Focus 2008 tärinä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JesseK
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Heinä 2011 14:04

Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja JesseK »

Elikkä tuollainern 1,8 tdci, farmari focus 2008 vuosmallia. Alkaa tärisemään vaimakkaasti kun nostaa kierrokset 1500-2000rpm. Tärisee paikallaan ollessakin, sekä kytkin pohjassa että ylhäällä. Nyt vasta kiinnitin huomiota, olin aikasemmin luullut että renkaat epätasapainossa / lumessa. Kuitenkin tärisee tallissa seisoessaan kun kierrokset nousee, kytkimessä tuskin kun ei vaikuta polkeeko kytkintä vai ei. Mikä täristää?
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Varmaan moottorin/vaihteiston kannattimista kumivulkanointi pettänyt ja on väärässä asennossa ja siitä sitten tärinät siirtyy koriin.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Omasta '06 1.6:sta löytää ja hienoisen värinän jossain vajaassa 2000 kierroksessa. Sellanen se on ollut uudesta asti enkä oo ajatellu tehä asialle mitään, ja samaa suosittelen sinnekin. Ei nää nyt kuitenkaan mitään Mersuja ole.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
JesseK
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Heinä 2011 14:04

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja JesseK »

Kun olisikin hienoinen värinä, mutta kun meinaa paikat tippua hampaista...
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Tutullani on wv polo. Siinä on myös tärinää lähinnä tyhjäkäynnillä. Moottorin kannatinkumit ovat ehjät, mutta ilmeisesti kumiseos on kovettunut vuosien varrella moottorin lämmittämänä. Moottorin värinä siis välittyy koriin kovettuneiden kannatinkumien takia, mutta lähinnä vain tyhjäkäynnillä. Koska tärinä ei ole suurta ja vain tyhjäkäynnillä, niin kannatinkumia ei ole päätetty vaihtaa.
JesseK
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Heinä 2011 14:04

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja JesseK »

eihän se mikään kannatinkumien syy ollut. Vauhtipyörä päreinä, myös painelaakeri yms meni samalla uusiksi.. Onneksi ei ehtinyt jättää tienpäälle..
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

JesseK kirjoitti:Vauhtipyörä päreinä
...hetkinen :shock: Osaatko sanoa kuinka päreinä ja ihan yleisesti, että mitenkä ihmeessä?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Sitä täälläkin arvotaan. Palasia voi puuttua sieltä täältä? On tosi turvallista jos kerta vauhtipyörä palasina. Miten konejarrulla oireili. Tärytti ku hölläsi kytkimen?
chinatown
Viestit: 102
Liittynyt: 06 Heinä 2012 00:54

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Vauhtipyörää olisin veikannut jos olisin aiemmin huomannut tämän. Kaksoismassavauhtipyörä tahtoo monesti oiteilla noin. Aika paljon niissä on ongelmia ollut ja useita kymmeniä on tullut vaihdeltua, tosin ei foortiin. Saaneeko fordiin perinteistä mallia tuon kaksoismassavauhtipyörän tilalle?
-Ingman saa maidon maistumaan ja FORD muovinkin ruostumaan-
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Focus 2008 tärinä

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Niin joo. Ajattelin kokoajan perinteistä valuvauhtipyörää.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vastaa Viestiin