Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Ongelma on seuraavanlainen (Haulla ei löytynyt vastausta): Auto nykäisee tuolla 4000-6000 kierroksen kohdalla aina silloin tällöin, kun kiihdyttää. Eli esimerkiksi ohitustilanteessa tympeä ominaisuus, kun kesken vedon nykäisee/pätkäisee ja matka jatkuu. Ensin luulin, että vika johtuu siitä, että pissapojansuuttimet vuoti lasinpesunesteen tulppien päälle. Tämä vika korjattiin ja samalla vaihdettiin tulpat sekä tulpanjohdot eikä vika poistunut. Autolla ajettu vasta hieman päälle 40tkm. Ei ole käytetty lukijan nokassa.
Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja miten selvinnyt?
Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja miten selvinnyt?
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Onko 115hv Ti-VCT kone? Näin on kuullut, että jompikumpi rikkinäinen variaattori aiheuttais juuri tollasta nykimistä korkeilla kierroksilla. Tuntuu hieman kun ei olis hetkeen kunnon kipinää. Ne variaattorimötikät saattaa itsessään olla löysällä tai toinen niistä. Saattaa myös olla anturivika. Jos ongelma on pahapaha niin pitäis antaa P-vikakoodin. VCT:n korjaaminen itsessään vaatii vähän suuremmaan louhinnan, hihnan joutuu ottamaan irti, eli samalla tulee jakopää tehtyä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Kyseessä on ihan 100 heppainen duratec-moottori ja manuaalilootalla.
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Variaattori? Mikä * se on?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
No niin. Tossa vct-härpäkkeessää näyttää olevan hydraulinen systeemi, jota sähkömoottori säätää. Tuo variaattori on jääny jäänyt elämään Alfoista, joissa imupuolen muuttuvaa ajoitusta hoitavaa kikkaretta kutsutaan syystä tai toisesta variaattoriksi vanhalta kansalta opittu siis.
Samaa potaskaa taitaa kaikki olla. Solenoidi säätää öljynpainetta tai sen kulkua, joka säätää ajoitusta keskeisesti nokka-akseliin nähden joitain kymmeniä kampiakseliastetta suuntaan ja toiseen. Myös variaattori sanaa voidaan ajatella muulla tavoin kuin skootterin tai volvon voimansiirtona.
Samaa potaskaa taitaa kaikki olla. Solenoidi säätää öljynpainetta tai sen kulkua, joka säätää ajoitusta keskeisesti nokka-akseliin nähden joitain kymmeniä kampiakseliastetta suuntaan ja toiseen. Myös variaattori sanaa voidaan ajatella muulla tavoin kuin skootterin tai volvon voimansiirtona.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Ei mahtanut tuo vct-liittyä mitenkään 1.6 duratec:n? Tuosta 115hv Ti-VCT kone ongelmista on jo oma topic:ssa, joka löytyy ihan haulla.
Toinen ominaisuus on 2300-3200rpm väliin tuleva vapina tai tärinä. Aivan sama kiihdyttääkö nelos tai vitosvaihetaalla. Mietin että mikähän tuon aiheuttaa. Tuon yli 3500rpm tuo vapina/tärinä häviää. Tuntuu selvästi, jos esimerkiksi lepuuttaa jalkaa keskikonsolia varten. Vanteet ja renkaat on tasapainotettu keväällä eikä niissä ollut heittoa.
Toinen ominaisuus on 2300-3200rpm väliin tuleva vapina tai tärinä. Aivan sama kiihdyttääkö nelos tai vitosvaihetaalla. Mietin että mikähän tuon aiheuttaa. Tuon yli 3500rpm tuo vapina/tärinä häviää. Tuntuu selvästi, jos esimerkiksi lepuuttaa jalkaa keskikonsolia varten. Vanteet ja renkaat on tasapainotettu keväällä eikä niissä ollut heittoa.
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Pitää huomenna tsekata nuo suojakumit. Katsastuksessa eivät kyllä maininneet mitään. Aika surullista jos 45tkm kohdalla vetarit entiset.nurppa kirjoitti:Tärinän voi aiheuttaa vetarit.
Re: Ford Focus Mk2 vm2005 1.6 bensa nykii
Kumit voi olla ehjät,mut kokeile onko nivelissä väljää. Jos on niin sen kyllä huomaa.
Ford kerran niin aina Ford