1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
N44mis
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Maalis 2010 23:20
Paikkakunta: Turku

1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?

Viesti Kirjoittaja N44mis »

elikkäs mitä mieltä täällä ollaan, että aletaanko ahtamaan vai vaparina virittämään kone olis tulossa todennäköisesti johonkin mk1 tai mk2 fiestan keulalle jollei satu jotain hyvää vanhaa eskoa löytyä. Osaisko joku sanoa että kuinka hyvin tollanen motti kestää jos sellaisen ahtais kun on aika onnettomia threadeja vaan löytynyt tähän mennessä. 8)
-68 Cortina/1.8 ZETEC Tulossa!
-Focus STW 2004 1.6
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Eikös se oo kumminpäin tahansa vähän vaikea ja työläs homma. Tietysti jos on aikaa ja resursseja niin ahtamalla saat siitä teoriassa aina enemmän.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
tukemies
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2012 22:04

Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?

Viesti Kirjoittaja tukemies »

ahdistettuna: puristusta alemmas. käytännössä kolme keinoa: 1 höyläät männän päältä siivun pois. 2 puristus suhteen laskemis levy (vai mikä se on oikealta nimeltä?) 3 matalapuriste takomännät (joita ei muuten ihan joka puljusta löydy vakio koolle). tietysti voit höylätä vakio mäntää ja teettää sen pohjalta uudet tako männät. näin tein itse. höylätyt vakio männät ei kestä yli kilon ahtoja kovin kauaa. kilon pinnassakin eivät ole pitkä ikäset. kampiakseli kestää 500hv. kanget puolet siitä. öljyruiskut suositeltavaa mäntien alle. kunnon kannentiiviste.
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Paksua kannentiivistettä tuohon puristussuhteiden laskuun myös käytetään.

Turbo vs vapariin liittyen, vain sinä voit päättää, kumman haluat. Vapari vaatisi ehkäpä vähemmän työtä, ennemmin kuin alkaa moottorinohjausta, pakosarjaa ja sisuskaluja rakentamaan. Turbo on myös aika kallis, mutta sillä saa about tuplaten ne tehot mitä vaparina jos kaikki on rakennettu kunnolla.
Vastaa Viestiin