Sierran kytkin vaihtoon
Sierran kytkin vaihtoon
Ihan ekana, millasia tehoja/vääntöjä ohc:n vakio kytkin ja asetelma kestävät? Itsellä jyrkkänokka ja matalmpi kansi (from 1.6 taunus) 2.0 koneessa, epäilen ettei kytkin pidä isoilla vaihteilla 4000rpm jälkeen?!? Asetelma ei ole uusi mutta silä on ajtettu vähän alle 80tkm (ellei vähemmänkin) levy, painelaakeri ja kytkinvaijeri ovat tehdasuusia. Vauhtipyörä ei ollut uraantunut kun katselin sitä tekniikkaa kasaillessa, pintä ehkä aavistuksen ruosteessa.
Oire on siis sellainen, että kone parkaisee enemmän juuri 4000rpm kohdalla (epäilys kytkimen suuntaan), mutta vaikka moottorimelu kasvaa, niin kierrokset eivät nouse, vaan tuntuu niin kuin jokin tulisi vastaan..
Niinjuu, jakohihnan vaihdoin (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), jota ennen en huomannut ainakaan kyseistä ongelmaa, ja kyllä jakajanpyörijä siirtyi vähän aikaisemmalle, ja perus ennakko pyörii 12-16 välillä riippuen tyhjäkäynnistä 900-1200rpm. En tiedä mikä osuus tällä on, kun ei kuitenkaan kiihdytyksen alussa rämise mitenkään. Ja tosiaan kone kyllä tuntuu ihmeen pirteältä kuin aiemmin, pois lukien tuossa 4k yli mentäessä, jossa melu vaan kasvaa, ja kierrokset ei nouse, rundikellon mukaan ainakaan. Maaliskuussa veti hyvin 5k saakka.
Mikä tässä siis mättää???
Oire on siis sellainen, että kone parkaisee enemmän juuri 4000rpm kohdalla (epäilys kytkimen suuntaan), mutta vaikka moottorimelu kasvaa, niin kierrokset eivät nouse, vaan tuntuu niin kuin jokin tulisi vastaan..
Niinjuu, jakohihnan vaihdoin (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), jota ennen en huomannut ainakaan kyseistä ongelmaa, ja kyllä jakajanpyörijä siirtyi vähän aikaisemmalle, ja perus ennakko pyörii 12-16 välillä riippuen tyhjäkäynnistä 900-1200rpm. En tiedä mikä osuus tällä on, kun ei kuitenkaan kiihdytyksen alussa rämise mitenkään. Ja tosiaan kone kyllä tuntuu ihmeen pirteältä kuin aiemmin, pois lukien tuossa 4k yli mentäessä, jossa melu vaan kasvaa, ja kierrokset ei nouse, rundikellon mukaan ainakaan. Maaliskuussa veti hyvin 5k saakka.
Mikä tässä siis mättää???
Viimeksi muokannut duckworth, 11 Touko 2013 16:01. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Juu, vastaan itselleni, tutkin juuri tuota ennakkoa tunti sitten, ja olihan se liian aikaisella. Nyt heiluu lämpimänä 10-12ast. väliä 900 kierroksiella, kolme milliä ehkä käänsin jakajaa myötäpäivään. Myös koeajo osoitti diagnoosin oikeaksi. Vetää vielä nelosvaihteella sinne 5k tuntumaan, vauhti kasvaa normaalisti (n. 140km/h), eli ei ei tainnut kytkin sitten luistaakaan
No jospa tästä ketjusta jotakin hyötyä on muillekin, ainakin yksi keino tunnistaa liian aikainen sytytys. Hyvää päivän jatkoa, Ford Clubille/clubilaisille 8)

No jospa tästä ketjusta jotakin hyötyä on muillekin, ainakin yksi keino tunnistaa liian aikainen sytytys. Hyvää päivän jatkoa, Ford Clubille/clubilaisille 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää? (ratkaistu..)
No jaa, tänään tuntuu ettei vaiva nyt olekaan ihan tiessään.. Siis nelos ja kolmos vaihteilla moottorin melu kovenee vaikkei vauhti enää kasvakaan, kuitenkaan kierrokset eivät mene tappiin, ehkä 200rpm verran kohoavat. Kytkin ei haise mitenkään tai ainakaan ei omaan nenään haise, ja meno halut toppaa ehkä about 160km/h (mittari 170)@ 5th gear, eli kuten aikaisemminkin. Tiedä sitten johtuuko tuo "ilmiö" nokan väärästä ajoituksesta (vakionokkapyörä
) vai ahdistaako pakosarja, mutta jos epäily kallistuisi kytkimeen, niin luistaako se yleensä ottaen tuolta alueelta ja oireileeko noin?
Hieman sekava selonteko, mutta jospa sen nyt joku jaksoi lukea...

Hieman sekava selonteko, mutta jospa sen nyt joku jaksoi lukea...

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää? (ratkaistu ehkä..)
Niinjoo, tosiaan eilen iltapäivällä vaivaa ei ollu, mutta jos esim. asetelma olisi antamassa periksi niin eikö tuo vika olisi kokoajan päällä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Tosiaan jostain täältä lueskelin että kun kytkimelle vuotaa vaihteistoöljyä se luonnollisesti luistaa, mutta kun omassa tapauksessa ei pitäisi se kytkinakselin stefan vuotaa, tai ainakaan ei näyttänyt vuotavan... No tänään ajelin sellaiset 20km ja ongelma taas POISSA
Kiihdytin nelosella yli 4k eikä mitään kummallista ja vauhtikin kasvoi.. Ennen ajamaan lähtöä en tehnyt muuta kuin säädin seoksia siten että on vedossa AFR12,5 (aiemmin 13,5) kuten Innovative suosittelee, mietin vaan että kun tuo oire ei ilmene kylmänä, että oisko tuo vedon tyssääminen johtunu laihasta seoksesta? Vai voiko oikeesti kytkin alkaa luistaa vasta usean kymmenen kilsan ajon jälkeen ja toimia kun auto lepää yön yli??
Mitä mieltä ootte?

Mitä mieltä ootte?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Eipä se öljy sieltä lootasta kytkimelle aina ees menekkään vaan moottorin takastefa jos vuotaa niin sillon on kyllä koko tunneli,kytkin ja startikin öljyä täynnä!
Semmosiakin on koettu,itellä ei vuoda Riesassa öljyä mutta eipä kyllä irrotakkaan kytkin kunnolla jostai syystä välillä...
Semmosiakin on koettu,itellä ei vuoda Riesassa öljyä mutta eipä kyllä irrotakkaan kytkin kunnolla jostai syystä välillä...
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
No se moottorintakastefa ja muut tiivisteet on kyllä uusittu jo konerempan yhteydessä
Onko tuohon kytkimen testaamiseen/diagnoosiin muita hyviä vinkkejä? Ja voiko vaijerinsäätöön liittyä jotain? Siis muuhunkin kun siihen polkimenpuolikuuhun?? Ajattelin vaan jos tuo kytkin jäisi vaikka kantamaan jostain syystä, mutta mistä???

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Puolikuu on vissiin uusittu ? Ettei se pääsisi jostain syystä löysäämään säätöä.duckworth kirjoitti:No se moottorintakastefa ja muut tiivisteet on kyllä uusittu jo konerempan yhteydessäOnko tuohon kytkimen testaamiseen/diagnoosiin muita hyviä vinkkejä? Ja voiko vaijerinsäätöön liittyä jotain? Siis muuhunkin kun siihen polkimenpuolikuuhun?? Ajattelin vaan jos tuo kytkin jäisi vaikka kantamaan jostain syystä, mutta mistä???
Meneekö kytkinpoljin hieman syvemmäs kun tuo tapahtuu ?
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Puolikuuta ei ole uusittu, ainoastaan vaijeri viime kesänä, kun silloin ei irroittanut kunnolla, mutta tuo vika korjaantui vaijerin vaihdolla. Tuon luiston aikana en oikein ole pystynyt kattomaan poljinta kun kapea tie ja vauhtia se 100-140, niin katse täytyy olla vähän jalkatilaa ylempänäFoordson kirjoitti: Puolikuu on vissiin uusittu ? Ettei se pääsisi jostain syystä löysäämään säätöä.
Meneekö kytkinpoljin hieman syvemmäs kun tuo tapahtuu ?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
En minä tiedän, kunhan arvon jotain 

Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Ei se systeemi sitä liian kireelle saa. Jos ne hampaat kuluu niin ei poljin toimi ollenkaan.
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Noniin, katsoin purin juuri tuon puolikuun, ja hampaat oli ehjät niin kuusta kuin salvastakin, Tuo poljin on muuten koko matkalta yhtä pinkeä, eli tyhjää ei ole, senkö takia tuo kytkin mahdollisesti kantaa/jää vähän irroksiin??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Afr 12,5 pintaan antaa yleensä parhaat tehot vaparissa. 13,5 torvi auki on vähän laihalla vaikka ei se vielä mitään riko.
Mistä oot päätelly että kytkimessä olis vikaa?
Jos se luistais isommilla numeroilla, eiks kone pitäis mennä rajottimeen ja vauhdin pysyä vakiona..
Tai näin se on ennen ollu..
Mistä oot päätelly että kytkimessä olis vikaa?
Jos se luistais isommilla numeroilla, eiks kone pitäis mennä rajottimeen ja vauhdin pysyä vakiona..
Tai näin se on ennen ollu..
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
kokeile polttaako kumia. sillon varmaan luistais aika hyvin kytkin.
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Jep AFR on tätä nykyä siis 12,5 vedossa.country sedan kirjoitti:Afr 12,5 pintaan antaa yleensä parhaat tehot vaparissa. 13,5 torvi auki on vähän laihalla vaikka ei se vielä mitään riko.
Mistä oot päätelly että kytkimessä olis vikaa?
Jos se luistais isommilla numeroilla, eiks kone pitäis mennä rajottimeen ja vauhdin pysyä vakiona..
Tai näin se on ennen ollu..
Ja siksi epäilen kytkintä kun tietyssä pisteessä alkaa kierrokset nousta, muttei vauhti kasvakkaan, tämä kaikki siis alkaa vasta kun autolla on ajanut sen 20 km.. Esimerkiksi tänään talilta kylälle vajaa 20km ei ongelmia nelosvaihteella huutaen 5k saakka vauhti kasvaa mukana, tunnin seisonta parkissa ja paluu matkalla ongelmat alkavat taas, nelosvaihteella 4k tuntumassa vauhti lakkaa kasvamasta, mutta kierrokset kasvaa sen 500rpm, ja kiityminen lakkaa.
Ja tässä kohtaa olen vähän itsekin pihalla että alkaako tutkia paineasetelmaa/kytkinkoneistoa vai mikä muu voisi aiheuttaa samankaltaisia ongelmia? Ja miksi juuri lämpimällä koneella pidemmän ajon jälkeen vasta??
E: Ja kierrokset eivät pomppaa rajoittimeen saakka, mutta kuitenkin niiden kasvaessa, veto ikään kuin katkeaa/hellittää.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vai mikä mättää?
Niinja onko kytkimen luisto ylipäänsä riippuvainen koneen lämpenemisestä, kun joskus ymmärsin että luistaa enemmän kylmänä...?
Jos ideoita mitä tehdä seuraavaksi, niin otan niitä vastaan
Jos ideoita mitä tehdä seuraavaksi, niin otan niitä vastaan

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin luistaa vai mikä mättää?
Niin 3-4krpm kolmosella/nelosella ja siitä kaasu pohjaan niin kierrokset nousee mutta vauhti ei kasva?
Kyllä tuo ny ainakin selvältä kytkimen luistolta kuullostaa.
Ja sulla on siinä 2.0 kytkin? 1.6:sen pikkukytkin ei meinaan kauaa kestä edes vakio kaasari 2litraista jos ajotyyli on vähänkään "urheilullinen"
Kyllä tuo ny ainakin selvältä kytkimen luistolta kuullostaa.
Ja sulla on siinä 2.0 kytkin? 1.6:sen pikkukytkin ei meinaan kauaa kestä edes vakio kaasari 2litraista jos ajotyyli on vähänkään "urheilullinen"
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kytkin luistaa vai mikä mättää?
Näyttäs oleva nSierroissa toi kytkin proplema yleistä kun mullakaan ei aina irrota ihan vakio 1,6 CVH Riesassakaan,eikä kyl viitti purkaakaan lähtee ja hammastukset on OK
Re: Sierran kytkin luistaa vai mikä mättää?
Jos ei välillä irrota niin vika on joko polkimen päässä automaattisäädössä, tai sitten silmälaakeri jumittaa.Tessu kirjoitti:Näyttäs oleva nSierroissa toi kytkin proplema yleistä kun mullakaan ei aina irrota ihan vakio 1,6 CVH Riesassakaan,eikä kyl viitti purkaakaan lähtee ja hammastukset on OK
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kytkin luistaa vai mikä mättää?
joo kytkinviaksi kaverikin epäili kun ajeltiin tuossa peräkanaa reippailla kiihdytyksillä
Olen kuitenkin nyt asennoitunut uusimaan paineasetelman, joka löytyy jo hyllystä, ja levyn, joka siis vielä tilaamaatta. Tässä vaan täyty nyt esittää liuta ksysmyksiä, ettei sama homma ole taas edes hetken päästä.
Mitä mun kannattaa sitten tutkia kun saan paikat auki? Täytyy vauhtipyöränpintaa hioa tms. jos siinä on vähän ruosteen väriä? Ja voiko kytkinhaarukan muka siirtää edemmäs vahingossa, vai saako sen vain yhdelle etäisyydelle?
Ja sitten kun teen homman alakautta, niin tuosta kardaanin irrotuksesta; mitä siinä pitä huomioida kun sen keskimmäisen kiinnikkeen otta auki? Kun siellä on vissiin jotain U-prikkoja? Ja jos uusin samalla silmälaakerin, niin saako sitä vaihduttua irroittamatta vauhtipyörää?
Nyt kun tuonne tulee uusi asetelma, jota ei ole tasapainotettu kampiakseliin nähden, kuten vanhaa, niin kestääkö kone kiihdytykset ilman järjettömiä värinöitä?
Sillä paljon kysymyksiä, kun ajattelin huomenna aloitella 8) Kytkinmen tilaan varmaan tuolta top auto osat- puljusta, kun näytti saavan Sachsia sieltä. Ootteko tilannu tuolta aiemmin?

Mitä mun kannattaa sitten tutkia kun saan paikat auki? Täytyy vauhtipyöränpintaa hioa tms. jos siinä on vähän ruosteen väriä? Ja voiko kytkinhaarukan muka siirtää edemmäs vahingossa, vai saako sen vain yhdelle etäisyydelle?
Ja sitten kun teen homman alakautta, niin tuosta kardaanin irrotuksesta; mitä siinä pitä huomioida kun sen keskimmäisen kiinnikkeen otta auki? Kun siellä on vissiin jotain U-prikkoja? Ja jos uusin samalla silmälaakerin, niin saako sitä vaihduttua irroittamatta vauhtipyörää?
Nyt kun tuonne tulee uusi asetelma, jota ei ole tasapainotettu kampiakseliin nähden, kuten vanhaa, niin kestääkö kone kiihdytykset ilman järjettömiä värinöitä?
Sillä paljon kysymyksiä, kun ajattelin huomenna aloitella 8) Kytkinmen tilaan varmaan tuolta top auto osat- puljusta, kun näytti saavan Sachsia sieltä. Ootteko tilannu tuolta aiemmin?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vaihtoon
Minä kattelisin sellaisia palaneita/tummuneita laikkuja. Ja tietenkin uria. Jos on niin hiottavaksi.
Ja sitä myös että levy on ollu oikeinpäin. Getriebe Seite = askiin päin. En oo kokeillu mitä tekee jos menee väärinpäin enkä muista onko se edes mahdollista mutta tulipa vaan mieleen.
Silmälaakerin saa vaihdettua ilman vauhtipyörän irrotusta.
Jos tukilaakerin välissä on jotain prikkoja niin kasauksessa samat prikat samoille puolille.
Tuohon tasapainoitukseet on paha ottaa mitään kantaa kun ei tiedä millä opilla sitä on tasapainoitettu ja kuinka paljon. Faktaa saat kun soitat sinne firmaan missä se on tasapainoitettu, kysyt että asetelma pitäis vaihtaa, miten toimitaan.
Ja sitä myös että levy on ollu oikeinpäin. Getriebe Seite = askiin päin. En oo kokeillu mitä tekee jos menee väärinpäin enkä muista onko se edes mahdollista mutta tulipa vaan mieleen.
Silmälaakerin saa vaihdettua ilman vauhtipyörän irrotusta.
Jos tukilaakerin välissä on jotain prikkoja niin kasauksessa samat prikat samoille puolille.
Tuohon tasapainoitukseet on paha ottaa mitään kantaa kun ei tiedä millä opilla sitä on tasapainoitettu ja kuinka paljon. Faktaa saat kun soitat sinne firmaan missä se on tasapainoitettu, kysyt että asetelma pitäis vaihtaa, miten toimitaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kytkin vaihtoon
En ainakaan itse kytkinhaarukkaa ole minnekkään koskaan saanut siirtymään sitä rassaillessa, joten epäilen vahvasti, kunhan se ei ole esimerkiksi vääntynyt.
Kardaanin korikiinnikkeessä ei ole itsellä ainakaan koskaan vastaan tullut u-prikkoja, ihan normaali pultit ja normaaliprikat siellä on ollut, millä se kiinni on auton korissa.
Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia tasapainottamattoman asetelman kanssa, edes tuossa jääratakamppeessa jossa kierroksia on lähes kokoajan 4000-7000 rpm. Myöskään tuossa käyttökamppeessa ei ole ongelmia ollut tasapainottamattoman asetelman kanssa.
Kardaanin korikiinnikkeessä ei ole itsellä ainakaan koskaan vastaan tullut u-prikkoja, ihan normaali pultit ja normaaliprikat siellä on ollut, millä se kiinni on auton korissa.
Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia tasapainottamattoman asetelman kanssa, edes tuossa jääratakamppeessa jossa kierroksia on lähes kokoajan 4000-7000 rpm. Myöskään tuossa käyttökamppeessa ei ole ongelmia ollut tasapainottamattoman asetelman kanssa.
Re: Sierran kytkin vaihtoon
Kiitän ja kumarran jo tähän astisesta neuvon annoista
Tuosta silmälaakerista vähän vielä jatkokyssäreitä, kun en hirveesti siitä tsikkaillu kasatessa; minkälaisella vetimellä se tuolta kannattaa kaivaa, ettei juutu pahemmin, joku custom-made-työkalu...??
Koneistaja on siis kairannut reikiä tasapainotuksessa olleisiin osiin. Mutta tähän saan selon toivon mukaan huomenna kun saan Mr. Hyvösen kiinni 

Sen takia ongelmia voi olla tiedossa, kun toi mun hihnapyörä+kampiakseli+vauhtipyörä+paineastelma tasapainotettiin ns. paketissa, jolloin tasapainotus vähintäänkin menee ketuilleen, kun vaihdan eri asetelmanFoorrtti kirjoitti: Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia tasapainottamattoman asetelman kanssa, edes tuossa jääratakamppeessa jossa kierroksia on lähes kokoajan 4000-7000 rpm. Myöskään tuossa käyttökamppeessa ei ole ongelmia ollut tasapainottamattoman asetelman kanssa.


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran kytkin vaihtoon
Tämäntyyppinen ulosvetäjä tarvitaan sen poistamiseen. Tietty sitten sopivankokoisena, en muista oikeaa kokoa kun ostin sarjan jossa on monia eri kokoja..
Re: Sierran kytkin vaihtoon
Ööö.. mikä tuon nimi on? Ku en ole ennen törmänny
Toisaalta tuollaisen voisi kai soveltaa kiila-ankkurista, jos vaan löytäisi tarpeeksi paksun..
E: Paisuntaholkkihan se siinä, aina oppii uutta
Ainoo vaan että täytyy kyllä mennä toisen silmälaakerin kanssa kauppaan, että saa kerralla oikean, kun näyttää IKH:lla maksavan 60e kpl... Siis yhden kytkinlevyn verran
Elämä on...

E: Paisuntaholkkihan se siinä, aina oppii uutta


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER