Sierra etanolilla toimivaksi?
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Sitten pitää ottaa myös huomioon muutokseen menevät rahat,jos siihen saa kulutettua useamman rahan niin aikaspaljon saapi ajella ennenkuin alkaa tienaamaan?
Jos ajoa on paljon tai muutes vaan viilailee onkin jo erijuttu
Jos ajoa on paljon tai muutes vaan viilailee onkin jo erijuttu
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Vaikka nyt volvolla ajelenkin niin 9tkm tullu RE85:lla täyteen. Muutos kustannukset on katettu jo ajat sitten... 225--->250 suuttimet 5e ja viri mielessä kannessa 1.5mm pois 20e, Lastun teki tuttu jolloin kylmäkäynnistykset parani huomattavasti... Ja tämän hinta.... Toimin testaajana
Eli muutos kulut 25e
Kallistako
no matka jatkuu 8)
Onko paljon Fordeja siirtynyt etanoli käyttöön
Sytkä puolen vehkeet kannattaa olla kunnossa nii välttyy turhilta taisteluilta... Bilteman paska puola ei antanu tarpeeks voimakasta kipunaa joten turbo volvon boschilainen tilalle ja avot pari tonnia ja tulpan johdoista kuoli 2kpl

Eli muutos kulut 25e



no matka jatkuu 8)
Onko paljon Fordeja siirtynyt etanoli käyttöön

Sytkä puolen vehkeet kannattaa olla kunnossa nii välttyy turhilta taisteluilta... Bilteman paska puola ei antanu tarpeeks voimakasta kipunaa joten turbo volvon boschilainen tilalle ja avot pari tonnia ja tulpan johdoista kuoli 2kpl

Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Ainakin täältä löytyy vm95 Escort RS2000, joka kulkee etanolilla. Muutossarjana on Ecobox PT-E85V3. Asetusten tekeminen on vähän hakuammuntaa kun on kuitenkin ecuna vanhempi EEC-IV joten ei ole obd2 pistoketta, mistä näkisi fuel trimmit.Jogiin kirjoitti:
Onko paljon Fordeja siirtynyt etanoli käyttöön![]()
Hyvin toimii kuitenkin kaikenkaikkiaan, ja kulutus on noussut sen verran kuin polttoaineen energiasisällössä on eroa, joten rahallista säästöä syntyy kyllä. Uskallan ainakin tuota bioboxi.fi:n myymää laitetta suositella.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Todellakin jollei ota huomioon kustannuksia vaihtotyöstä kun polttaa eriainetta niin voipi säästää?
Yks tuttu teki etanoli Volvoa ja NIIN paljon menny jo siihen rahaa että sillä olis ajellu jo diesel Volvolla maailman tappiin veroineen,että kannattaa se tarkkaan laskea onko se harrastus,huviajoa vai työajoa sillon voi säästääkin jotain? satunnainen käyttäjä ei kyllä säästä.
Yks tuttu teki etanoli Volvoa ja NIIN paljon menny jo siihen rahaa että sillä olis ajellu jo diesel Volvolla maailman tappiin veroineen,että kannattaa se tarkkaan laskea onko se harrastus,huviajoa vai työajoa sillon voi säästääkin jotain? satunnainen käyttäjä ei kyllä säästä.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim: http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45Tessu kirjoitti:Todellakin jollei ota huomioon kustannuksia vaihtotyöstä kun polttaa eriainetta niin voipi säästää?
Yks tuttu teki etanoli Volvoa ja NIIN paljon menny jo siihen rahaa että sillä olis ajellu jo diesel Volvolla maailman tappiin veroineen,että kannattaa se tarkkaan laskea onko se harrastus,huviajoa vai työajoa sillon voi säästääkin jotain? satunnainen käyttäjä ei kyllä säästä.
Itselläni siis tämä: http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
* lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Tekno kirjoitti: No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim: http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Itselläni siis tämä: http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
* lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Mikä polttoaine on 60 prosenttia halvempaa?
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Eli kyseiset boksit ei toimi isopäästöisessä dokissa kun ei ole lambdaa?Tekno kirjoitti: No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim: http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Itselläni siis tämä: http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
* lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Aivan kaikki riippuu paljonko ajaa,mun ei kannattais veivata, kun kilsoja tulee vähän
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Anteeks kun tartun tähän... http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... 32#p204205Tekno kirjoitti: Ainakin täältä löytyy vm95 Escort RS2000, joka kulkee etanolilla. Muutossarjana on Ecobox PT-E85V3. Asetusten tekeminen on vähän hakuammuntaa kun on kuitenkin ecuna vanhempi EEC-IV joten ei ole obd2 pistoketta, mistä näkisi fuel trimmit.
Hyvin toimii kuitenkin kaikenkaikkiaan, ja kulutus on noussut sen verran kuin polttoaineen energiasisällössä on eroa, joten rahallista säästöä syntyy kyllä. Uskallan ainakin tuota bioboxi.fi:n myymää laitetta suositella.
Tuo alempi on sama OBD liitin (nuo pykälät estää sen laittamisen väärinpäin). Mondeossa jossa oli EECV oli vastaava.Tekno kirjoitti:
Tommone alempi liitin löytyi mk6 escortista. Mites tosta luetaan koodeja (valmista adapteria, pinouttia tms?) , ja saako fuel trimmejä katsottua mitenkään?

ForDiagissa voit lukea koko boxin muistin ja on siinä mahdollisuus lukea Fuel Adaption kartta (jos nyt oikein ymmärsin se on sama asia). (EEC-IV & EEC-V)

EEC-IV:hen: "Ford's engineers decided to use a standard RS-485 -- two wire interface. Diagnosis is done by K-Line" -lyhennettynä. Joten en uskalla kommentoida noitten yleislukulaitteiden yhteensopivuutta.
Edit: Katos kun lainasin vanhaa viestiä... noh parempi myöhään kun ei milloinkaan

Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
no ei kyllä normaali obd-pistoke käy mitenkään tuohon escortin liittimeen. Kokeiltu on, vai pitäskö sitä kaapelin/lukijan päätä puukottaa ihan kunnolla, tehdä siis suunnikkaasta neliskanttinen = poistaa kaikki reunat. jollon se menee ihan mihin hyvänsä?
Hatunnosto sille joka keksii millä vehkeellä ton ForDiagin saa yhteistyöhön kyseisen auton kanssa. Minäpä vähän luulen ettei millään. Vikakoodit saa kyllä ABS-valon vilkkumisesta luettua, mutta se on siinä. Ja ehkä jollain fordin korjaamovehkeillä sit tuosta pistokkeesta jotain muuta.
Hatunnosto sille joka keksii millä vehkeellä ton ForDiagin saa yhteistyöhön kyseisen auton kanssa. Minäpä vähän luulen ettei millään. Vikakoodit saa kyllä ABS-valon vilkkumisesta luettua, mutta se on siinä. Ja ehkä jollain fordin korjaamovehkeillä sit tuosta pistokkeesta jotain muuta.
Viimeksi muokannut Tekno, 16 Elo 2013 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Tekno kirjoitti:no ei kyllä normaali obd-pistoke käy mitenkään tuohon escortin liittimeen. Kokeiltu on, vai pitäskö sitä kaapelin/lukijan päätä puukottaa ihan kunnolla?
Hatunnosto sille joka keksii millä vehkeellä ton ForDiagin saa yhteistyöhön kyseisen auton kanssa. Minäpä vähän luulen ettei millään. Vikakoodit saa kyllä ABS-valon vilkkumisesta luettua, mutta se on siinä. Ja ehkä jollain fordin korjaamovehkeillä sit tuosta pistokkeesta jotain muuta.

http://www.autoditex.com/img/Products/C ... embled.jpg Tuossa on yläpuolella tuommoinen "reikä". P.S. Se ForDiag vaatii sen kaapelin jonka muovi sisuksissa on oikea elektroniikka.
Edit: Päivitystä tietoihin sen verran että RS2000 on tietyssä mielessä Sierran tekniikkaa ja ECU on kanssa joten siitä tulee ulos vain vilkutuskoodeja. Ei DCL:llää.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Tässä kun aikaa suunnitella kaikenlaista niin.. mikä on se oikea puristusshuhde re85:lle ahdetussa moottorissa? Onko sellaisessa suunnitelmassa järkeä ohc:n kanssa että tekisi koneen vapaastihengittävään tarkoitetuilla wiseco-männillä ja crower-kangilla, ja päälle madallettu efi- kansi? Voisi siis ajaa vaparina niin kauan kuin käyttää 98:a ja sitten löydä ahdin kylkeen ja vaihtaa re85:een?
Vai onko parasta tehdä alusta pitäen ahdettu, matalapuristeinen moottori, eli cossun männät ja kanget??
Vai onko parasta tehdä alusta pitäen ahdettu, matalapuristeinen moottori, eli cossun männät ja kanget??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Kohta se hävii normibensat ja alkaa etanolinkin hinta kivuta,näinhän siinä aina on käyny...
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Muita mielipiteitä??duckworth kirjoitti:Tässä kun aikaa suunnitella kaikenlaista niin.. mikä on se oikea puristusshuhde re85:lle ahdetussa moottorissa? Onko sellaisessa suunnitelmassa järkeä ohc:n kanssa että tekisi koneen vapaastihengittävään tarkoitetuilla wiseco-männillä ja crower-kangilla, ja päälle madallettu efi- kansi? Voisi siis ajaa vaparina niin kauan kuin käyttää 98:a ja sitten löydä ahdin kylkeen ja vaihtaa re85:een?
Vai onko parasta tehdä alusta pitäen ahdettu, matalapuristeinen moottori, eli cossun männät ja kanget??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Minä tekisin ihan vain niin että toimii 98 ahettunakin eli ei yritä tehdä mitään korkeapuriste + ahto komboa. En tiedä miten ne saisi toimimaan kunnolla.. Mites metanoli/vesiruisku?duckworth kirjoitti: Muita mielipiteitä??
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Ok, siinä tapauksessa palaan visiona takaisin tuohon cossun-mäntä/kanki-komboon. Ei vaan tietoa kuka nykyään myy Suomessa 91,6mm cossuun tarkoitettuja Wisecoja ja Eaglen kankia... Ennen niitä näki vaikka missä
Tai no vaikka ulkomailtakin mutta mistä? Burton powerilla en oo ainakaan bongannu..

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Ei mun vinkit kyseiseen asiaan ole missään tapauksessa päteviä kuitenkaan kun ei ole kokemusta.duckworth kirjoitti:Ok, siinä tapauksessa palaan visiona takaisin tuohon cossun-mäntä/kanki-komboon. Ei vaan tietoa kuka nykyään myy Suomessa 91,6mm cossuun tarkoitettuja Wisecoja ja Eaglen kankia... Ennen niitä näki vaikka missäTai no vaikka ulkomailtakin mutta mistä? Burton powerilla en oo ainakaan bongannu..

Piti vain mainita miten itse etenisin kuitenkin kun en tosissaan ole nähny montaa korkeapuriste + ahto yhdistelmää ja tuntuu typerältä kuitenkin kun yritetään saaha kipinällä se palotapahtuma mahdollisimman lähelle YK kohdan jälkeen että miten onnistuis ahtojen kanssa kun zeteccikin tykkää vain 27 asteesta ilman ahtoja rasituksen alla (ilman rasitusta voi olla korkeampi). Itsellä on vain käsitys että se on huono kun jos se bensa siellä itsestään räjähtää eikä se ole sitten niin hallittu kun pitää olla kipinä kauempana. E85 toki auttaa tähän..
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Kunnollisella moottorinohjauksella hyvin tehty motti toimii 9 puristussuhteella 98:silla jos kilon paineet piisaa. Luonnollisesti jos tarvii olla useempi kilo painetta niin joutuu kompensoimaan puristussuhetta.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
9 minä laittaisin. 10 pelkällä etanolilla jos sen etanolipitoisuus olis aina sama, mutta kun se vaihtelee melko laajasti niin 9. Jos flexfuelia rakentaa niin ms3 ja flexfuel anturi on se edullisin tapa. Ilman anturia joudut säädellä joka sekatankillisen uudestaan
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala