Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Elikkä otsikon mukainen ongelma.
Autolla rullattu 350tkm.
huoltokirjan mukaan ensimmäinen sammuminen ajosta tapahtunut ~170tkm paikkeilla -> vaihdettu nokka-akselin asentotunnistimen liitin.
Omaan omistukseen auto tullut ~240tkm paikkeilla, aina välillä sammunut ajosta/ei lähtenyt ekalla starttauksella..
mutta nyt ei lähde millään enää käymään, jos lähtee, saattaa toimia monta kilometriäkin hyvin tai sitten voi sammua kilometrin päähän..
Ainoa Vikakoodi minkä antaa on Nokka-akselin asento tunnistin, joka on nyt vaihdettu riittävän monta kertaa meikäläisen omistuksessa, viimeksi viime viikolla.
on vaihdettu hehkut uusiin, vaihdettu suuttimet uusiin, putsattu polttoaine linjoja, vaihdettu suodattimia..
nyt alkaa vaan olemaan vitsit vähissä.
jos surullisen kuuluisa syöttöpumppu on rikki, eikö sen pitäisi antaa jokin vikakoodi?
ja jos vika on siinä niin eikö ajon kuulu päättyä juuri siihen kun pumpun piirikortti sanoo sopparin irti?
Autolla rullattu 350tkm.
huoltokirjan mukaan ensimmäinen sammuminen ajosta tapahtunut ~170tkm paikkeilla -> vaihdettu nokka-akselin asentotunnistimen liitin.
Omaan omistukseen auto tullut ~240tkm paikkeilla, aina välillä sammunut ajosta/ei lähtenyt ekalla starttauksella..
mutta nyt ei lähde millään enää käymään, jos lähtee, saattaa toimia monta kilometriäkin hyvin tai sitten voi sammua kilometrin päähän..
Ainoa Vikakoodi minkä antaa on Nokka-akselin asento tunnistin, joka on nyt vaihdettu riittävän monta kertaa meikäläisen omistuksessa, viimeksi viime viikolla.
on vaihdettu hehkut uusiin, vaihdettu suuttimet uusiin, putsattu polttoaine linjoja, vaihdettu suodattimia..
nyt alkaa vaan olemaan vitsit vähissä.
jos surullisen kuuluisa syöttöpumppu on rikki, eikö sen pitäisi antaa jokin vikakoodi?
ja jos vika on siinä niin eikö ajon kuulu päättyä juuri siihen kun pumpun piirikortti sanoo sopparin irti?
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Uppaillaas vähä, oisko ideoita?
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
edellisestä yrityksestä onkin sitten se puolisen vuotta..
taas on viikko äherretty.
vieläkään, Ei lähe käymään.
taas on viikko äherretty.
vieläkään, Ei lähe käymään.
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
-
- Viestit: 1218
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Siis antaa edelleen?TwentySeven kirjoitti:Ainoa Vikakoodi minkä antaa on Nokka-akselin asento tunnistin, joka on nyt vaihdettu riittävän monta kertaa meikäläisen omistuksessa, viimeksi viime viikolla.
Näillä lähtötiedoilla epäilisin, että se asennontunnistimen johto on jostain poikki tai eriste hiertynyt rikki aiheuttaen maavuodon.
Tai jos johtosarjassa on liittimiä matkan varrella niin siinäkin on potentiaalinen vikapaikka.
Johdon katkeaminen liittimen juuresta tärinässä ei ole ollenkaan ennenkuulumaton ilmiö.
Eli Tarkastaisin johdon/johtosarjan alusta loppuun. Ja mittaisin jatkuvuuden.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
joskus on kaksoismassa vauhtipyörästä irronnut pupenaa joka tarttuu anturiin , koita puhdistaa anturi.
Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Itsellä tähän auttoi kaasupolkimen vaihto.
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Mutmut, eihän tuossa ole vielä sähköstä poljinta vaan ihan vaijeri. Jos siis oon ymmärtäny oikein, että on toi ykköskopan katiska. Ihan muuten näin mielenkiinnosta niin tiedätkö varmasti, että nafta liikkuu?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
99 mallin focuksessa on jo sähkönen kaasupoljin
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Aikas teknik.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Ei, tämäkään ei auttanut.Stars74 kirjoitti:Itsellä tähän auttoi kaasupolkimen vaihto.
ja ei. vika ei ollut sielläkään.orhi kirjoitti:joskus on kaksoismassa vauhtipyörästä irronnut pupenaa joka tarttuu anturiin , koita puhdistaa anturi.
tankin linjassa oli boschilainen tuuppaamassa koneelle soppaa, kyllä suuttimien päästä tavaraa tuli. suuttimet oli irti paikoistaan pelkkien putkien varassa.mösjöö kirjoitti: Ihan muuten näin mielenkiinnosta niin tiedätkö varmasti, että nafta liikkuu?
viimisen kerran laitettu nippuun ~viikko sitten, viiminen niitti kun ei lähteny, myydään osina, loput paaliin.
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.
Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo
Juu-u, Oon kuullu, että tuo hehkuvalo näissä focuksissa voi meinata tosi montaa eri asiaa. Vahvasti nyt vaikuttaa sähköpuolen hommilta. Mieleen tuli kampiakselin asentoanturi joka yleensä ainakin on pääsuure kun tietokone laskee suihkutusajankohtaa. Toisinsanoen tietokone saa väärän tiedon alakerran asennosta, jolloin suihkutus tapahtuu väärään aikaan.
Tämmösen yhden tapauksen kanssa kerran tappelin aika pitkään. Vikakoodia ei koskaan tullut kampiakselin asentotunnarista, mutta tieto oli epälooginen. Ja tällöin myös oli myös nokka-akselin asentoanturin vikakoodia, jonka tuloksetta vaihdoin.
Dieselit on näistä ongelmistaan jänniä. Niiden selättäminen vaatii suurta motivaatiota, sekä perehtymistä koko järjestelmään, joita on tarpeeksi monta erilaista. Vanhan ajan yksinkertaisemmat dieselit olivat aika paljon helpompia, esimerkkinä 1,8 Endura-D
Tämmösen yhden tapauksen kanssa kerran tappelin aika pitkään. Vikakoodia ei koskaan tullut kampiakselin asentotunnarista, mutta tieto oli epälooginen. Ja tällöin myös oli myös nokka-akselin asentoanturin vikakoodia, jonka tuloksetta vaihdoin.
Dieselit on näistä ongelmistaan jänniä. Niiden selättäminen vaatii suurta motivaatiota, sekä perehtymistä koko järjestelmään, joita on tarpeeksi monta erilaista. Vanhan ajan yksinkertaisemmat dieselit olivat aika paljon helpompia, esimerkkinä 1,8 Endura-D

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi