

Kiitos viestistä. Itse toimin melkein samoin.KajS kirjoitti:Jatkan vielä. Oma alustaprosessi meni seuraavasti:
1. Googletin saksalaisen firman, joka myy kaikkea kivaa pyörän ja korin väliin
2. Yritin ostaa halvemman Lowtec-sarjan, mutta mukava heppu n2o-tuningilta ilmoitti, että noita ei saa, ota joku parempi.
3. Painoin enteriä ja tilasin Vogtlandin. Odotin varmaan 5 päivää ja DPD toi paketin meidän kuistille.
4. Varasin ajan Motorinista Turussa ja vein auton ja sarjan sinne viihtymään puoleksi päivää. Menomatkalla hain Motonetista ne uudet täydelliset etutolppien yläpäälaakerit. (Ei tarvi vanhoja tolppia purkaa).
5. Hain auton asennuksesta ja ajoin suoraan Raisioon katsastamaan. Laillisesti oikein, käytännössä väärin, sillä viikon ajelu laastisäkit kyydissä olisi hakenut korkeuden kohdalleen. Nyt otteessa liian korkea navasta-kaareen-mitta, josta tosin ei katsastuksessa motkoteta. Pyysin nimittäin uusia mittoja otteeseen laitttamaan, kun se nyt on alempana. Ei katsottu tarpeelliseksi laittaa.
6. Viikon päästä nelipyöräsuuntaukseen.
7. Ajoa suupielet hymyssä, koska se muutos oli halutunkaltainen.
Ja ennenkuin koko alustasulkeisiin alkaa, kannattaa huolehtia siitä, että ne laakerit ja puslat on ehjät ja kunnossa. Ihan turha käyttää omia rahoja, kulutusluottoa tai viiskytvuotislahjashekkiä hienoihin tolppiin jos laakerit laulaa ja auto kulkee kylkimyyryä ratti vinossa...
Mulla on just tuossa lattialla odottamassa Eibachin jousisarja ja uudet Fordin Motorcraft vakioiskarit + Ford ( SKF) original yläpään laakerit yms tarpeelliset. Jouset makso 149 euroa saksasta ja oli parina päivänä halvemmallakin, jos jaksaa kytätä. Muut ostin ihan Tampereelta. Alkuperäisiskareihin päädyin ihan mielenkiinnosta, kun haluan kokeilla tota yhdistelmää. Voin kertoa kommentteja heti kun saan asennuskaverin kanssa aikataulut yhteen et pääsen vaihtaa. Mää tein tästä asiasta oman keskustelun johon kommentoin sitten.Myzie kirjoitti:Nostellaas vanhaa. Omaan MK2 Focukseen alustasatsi hakusessa, mallia kiinteä. Tuota Eibachin -30mm settiä tarjoiltu ja kehuttu.
Onkohan kenelläkään kuvia tolla setillä olevista autoista? Vannesetti on ympäriinsä 8x18 ET45 ja renkaat 225/40-18
Enemmän houkuttelee kuitenkin esim. HR:n -40mm setti, tollasesta setupista kuvia?
Ylipäätään jotain lisäinfoa madalletuista autoista, jääkö perä ylös/alas/ulos.. Jotain huomioitavaa tai mitä tekisitte toisin.
Näät nuo akselimassat esim. traficomista, mutta olen 99,9% varma, että sulle tuo enintään 990kg on oikea sarja. Tuo 991kg--> on 2.0 dieseliin.