
2.0ohc:hen tehoa
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Heinä 2013 21:27
2.0ohc:hen tehoa
Mulla on tuommonen perus 2.0ohc sierra johon olis tarkotuksena laittaa 1.6 kansi jolla sais puristuksia ja toivonmukaan vähän tehoakin
. Olisko jotain vinkkejä mitä sille kannttas tehdä, mitään kalliimpaa en meinannu kun on lähinnä semmonen jäärata/peltoauto. Ja jos tilaan 1.6ohc:n yläpääntiivisteasarjan niin kannentiiviste ei ilmeisesti käy 2-litrasen lohkoon?

Ex taunus 1.6 ohc -82
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Pakosarjaa, 2,0'' tai 2,5'' putkistoa, isompaa kaasaria (jos siis kaasari kone), ehkäpä tuplat jos iso kulutus ei haittaa?
Viri Nokka-akseli.
Tässä olisi hyvä ja halpa nokka. Varmaan sopivasti asteita ja nostoa.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1280&lang=
Putkiston saa puolet halvemmalla, kun kasaa itse osista.
Viri Nokka-akseli.
Tässä olisi hyvä ja halpa nokka. Varmaan sopivasti asteita ja nostoa.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1280&lang=
Putkiston saa puolet halvemmalla, kun kasaa itse osista.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Heinä 2013 21:27
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Joo jonkunlaista pakosarjaa meinasin ainakin kun tutulta vois saaha käypään hintaan, missähän hinnoissa nuo isommat kaasarit liikkuu? Ja ilmansaantia vois varmaan myös jollain parantaa.
Ex taunus 1.6 ohc -82
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Moposportilla on ollut ainakin jotain webereitä myynnissä. Hintaahan niillä on...
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Tota... Minkälaisissa budjeteissa nyt liikutaan? 500€, 1000€, mikä on kattona?
Putkiston tekeminen ei tosiaan kalliiksi tule, jos ostat pakosarjankin enempi aihiona, saatta irrota jo alle satasella, ja loppuputken hinta riippuu monta vaimenninta sinne laitetaan, yksi Simons maksaa noin 50€.
Tosiaan tuolla 1.6 kansi+2.0 alakerta, yhdistelmällä saadaan melkoiset rutut, joten siihen alakertaankin kannattaa satsata. Oletko mitannut puristuspaineet siitä koneesta josta tuo alakerta tuli? Tai miltä pytyt näyttää? Joudut varmasti hoonamaan, mikäli renkaat vaihdat, mutta jos olaketta paljon niin menee poraukseen ja ylikokomännät sinne.
Kannesta mainittakoon, että jos 1.6 kaveriksi haaveilet jyrkempää nokkaa, niin keinukulmien säätämiseen kannattaa paneutua, tai suosiolla teettää ammattilaisella. Omassa 1.6 tanen kannessa täytyi juurikin lyhentää venttiilejä, ja vastaavasti jatkaa lash capseilla (muistaaksensi) pakoventtiilejä. Tuli kalliiksi kaikkine töineen.
Putkiston tekeminen ei tosiaan kalliiksi tule, jos ostat pakosarjankin enempi aihiona, saatta irrota jo alle satasella, ja loppuputken hinta riippuu monta vaimenninta sinne laitetaan, yksi Simons maksaa noin 50€.
Tosiaan tuolla 1.6 kansi+2.0 alakerta, yhdistelmällä saadaan melkoiset rutut, joten siihen alakertaankin kannattaa satsata. Oletko mitannut puristuspaineet siitä koneesta josta tuo alakerta tuli? Tai miltä pytyt näyttää? Joudut varmasti hoonamaan, mikäli renkaat vaihdat, mutta jos olaketta paljon niin menee poraukseen ja ylikokomännät sinne.
Kannesta mainittakoon, että jos 1.6 kaveriksi haaveilet jyrkempää nokkaa, niin keinukulmien säätämiseen kannattaa paneutua, tai suosiolla teettää ammattilaisella. Omassa 1.6 tanen kannessa täytyi juurikin lyhentää venttiilejä, ja vastaavasti jatkaa lash capseilla (muistaaksensi) pakoventtiilejä. Tuli kalliiksi kaikkine töineen.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Tämä on nyt itselläkin ajankohtanen kun pitää alkaa haalimaan osia.
Tarkotuksena on perushuoltaa konetta, ja vaihtaa / kunnostaa sitä mukaan jos rikkinäistä osaa vastaan tulee. Kantta madalletaan samalla ja pahvit ym tiivisteet vaihdetaan.
Nokasta varmaan järkevin lähteä liikenteeseen. Otan kuitenkin putkiston irti samalla kun remppaan koneen ja pyrin samalla rakentamaan putkiston + ehkä pakosarjan, tai sitten ostan kun ei aihioita löydy...
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1280&lang= Järkevin ostos? Miten is:n nokka eroaa vakiokoneen nokasta?
Tarkotus olisi ehkä saada ruttua alakierroksille, taino mahd alas lisää...
Tarkotuksena on perushuoltaa konetta, ja vaihtaa / kunnostaa sitä mukaan jos rikkinäistä osaa vastaan tulee. Kantta madalletaan samalla ja pahvit ym tiivisteet vaihdetaan.
Nokasta varmaan järkevin lähteä liikenteeseen. Otan kuitenkin putkiston irti samalla kun remppaan koneen ja pyrin samalla rakentamaan putkiston + ehkä pakosarjan, tai sitten ostan kun ei aihioita löydy...
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1280&lang= Järkevin ostos? Miten is:n nokka eroaa vakiokoneen nokasta?
Tarkotus olisi ehkä saada ruttua alakierroksille, taino mahd alas lisää...
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Vakio 2.0 oharin nokka sama oli sitten kaasari tai ruisku. Ja kyllä linkin nokka on juurikin passeli ruiskukäyttöön, tuo potkus ylös, kuitenkaan hävittämättä alavääntöä, kyseessä siis ns. vääntönokka. Itsellä nokassa samat speksit, mutta valmistaja Burton, ja ostin sen Rallyracelta, suosittilvat kaveriksi kovapalaseuraajia, jotka tulivat samassa tilauksessa.M4ketech kirjoitti: http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1280&lang= Järkevin ostos? Miten is:n nokka eroaa vakiokoneen nokasta?
Kun käytin sanaa ruttu tarkoitin puristussuhdetta. Ei siis tule erikseen ala- tai yläkierroksille, vaan on se esim. 11:1, riippuen kannesta ja mäntien puristuskorkeudesta..M4ketech kirjoitti: Tarkotus olisi ehkä saada ruttua alakierroksille, taino mahd alas lisää...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0ohc:hen tehoa
No juu tuon sanan ruttu tarkoitin vähän erillailla mutta voihan sen puristuksina miettiä, mutta siis että kone olisi vääntävämpi/kiertävämpi alempana. Nyt tuntuu kiertävän ylhäällä ilosesti ja vääntävän...
Koneen itselläni on kaasarilla varustettu, mutta tuo nokka varmaan siihenkin ihan passeli? Rallyracelta katselin kieli pitkänä myös kaikkea, tosin hinnat vaihtelevat. is:n nokkaa kyselin kun kaverilla on semmonen kulkeutunut hyllyyn
Budjetti itselläni 500-1000e noin.
Koneen itselläni on kaasarilla varustettu, mutta tuo nokka varmaan siihenkin ihan passeli? Rallyracelta katselin kieli pitkänä myös kaikkea, tosin hinnat vaihtelevat. is:n nokkaa kyselin kun kaverilla on semmonen kulkeutunut hyllyyn

Budjetti itselläni 500-1000e noin.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Heinä 2013 21:27
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Sierra lähti pelittämään hienosti nyt 1.6 kannella, ei ainakaan vielä mitään muuta palikkaa kiinni mutta tuntuu tuo paremmin vetävän kuin ennen 

Ex taunus 1.6 ohc -82
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Ex Sierra 2.0 ohc -89
Jäärata-Sierra 2.0i Dohc -92
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Nonniin saisin kaverin kautta kivat alennukset cat camsin nokista ym osista. Mutta nyt kun koitan ettiä vastaavia nokkia kun markkinoilla olevat niin mikä hitto noista käy OHC 2 koneeseen.
http://www.catcams.com/engines/engine-s ... facturer=8
Dochia on listalla j SOCH kaasarilla
sitten ilmoitetaan mäntien halkaisijoita ym??? 
Eli katsonko tuolta nostot ym http://www.lautamakimotorsport.fi/fordohc.htm ja otan tuotenumeron talteen ja tilaan sillä?
http://www.catcams.com/engines/engine-s ... facturer=8
Dochia on listalla j SOCH kaasarilla


Eli katsonko tuolta nostot ym http://www.lautamakimotorsport.fi/fordohc.htm ja otan tuotenumeron talteen ja tilaan sillä?
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Tuolla linkissä lukeva SOHC Pinto on juuri tämä meikäläisten kielen oohoocee. Kannataisiko kuitenkin luottaa Piper camsin tai Burtonin neniin? Saahan niitäkin ulkomailta jos suomi-hinnat häiritsee...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0ohc:hen tehoa
No juu mutta kyselen kuitenkin tutulta kun on kerta maahantuojalla itse töissä 8) Nokan kanssa mitä muuta pitää / kannattaa vaihtaa?duckworth kirjoitti:Tuolla linkissä lukeva SOHC Pinto on juuri tämä meikäläisten kielen oohoocee. Kannataisiko kuitenkin luottaa Piper camsin tai Burtonin neniin? Saahan niitäkin ulkomailta...
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Re: 2.0ohc:hen tehoa
Miedon nokan kanssa ei välttämättä mitään, mutta ainakin Rallyrace suosittelee kovapalakeinuja ja joko jäykempiä venajousia tai shimmilevyjä jousiin. Muu tarvittava riippuu miten paljon keinukulmia täytyy säätää, tarvitaanko lash capeja jne, tosin nämä kaikki riippuu nokasta ja mihin kanteen sitä nokkaa ollaan laittamassa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER