ykspistettä pitäskää olla?
Eihän noin vanhas ainakaan ykspistettä pitäskää olla?