Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Terve, nyt joka puolella olen törmännyt samaan otsikon ongelmaan. Viimeeksi juuri äsken. Sierran yläpään tiivistesarjoja on kaksi: 82->8.83 ja 9.83->89 Niin mistä hitosta sitä tietää minkä noista ostaa kun autosta ei ole muuta tietoa kuin 1983 vuosimalli ja ensimmäinen omistaja on itsensä merkannut papereihin 12.10.1983. Mitä eroa noissa on? eikö kuitenkin koneet ole samat?
Joka puolella nuo osat vaihtelevat miten sattuu...
Tuo yläpääntiivistesarjojen ero taitaa johtua siitä kun Sierran ohc:ssä on kahdenlaista venttiilikoppaa "taunus"- ja "sierra"-tyyppiä. Toinen on siis kapeammalla kopalla siksi eri tiiviste. (Korjatkaa jos oon väärässä)
Juurikin näin ilmeisesti koska ventiilikopan tiivisteitä on kahta eri. Nyt sitten selvittää että mitä hiton eroa noissa nyt on, kuinka paljon kapeudessa eroa ja mistä tietää? kumpi on jälkimmäinen ja kumpi tuohon ensimmäisiin autoihin.
Kerta sulla 2.0 kone ja lohkon kyljessä lukee 205 niin tilaat siinä tapauksessa tuon 83-89 sarjan, sillä leveemmällä/"sierra"- tiivisteellä. Toi toinen on niihin vanhempiin 1.6- malleihin joissa siis 16-lohko ja Taunuksen kansi.
No kaipa se on pakko uskoa duckworthia vaikka tänään just kuulin että mulla olis kapeempi koppa ylhäällä muistaakseeni, eli mulla on koppa joka menee viellä alhaalta leveemäksi. En mää tiiä otetaan se stn uus sit. Tajua miten 3 euron venakopan tiiviste antaa 20e tiivistesarjalle hintaeroa