madog2mad kirjoitti:Terve!
Vanhasta Transitista hajosi kone, vuoden -73 ja päätettiin päivittää siihen sitten scorpion ruiskukone. Tuttu huoltaja osti luovuttaja auton virossa halvalla ja on aikasemminkin laittanut ruiskukoneita ja luuli että homma menee sujuvasti. MUTTA, huomasikin että koneessa scorpiossa on AJONESTO! Ja tämä on nyt kaatanut koko homman. Ei viittisi konetta heittää menemäänkään ja etsiä uutta, kun ei ole vahinko kyllä ole rahaa kauheasti ylimääräistä

. Kaveri osaa kuitenkin sähkähommat ihan hyvin, mutta osaisiko joku ystävällisesti neuvoa että miten tuon ajoneston saisi ohitettua? Vai onko tämä mahdollista?
Vai osaisitteko neuvoa jonkun joka tietäisi asiasta?
Olisin erittäin kiitollinen avusta!
T: Madis
0407043786
madis.orv(at ) gmail.com
En nyt jaksa etsiä onko mikä systeemi mutta jossain vaiheessa ainakin cossussa vaihtuu ohjainboxi sillai että vanhemmassa on ulkoinen pats boxi joka siis ajonesto ja uudemmassa se on ohjaimen sisällä.
Kun kaverisi on koneen heittänyt keulille, hän vain siirtää johtosarjan myös scorparista siihen transuun, irroittaa ratista sen "kelan" virtalukon vierestä ja piilottaa sen kojetaulun alle johon on teipattu avaimesta se siru tai vaikka koko avain niin systeemi luulee että avain on paikalla ja antaa käynistysluvan.
Ohitettua sitä ei saa joskus etsin tietoa siihen mutta ei...
Eli moottori johtoineen + ohjainboxit... lähtee toimimaan.
Manuaalissa ei muuta tartte mutta jos on tomaatti ja laattikkoa ei siirrä pitää ohjainboxia huijata että vaihde on P tai N muuten ei luonollisesti käynisty.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (
Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/