Moro,
Sellaista asiaa kyselisin kun olis tarkoituksena Escon kontti pistää vaimentaen.
Mitä tapaa suosittelisitte tai mistä on kokemuksia?
Olisiko esim ensin ohut massa ja sitten matto vai kuinka?
Saako muuten sellaista massaa jonka voisi vetää ruiskulla?
Miten mattojen saumat kannattaa vaimennuksessa laittaa että teippi vai kuinka?
BY: Jehu
Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
Motonetissä ja biltemassa (yleisesti kattavista autovaraosaliikkeissä) myydään äänenvaimennukseen tarkoitettua mattoa. Mutta tarkoititko että takakontti olisi hyvä saada hiljaisemmaksi ilman että litratilavuus kärsii oikeastaan yhtään? Siis jotain helppoa&nopeaa "pinnoitetta" esim. bitumimassa (kuivuu kumimaiseksi kalvoksi) jolla ei ehkä ole sitten niin hyvää äänenvaimennusominaisuuksia?
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=611Jehu-92 kirjoitti:Moro,
Sellaista asiaa kyselisin kun olis tarkoituksena Escon kontti pistää vaimentaen.
Mitä tapaa suosittelisitte tai mistä on kokemuksia?
Olisiko esim ensin ohut massa ja sitten matto vai kuinka?
Saako muuten sellaista massaa jonka voisi vetää ruiskulla?
Miten mattojen saumat kannattaa vaimennuksessa laittaa että teippi vai kuinka?
BY: Jehu
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
Mietin että se hiljasuus olis ihan ensi tilassa, kun ei se litramäärä hirveästi pienene jos mattoakin laittaisi.ReiluReiska kirjoitti:Motonetissä ja biltemassa (yleisesti kattavista autovaraosaliikkeissä) myydään äänenvaimennukseen tarkoitettua mattoa. Mutta tarkoititko että takakontti olisi hyvä saada hiljaisemmaksi ilman että litratilavuus kärsii oikeastaan yhtään? Siis jotain helppoa&nopeaa "pinnoitetta" esim. bitumimassa (kuivuu kumimaiseksi kalvoksi) jolla ei ehkä ole sitten niin hyvää äänenvaimennusominaisuuksia?
Mutta kun laittaa äänimatot niin millä sauma kannattaa peittää?
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
Äänenvaimennukseen tarkoitettu liimapintainen pinnan muotoihin taipuva raskasmatto-vaimennuslevy ( kauppanimiä esim. STP, Vibroplast, Silent Coat, jne. ) peltipintoihin. Materiaalina bitumi tai butyyli. Toinen kerros mahdollisesti laajojen pintojen päälle. Ei ole nuukaa jos jää saumoihin rakoja - lähinnä ulkonäköseikka.
Massaa laittaisin vain ulkopuolisesti pintoihin, kuten lokasuojien kaariin ja varapyöräsyvennykseen.
Nykyään on myös saatavilla vaimennuslevyä, joka on lisäpinnoitettu pehmeämmällä materiaalilla. Tämän kaksoispinnoitteen voi myös tehdä em. raskasmatolla ja päälle erillinen itseliimautuva kevyempi matto, joka on esim. kosteutta imemätöntä umpisolumuovia.
Raskasmatto muuttaa resonanssitaajuutta ("hävittää" kuultavaa ääntä) ja kevyt materiaali absorboi ilmassa kulkevia ääniä.
Massaa laittaisin vain ulkopuolisesti pintoihin, kuten lokasuojien kaariin ja varapyöräsyvennykseen.
Nykyään on myös saatavilla vaimennuslevyä, joka on lisäpinnoitettu pehmeämmällä materiaalilla. Tämän kaksoispinnoitteen voi myös tehdä em. raskasmatolla ja päälle erillinen itseliimautuva kevyempi matto, joka on esim. kosteutta imemätöntä umpisolumuovia.
Raskasmatto muuttaa resonanssitaajuutta ("hävittää" kuultavaa ääntä) ja kevyt materiaali absorboi ilmassa kulkevia ääniä.
Torque Vectoring Control
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
Kiitos paljon, pitää katsoa kuinka onnistuupi.JohnFinn kirjoitti:Äänenvaimennukseen tarkoitettu liimapintainen pinnan muotoihin taipuva raskasmatto-vaimennuslevy ( kauppanimiä esim. STP, Vibroplast, Silent Coat, jne. ) peltipintoihin. Materiaalina bitumi tai butyyli. Toinen kerros mahdollisesti laajojen pintojen päälle. Ei ole nuukaa jos jää saumoihin rakoja - lähinnä ulkonäköseikka.
Massaa laittaisin vain ulkopuolisesti pintoihin, kuten lokasuojien kaariin ja varapyöräsyvennykseen.
Nykyään on myös saatavilla vaimennuslevyä, joka on lisäpinnoitettu pehmeämmällä materiaalilla. Tämän kaksoispinnoitteen voi myös tehdä em. raskasmatolla ja päälle erillinen itseliimautuva kevyempi matto, joka on esim. kosteutta imemätöntä umpisolumuovia.
Raskasmatto muuttaa resonanssitaajuutta ("hävittää" kuultavaa ääntä) ja kevyt materiaali absorboi ilmassa kulkevia ääniä.
Jos vaikka kuvia laittais sitten kun projektin kontti osuus alkaa 8)
Re: Takaboksin vaimennus mahdollisimman tehokkaasti.
Minä sain edelliseen käyttikseen hyviä tuloksia semmoisella 3-kerroksisella äänieristeellä. Vuorasin takakontin pohjan reunoja myöten ja vararengaskotelon Etolasta bongaamallani levyllä. Levyssä oli vaahtomuovi tämmöisen raskasmattoa muistuttavan levyn molemmin puolin, liimapinta toisella puolella ja alumiinin näköinen muovikalvo toisella. Saumat peitin vielä alumiiniteipillä. Eristeellä oli paksuutta semmoiset 15-20mm ja tästä huolimatta vararengas mahtui edelleen mukaan.
Äänimaailma muuttui vähemmän kohisevaksi ja pakoputken pörinä vaimeni. Sittemmin eristin vielä noilla JohnFinnin mainitsemilla kamoilla ovet ja takakontin sivut - lopputulos oli korvin kuultuna hiljaisempi ja vastasi melumittarin mukaan kesärenkailla samaa melutasoa mitä ennen eristystä talvikitkoilla.
Nyt pitäisi jaksaa aktivoitua samaan hommaan nykyisen käyttiksen kanssa.
Äänimaailma muuttui vähemmän kohisevaksi ja pakoputken pörinä vaimeni. Sittemmin eristin vielä noilla JohnFinnin mainitsemilla kamoilla ovet ja takakontin sivut - lopputulos oli korvin kuultuna hiljaisempi ja vastasi melumittarin mukaan kesärenkailla samaa melutasoa mitä ennen eristystä talvikitkoilla.

Nyt pitäisi jaksaa aktivoitua samaan hommaan nykyisen käyttiksen kanssa.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/