
Uusi vieressä johon pitäisi tulla sähköä!
Tuota mitä helv!
Käykö se sähköohjattu siihen vaikka ei tule sähköjä?
No luetteloon, jossa on duratec-HE koneen erilaisia OEM-versioita.. Aikamoista sekamelskaahan tuo on, kun eri maihin viedään erilaisia versioita.hluukkonen kirjoitti:Mihin luetteloon?
se aukeaa siinä 98 asteessa siis ihan normaalisti, se sähköjuttu on ilmeisesti varasysteemi kuumaan ajoon. Jos et ole lähdössä radalle kierrosaikoja kellottamaan...hluukkonen kirjoitti:vesi rupesi kiehumaan ja sitten aukesi
Vanha termari siis ilmeisesti toimiva...Miksi lähdit alun perin vaihtamaan termaria?hluukkonen kirjoitti:Vaha termari oli kattilassa ja kun se aukesi niin vesi ei vielä kiehunut, laitoin uuden perään ja sa odottaa pari minuuttia että vesi rupesi kiehumaan ja sitten aukesi, eli voin laittaa tuon uuden sinne kerta aukeaa ilman sähköä...
Täällä projektia tuosta autosta ja kuten näet niin Torque näytti lämpötilaksi alle 70astetta ja tuon lämpimämmäksi konetta ei saannut, alavesiletku pysyi kylmänä ja vasta paikoillaan huudattamalla sai lämmöt nousemaan yli 90asteen, mutta heti tyhjäkäynnillä putosi taas alle 70asteen ja se ei silloin kunnossa ole.Blopa kirjoitti: Vanha termari siis ilmeisesti toimiva...Miksi lähdit alun perin vaihtamaan termaria?
Oireiliko auto jollain tavalla?
Eikös tuosta tekstistä saa juuri sen käsityksen, että vanha termari aukes liian aikaisin?Blopa kirjoitti: Vanha termari siis ilmeisesti toimiva...Miksi lähdit alun perin vaihtamaan termaria?
Oireiliko auto jollain tavalla?
Näin ainakin yritin kertoa asiaa!Wildchild kirjoitti: Eikös tuosta tekstistä saa juuri sen käsityksen, että vanha termari aukes liian aikaisin?
Jaahas...vai niin...Wildchild kirjoitti: Eikös tuosta tekstistä saa juuri sen käsityksen, että vanha termari aukes liian aikaisin?
Eikös tuosta tekstistä saa juuri sen käsityksen, että vanha termari aukes liian aikaisin?[/quote]Blopa kirjoitti: Vanha termari siis ilmeisesti toimiva...Miksi lähdit alun perin vaihtamaan termaria?
Oireiliko auto jollain tavalla?
Piti lainata tuolta aiempaa topiikkia, kun osu kohdalle sama kokemus. Vietin 4,5 h pojan tallissa ja vaihdoin termostaattia YleX:n säestyksellä. Ekat 2 h meni letkujen irtisaamiseen. Ne fiddly clipsit on tosi haastavat saada irtoaamaan, takaisin asennus on taas varsin joutuisaa. Ruuavattavien letkuklemmareiden asennus tuonne ei juuri helpota, sillä mistäpäin sitten ruuvaat.hluukkonen kirjoitti:Uusi termari kiinni ja nyt lämmöt pysyy siinä 100 hujakoilla lämpimässä hallissa ja kun annoin kierroksia oikein kunnolla niin johan rupes alavesi letkukin lämpenemään! Toimii!
Laitoitko tuon saman termarin kiinni kuin minä?KajS kirjoitti: Piti lainata tuolta aiempaa topiikkia, kun osu kohdalle sama kokemus. Vietin 4,5 h pojan tallissa ja vaihdoin termostaattia YleX:n säestyksellä. Ekat 2 h meni letkujen irtisaamiseen. Ne fiddly clipsit on tosi haastavat saada irtoaamaan, takaisin asennus on taas varsin joutuisaa. Ruuavattavien letkuklemmareiden asennus tuonne ei juuri helpota, sillä mistäpäin sitten ruuvaat.
Termostaatin kiinnitykseen tarvittavat 10 nm on sitten aika hentoinen momentti, mutta uskon painettua sanaa (Haynes) enkä kiristä hampaat irvessä niinkuin ooppelia korjatessa.
Ilmaaminen oli sitten kakunpala tai ns. helppo lihajaloste (nakki). 5 litraa plöröä sisään; ensin 2.5 sitä motonetin ford cmpatible coolanttia Ford WSS M97 B44-D, sitten vettä 2,5 l. Ihme ja kumma, järjestelmä ilmaantui ihan itsestään. Ohjeen mukaan huudatin 10 min parissa jaksossa, mutta nestettä ei tarvinnut lisätä edes testdriven jälkeen. Annoin vielä käydä kotipihassa vartin ja tsiigasin testmode-näytöstä lämpötilan kehitystä: 99 C oli maksimi ja flekti lähti käyntiin.
Irwin Goodmania mukaillen voisin sanoa, että sellainen oli arkifoordistin lauantai. Mukava lopputulos. Oikein toimiva auto on huonosti toimivaa parempi, vaikka vaatimattomammallakin moottoriarsenaalilla varustettuna. 8)
Hyvä että oli ohjeista hyötyä!KajS kirjoitti:Juu, hain Motonetista exact saman Gates termostaatin (30-6393) ja samaa plöröä (60-9865), kuten olit tuolla topikissasi demonnut. Mitä sitä hyviä ohjeita ja kokemuksia omalla luovuudella pilaamaan.![]()
Sen sähkötöpselin varulta teippasin umpeen, kun ei sille ole tuossa '05 110 cid/110 hv ole käyttöä.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=76-3294 Helpottaa huomattavastiKajS kirjoitti:Piti lainata tuolta aiempaa topiikkia, kun osu kohdalle sama kokemus. Vietin 4,5 h pojan tallissa ja vaihdoin termostaattia YleX:n säestyksellä. Ekat 2 h meni letkujen irtisaamiseen. Ne fiddly clipsit on tosi haastavat saada irtoaamaan, takaisin asennus on taas varsin joutuisaa. Ruuavattavien letkuklemmareiden asennus tuonne ei juuri helpota, sillä mistäpäin sitten ruuvaat.
No puolitoista vuotta ollut sähkötermari kiinni vaikka sähköjä ei tule ja toimii niinku pitääki, lämmöt pyörii tuossa 98-105 asteen välissä...xraam kirjoitti:Tuli itsekin törmättyä samaan "sähköttömään" termostaattiin omassa mondeossa(2006 farkku, 2.0 bensa). OBD:n mukaan lämmöt nousi vanhalla termarilla max 70 asteeseen. Hommasin tilalle motonetista gates merkkisen tarvikkeen, josta myös sähköliityntä löytyy. Tänään vaihtelin termotaattia ja tuli todettua, että eipä siinä vanhassa sähköjä ollut. Vanha termari näytti muuten mekaanisesti täysin ehjältä.
Laittelin uudet nesteet ja gatesin termarin paikoilleen. Nyt lyhyen koeajon perusteella lämmöt näyttää olevan 102-103 paikkeilla. Suurin lukema OBD:n kautta on ollut 105. Ilmeisesti kaikki on ok ja talvipakkaset saa tulla. Erikoinen juttu sinällään. Missähän autoissa sitä sähkötermaria on alkujaan ollut, kun aika paljon vaikuttaa olevan näitä "sähköttömiäkin"
Edit: Tutkailin vielä jonkin verran lisää ja näyttäisi fordilla olevan kahta eri termostaattia noihin mk3 mondeon duratec koneisiin. Vaihtoehdot on 1358178 (sähköliitynnällä) ja 1476205 (ilman sähköliityntää). Eräällä puolalaisella verkkokaupan sivulla mainittiin lisäksi:
- 1358178: 10-2000 -> 2-2005
- 1476205: 03-2005 -> ja lisäksi oli mainitu lämpöarvona 90c.
Myös gatesin sivuilla(http://www.gatesautocat.com/cooling/FOR ... 2-07/10868) on kuvattu kaksi eri termostaattia:
- TH35798G1 (sähköillä) -> 11/05
- TH45190G1 (ilman sähköjä) 11/05 ->
Tämän perusteella näyttäisi, että uudemmissa vuosimalleissa tuo sähköohjaus on jostaun syystä poistunut.
Olisi hyvä saada tietoa, mitä eroja on avautumislämmöissä ja voiko noita käyttää ristiin. Voisiko olla niin, että sähköohjatussa olisi korkeammat avautumislämmöt? Onko kellään ideoita/kontakteja miten tämän voisi varmistaa? Jonkin verran on ilmeisesti laitettu noita sähköohjattuja myös autoihin, joissa ei sähköohjausta ole ollut.