vetari tärinät focus mk1
vetari tärinät focus mk1
Ilmeisesti vetarit menossa, kun kiihdyttäessä alkaa täristä
Viimeksi vaihdettu koko akselisto n.80tkm sitten, mutta
kauheen hintainen tuntuu olevan, olisko kellään tietoa
mikä kohta voisi olla rikki että selviäiskö pienemmällä
vaihdolla....
Viimeksi vaihdettu koko akselisto n.80tkm sitten, mutta
kauheen hintainen tuntuu olevan, olisko kellään tietoa
mikä kohta voisi olla rikki että selviäiskö pienemmällä
vaihdolla....
Re: vetari tärinät focus mk1
Motonet, Fixus, Tarviketori myy ainaki vetareita. Jos on keskilaakeri nii se voi aiheuttaa. Renkaat on kans 

Re: vetari tärinät focus mk1
Morjens..
Teki talvirenkailla saman... Mun mielestä kääntäessä ei pauku
motonetissa näytti tosiaan ulompia ja koko akseliston.
Voisko jotain sisempiä niveliä jotka tekee niin...
Onkohan toinen puoli alttiinpi hajoo?
Teki talvirenkailla saman... Mun mielestä kääntäessä ei pauku
motonetissa näytti tosiaan ulompia ja koko akseliston.
Voisko jotain sisempiä niveliä jotka tekee niin...
Onkohan toinen puoli alttiinpi hajoo?
Re: vetari tärinät focus mk1
Laita tuonne hakuun "focus vetoakseli". Vertaistukea löytyy!
( alkoi Focus vatkata meilläkin viime viikolla...)
( alkoi Focus vatkata meilläkin viime viikolla...)
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: vetari tärinät focus mk1
Tuntuu olevan hyvinkin yleinen vika nämä täristävät vetarit 90/00 vaihteen autoissa. Miten ihmeessä ne orkkisakselit on tehty jos noin useat menee solmuun. Ja kyllä, mullakin on uudet vetarit eteisesä odottamassa vaihtoa 

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: vetari tärinät focus mk1
On surkuhupaisan huonot vetonivelet voorteissa.
Tavallaan pistää vihaksi,etteikö mitään ole opittu historian aikana tekemään.
Itselleni teetän ruotsissa motorsport vetoakselit + nivelet, niin katsotaan mitä ne sitten kestää.
Tavallaan pistää vihaksi,etteikö mitään ole opittu historian aikana tekemään.
Itselleni teetän ruotsissa motorsport vetoakselit + nivelet, niin katsotaan mitä ne sitten kestää.
Re: vetari tärinät focus mk1
Henk.Koht en suosittele Fixuksen GPS merkkisiä vetoakseleita, ainakaan hantin puolen akseli ei tunnu mulla kestävän juur yhtään... Jos ei oo rasvat pihalla niin laakeri romuna, tai sit molempia... Kuskin puoleinen toiminut moitteetta. Nimim. "kokemusta on".
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: vetari tärinät focus mk1
Eikös hantin puolella ole juuri se pitempi
akseli, välilaakereineen?, onko se alttiimpi
hajoaa kuin kuskinpuoli..
akseli, välilaakereineen?, onko se alttiimpi
hajoaa kuin kuskinpuoli..
Re: vetari tärinät focus mk1
Juurikin näin, hantin puolella se about metrin mittanen akseli tukilaakereineen. Kuskin puolella puolet lyhkäsempi. Ainakin omassani ollut niinpäin että pitempi akseli porsinut. Voi tietty vaikuttaa etupään reiluhko madalluskin rasittavasti tuohon alustageometriaan, mutta pitäis sen akselin nyt yli kymppitonnin kestää madalletussakin autossa 

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: vetari tärinät focus mk1
Välystä löytyi sisäpäiden nivelistä, kuten tuntuu olevan yleistä. Lisäsin rasvaa, vähän rauhoittui vatkaus; kunnes saan vaihdettua...yritäedes kirjoitti:( alkoi Focus vatkata meilläkin viime viikolla...)
Onhan autolla kuitenkin 14v ikää ja yli 200 000 ajettu ja vetarit alla ilmeisesti alkuperäiset.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: vetari tärinät focus mk1
Niin onko pelkkiä sisimmäisiä niveliä saatavilla?