sierran ruisku
sierran ruisku
Semmosta aloin pohtia, että kun autoni on Sierra 1,6i -91, missä on se Weberin 1-pisteruisku, niin löytyiskohän mistään uudempaa ruiskusuutinta siihen. Sehän on jo yli 20 vuotta vanhaa tekniikkaa, tosin toimivaa. Varmaan joku valmistaja olis jo päivittänyt sen tähän päivään. Tehokkaammaksi ja taloudellisemmaksi. Hyvin tuo vanhakin pelaa, eikä vie liikoja bensaa. Päästötkin kohdallaan. Uteliaisuudesta lähinnä.
Re: sierran ruisku
Sulla sitten sama-auto kuin mulle jäi isäni kuolinpesästä,muuten tuo on ollu hyvä kun uudesta asti on ollu ja ajettu vain se vähän yli 100tkm MUTTa just tuo ykspisteruisku on ollu aika laiska kiihtymään,mites sulla on kiihtyny?
Luulempa että ei sitä suutinta kannata vaihtaa jos ei men bensaa tolkuttomasti ja pysyy päästöt ok,mistä lie semmosen suuttimen ees saa ja paljonko vielä maksakin? siihen tuskin mikään muu käy kuin se oma minkälainen on?
Toinen murheenkryyni on ollu kytkin vaikka on säätöhampaa ok niin silti ei meinaa sillontällön irrottaa,eipä jää mitään muuta vikaa enää jälelle kuin että kytkimenakselin silmälaakeri on jumissa ja se pörittää akselia vaikka kytkin onkin irti,kiva vaan olis purkaa motti irti kun on sitä rojua konehuoneessa!
Etujousia on menny poikki jo kahdetkin ja toisellakertaa molemmat yhtaikaa oli poikki!
Jos alkaa sinistä savua puskemaan eli öljyä polttaa niin kannattaa uusia ohjurinkumit heti ettei käy niinkuin mulla et olikin menny lambda tukkoon joka anto väärät arvot ja se poltti katin rikki! katti alko kilistä ja auto kulkea paremmin MUTTA bensaakin kyllä kulu reilusti!
Keväällä kun sain leiman niin ihmettelin myös tyhjäkäynnin seilausta joskus kävi liika hiljaa että meinas sammua ja sitten leiman jälkeen kävi kuin lentokone,mikä lie tyhjäkäynti homma siel sitten temppuili? leima kyllä tuli ja päästötkin oli ok.
Luulempa että siihen suuttimeen ei kannata koskea turhia jollei ole vikaa ja päästötö on ok,muutakin korjattavaa kun varmaan tulee niin laitta nekin rahat siihen,ja saako sitä suutinta ja mistä ja mihin hintaan? olis se itekki kiva tietää,kun lambda anturaakin joutu ettimääm,oli kuulemma sama kuin 4-veto Sierrassa.
Eniten mua ihmetyttää tuo laiskuus? entisellä muijalal kun oli Fiat Tipo ja samoilla systeeemeillä niin sillä kyllä Sierra jäi helposti.
Mites sulla uliseeko siel kuskinpuolella joku haittapönttö vallan helvetisti? mulla huutaa semmonen musta aktiivihiilisuodin pönttö siel lokarinposkessa kuin palosireeni toisinaan,ei se mua haittaa mutta kun kaverit kyselee mikä se on ja yks kysy et pyöriikö sul fkekti tuol koko ajan heh!
Luulempa että ei sitä suutinta kannata vaihtaa jos ei men bensaa tolkuttomasti ja pysyy päästöt ok,mistä lie semmosen suuttimen ees saa ja paljonko vielä maksakin? siihen tuskin mikään muu käy kuin se oma minkälainen on?
Toinen murheenkryyni on ollu kytkin vaikka on säätöhampaa ok niin silti ei meinaa sillontällön irrottaa,eipä jää mitään muuta vikaa enää jälelle kuin että kytkimenakselin silmälaakeri on jumissa ja se pörittää akselia vaikka kytkin onkin irti,kiva vaan olis purkaa motti irti kun on sitä rojua konehuoneessa!
Etujousia on menny poikki jo kahdetkin ja toisellakertaa molemmat yhtaikaa oli poikki!
Jos alkaa sinistä savua puskemaan eli öljyä polttaa niin kannattaa uusia ohjurinkumit heti ettei käy niinkuin mulla et olikin menny lambda tukkoon joka anto väärät arvot ja se poltti katin rikki! katti alko kilistä ja auto kulkea paremmin MUTTA bensaakin kyllä kulu reilusti!
Keväällä kun sain leiman niin ihmettelin myös tyhjäkäynnin seilausta joskus kävi liika hiljaa että meinas sammua ja sitten leiman jälkeen kävi kuin lentokone,mikä lie tyhjäkäynti homma siel sitten temppuili? leima kyllä tuli ja päästötkin oli ok.
Luulempa että siihen suuttimeen ei kannata koskea turhia jollei ole vikaa ja päästötö on ok,muutakin korjattavaa kun varmaan tulee niin laitta nekin rahat siihen,ja saako sitä suutinta ja mistä ja mihin hintaan? olis se itekki kiva tietää,kun lambda anturaakin joutu ettimääm,oli kuulemma sama kuin 4-veto Sierrassa.
Eniten mua ihmetyttää tuo laiskuus? entisellä muijalal kun oli Fiat Tipo ja samoilla systeeemeillä niin sillä kyllä Sierra jäi helposti.
Mites sulla uliseeko siel kuskinpuolella joku haittapönttö vallan helvetisti? mulla huutaa semmonen musta aktiivihiilisuodin pönttö siel lokarinposkessa kuin palosireeni toisinaan,ei se mua haittaa mutta kun kaverit kyselee mikä se on ja yks kysy et pyöriikö sul fkekti tuol koko ajan heh!
Re: sierran ruisku
omastani en ajokilometrejä tiedä, toinen tai kolmas kierros mittarissa menossa. Remonttia ei ole tarvinnut , huoltoa vain. Ostin tämän nyt vähän yli 3 vuotta sitten ja olen sen kolmesti katsastanut ilman mitään mainittavaa. Joo, laiskahan se. Siksi sitä suutinta mietinkin. Mulle riittää kyllä tämäkin. Pieniruokainen on kyllä, kaupungissa karvan verran päälle 8 litraa. maantiekulutuksen saan parin viikon päästä. ei ole ollut tarvetta maantieajoon niin pitkästi aikaisemmin.
Olishan se kiva tietää miten nykypäivän tekniikka pelaisi siinä.
Edith(?) no nyt on ajettu vähän maantielläkin. Ajoin yhtenä päivänä reilun 95 km ja parin yön jälkeen samat takaisin kotiin. Matkaa tuli 195 km josta kaupunkiajoa ehkä vajaa 5. kulutukseksi laskin 6,05. Eli menis varmaan alle 6 litran kun ajais kunnolla maantietä yhtäkyytiä 200 - 300km.
Olishan se kiva tietää miten nykypäivän tekniikka pelaisi siinä.
Edith(?) no nyt on ajettu vähän maantielläkin. Ajoin yhtenä päivänä reilun 95 km ja parin yön jälkeen samat takaisin kotiin. Matkaa tuli 195 km josta kaupunkiajoa ehkä vajaa 5. kulutukseksi laskin 6,05. Eli menis varmaan alle 6 litran kun ajais kunnolla maantietä yhtäkyytiä 200 - 300km.
Viimeksi muokannut petekai, 19 Elo 2013 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: sierran ruisku
Jep maatieajossa on kyllä paikallaan niinkuin Taunuskin aikoinaan,kun vaan alusta ja renkaat on ok niin hyvä on ajella,eipä tunnu pienet montut/heitot missään eikä ole turhia tikkuja ja tankoja hajoomassa kuin uudemmissa.
Mua aina on mietityttäny tuo laiskuus että voisko sille joku säätöguru jotain tehdä? vai vaikuttaako se jo sit päästöihinkin?
Jos kerta hyvin pelaa niin anna mennä vaan,jos alkaa laittamaan uudempaa tekniikkaa niin joutuupi jo vaihtamaan jo paljon kaikkea osaa,sillä hinnalla/työllä saakin sitten jo bensaa monia litroja!
Mua aina on mietityttäny tuo laiskuus että voisko sille joku säätöguru jotain tehdä? vai vaikuttaako se jo sit päästöihinkin?
Jos kerta hyvin pelaa niin anna mennä vaan,jos alkaa laittamaan uudempaa tekniikkaa niin joutuupi jo vaihtamaan jo paljon kaikkea osaa,sillä hinnalla/työllä saakin sitten jo bensaa monia litroja!