Sierran kytkin vaihtoon

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vähän väli-infoo; soitin sille koneistajalle, ja se sanoi ettei piätisi olla ongelmaa siviilivehkeessä ja ettei mitään pitäisi hajota.
emax kirjoitti: Tuohon tasapainoitukseet on paha ottaa mitään kantaa kun ei tiedä millä opilla sitä on tasapainoitettu ja kuinka paljon. Faktaa saat kun soitat sinne firmaan missä se on tasapainoitettu, kysyt että asetelma pitäis vaihtaa, miten toimitaan.
Mitä muuten tarkoitat tuolla tasapainotusopilla? Tässä tapauksessa ainakin oli porailtu reikiä kytkiemeen ja hihnapyöriin, ja kampiakseliin tehty sellaisia reiän alkuja. Vai onko tuohon mitä muita tyylejä/keinoja?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja emax »

Sitä että kuinka suurena kokonaisuutena ne on alunperin konees pyöriny.
Että onko esim. sorvattua vauhtipyörää tasapainoitettu poraamalla vaan asetelmaan reikiä, vai onko vauhtipyörää tasapainoitettu ensi ilman asetelmaa.

Mutta hyvä juttu sitten, uus asetelma vaan kiinni.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

emax kirjoitti:Sitä että kuinka suurena kokonaisuutena ne on alunperin konees pyöriny.
Että onko esim. sorvattua vauhtipyörää tasapainoitettu poraamalla vaan asetelmaan reikiä, vai onko vauhtipyörää tasapainoitettu ensi ilman asetelmaa.
Juu vauhtipyörässä näkyi olevan myös kairausjälkiä. Juuri nyt odotellaan kytkinlevyä doitslandista :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Mulla irrotusongelmaa tutkittu ja polkimenpää kunnossa kun vuos sitte purettiin,itte eopäilinkin silmälaakeria mutta kaveri senidean tyrmäs?
Empätiedä miksi noin? no ehkä siksi kun on roinaa edessä lähteä kehää aukipurkamaan?
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Hei, sanokaas onko tuohon silmällakerin ulosvetoon muita hyviä kaluja kuin tuo paisuntaholkki? Se nimttäin menee tilaukseen kun kysyin IKH:lta, ei siis ollut hyllytavarana.. Miten toimii esimerkiksi nuo Bilteman pallopäiset laakeriulosvetimet?

E: Lyöntiankkuri ja kierretanko kävi mielessä, ainoo vaan jos se katkee tonne sisään niin...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Eikös silmälaakerin saa pihalle parhaiten niin, että tunkee reikään vaseliinia, ja halkaisijaltaan silmälaakeriin jämptillä tapilla lyö reikään, vaseliini pakottaa laakerin ulos?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:Miten toimii esimerkiksi nuo Bilteman pallopäiset laakeriulosvetimet?
Vähän huonosti. Se on neulalaakeri.

Töis oon kokeillu tuohon kahdenlaista versiota pienestä koukusta jonka saa heittovasaran päähän. Ekan tein vanhasta ruuvimensselin varresta kaasupillillä taitellen. Karkeni liian kovaksi ja murtui, sai sillä kuitenkin pari silmälaakeria irti.
Toisen taittelin ja mirklasin vanhasta venttiilin varresta, ja se on kestäny nyt hyvin kun ei käytä liikaa voimaa.

Yks tyyli on hakata se vasaralla ja jollain talttamaisella ryttyyn ja kaivaa tongeilla pois, tai täppiä siihen pultti mistä saa sitten heittovasaralla naputeltua sen irti. Pitää vaan olla tarkkana ettei hitsaa tai muuten vahingoita kampiakselia. Ja jos hitsaat niin maajohto kampiakseliin tai siihen hitsattavaan pulttiin, ettei virta kulje laakereiden läpi.

Ekana kannattaa kuitenkin koittaa jos se tulis sieltä ihan vain pihdeillä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Liukuvasara ja tarpeen mukaan m6 tai m8 kuusiokolo pultti on osoittautunut toimivaksi ulosvetimeksi.
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Okei, kiitokset vinkeistä :) Täytynee lähteä systemaattisesti kokeilemaan noita, kun osat saapuu.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Enpä saanut ainakaan kärkipihdeillä ronkittua laakeria ulos.. Tohon "rasvaa ja isku tapilla"- konstiin käy varmaan hyvin vanha kytkinakselin pätkä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jaa, eipä irronnut vaikka täytti rasvalla, ja löi tuolla akselinpätkällä.. Tai ainakaan en saanut lyötyä tarpeeksi äkkiä... Saan ehkä lainaan muutaman päivän päästä liukuvasaran, mutta sitä ennen on aikaa kokeilla vielä jotain, niin minkälaiset pihdit juuri tähän hommaan olisivat parhaat? Kun tuonne ei ihan mitkä tahansa leuat mahdu..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Foorrtti kirjoitti:Tämäntyyppinen ulosvetäjä tarvitaan sen poistamiseen. Tietty sitten sopivankokoisena, en muista oikeaa kokoa kun ostin sarjan jossa on monia eri kokoja..
Panin jo tilaukseen tuon paisuntaholkin... Huomenna saatan saada ehkä tuon liukuvasaran, mutta tuolla country sedan mainitsi että kuusiokolopultti on hyvä konsti tänään kokeilin sitä, mutta se lipsuu hirmu helposti pois laakerin takaa.. Noita venttiilijä itsellä pyörii ylimääräisenä, mutten oikein hiffannut miten siitä se koukku smirklataan??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja emax »

Töis kun on nuota vanhoja ventiilejä niin ne on usein kieroja :wink:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jeps, sain laakerin irti tuolla holkilla ja kahdella Esab- modatulla ulosvetäjällä. Uuden varmaan voi asentaa hylsyllä ja vasaralla? Vai kärsiikö noita koputtaa yhtään ettei hajoo??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jep jep, nyt on uudet kytkinosat (silmälaakeri+levy+asetelma) paikallaan. Sen verran tutkin noita pois otettuja osia, että levy nyt ei näyttänyt järjettömän kuluneelta, mutta astelman sakaroista yksi oli vääntynyt laatikkoon päin (tämä haaveri taisi tulla kun aikanaan irroitin konetta, ja kytkinakseli oli vielä asetelman huulilla :x ), mietin vaan että tämäkö sen kytkimen luistamisen on aiheuttanu??? Voiko se että yksi sakara on muita ulompana saada aikaan luistamisen kierroksilla?? Vai mitä mieltä on asian paremmin tuntevat?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No niin, tänään pääsin ihan tien päälle, ja näyttäis että kytkin ongelmat on selätetty! Mitä tuossa kokeilin risteyksestä, josta käännyin takaisin, niin auto pyörähti paikaltaan kun kytkimen nosti... :mrgreen:

Pitää nyt tietty ajaa pitemmän aikaa, että näkee kuinka tässä käy ja tuliko todella kuntoon.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sanokaas ny joku vielä että kuinka pitkä (km) on suurin piirtein sisäänajo matka uusille kytkinosille?

En haluaisi heti rikkoa sitä vaihtokuntoon...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin