Duratec tai ST200 Esikatalysaattoreiden poisto
Duratec tai ST200 Esikatalysaattoreiden poisto
Onko foorumilla ketään kuka olisi toteuttanut? Tilanne olisi ihanteellinen kun ei ole neljää lambdaa vaan yhdet ennen esikatteja? Vaikuttaako esikattien tyhjentäminen/ korvaaminen putkella päästöihin normaalissa käyttölämpötilassa? Itsellä on etummainen etukatti ja toinen lambda paskana niin ajattelin että poistaisin molemmat ja uusisin tukkoutuneen keskikatin sekä lambdat. Kylmäkäynnistyspäästöjä vartenhan kaiketi nuo esikatit ovat, koska lämpenevät nopeemmin.
Re: Duratec tai ST200 Esikatalysaattoreiden poisto
Ei siellä mun mielestä ole neljää lambdaa
Ja hyvin menee päästöistä läpi ilman esikatteja ja yhdellä vapaastivirtaavalla "pääkatilla" läpi päästöistä
EDIT: jos oli kyseessä mk1 tai mk2 malli kuten ymmärsin tuosta postauksesta.

Ja hyvin menee päästöistä läpi ilman esikatteja ja yhdellä vapaastivirtaavalla "pääkatilla" läpi päästöistä

EDIT: jos oli kyseessä mk1 tai mk2 malli kuten ymmärsin tuosta postauksesta.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Duratec tai ST200 Esikatalysaattoreiden poisto
Eihän siellä ole edes neljää kattia? Tai neljää lambdaa. Oletetaan edelleen, että kyse on mk2. Ne katin näköiset, mitkä ovat suoraan pakosarjoissa kiinni... eivät ole katteja. Autossa on siis vain yhdet katit/lohko auton keskivaiheilla. Happianturit ovat kiinni pakosarjassa, niitä ei voi poistaa tai seos menee urakalla metsään ja ohjainlaite vikatilaan.
Pakosarjan putkessa saattaa olla sisällä jotain virtausta parantavaa/heikentävää yms. rakennetta, jonka mun mielestä voi kaivaa tyhjäksi, kunhan se lambda jää kiinni. Oikeanpuolimmaiseen katalysaattoriin menee myös tunnistin, katalysaattorin lämpötilatunnistin. Tämäkin on seoksen kannalta tarpeellinen.
Ja taas oletetaan, että mk2.
Pakosarjan putkessa saattaa olla sisällä jotain virtausta parantavaa/heikentävää yms. rakennetta, jonka mun mielestä voi kaivaa tyhjäksi, kunhan se lambda jää kiinni. Oikeanpuolimmaiseen katalysaattoriin menee myös tunnistin, katalysaattorin lämpötilatunnistin. Tämäkin on seoksen kannalta tarpeellinen.
Ja taas oletetaan, että mk2.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi