Kuulostaa aika hankalalta jos ei pääse tutkimaan.
Mutta pieniä mahdollisuuksia on, esim asiaan liittyen löytyi tällaisia:
viewtopic.php?f=6&t=7359&p=64904&hilit= ... ele#p64904
" Vian aiheuttajaksi paljastui valojen päivävalorele, se irti ja ongelmat hävisivät."
viewtopic.php?f=6&t=18920&p=113311&hili ... le#p113311
-Konehuoneen sulakerasian täydellinen läpikäynti, maadoituspisteet kuntoon, ja varsinkin mittariston maadoitus (palaako laturin merkkivalo kun kääntää virrat?
-Jos mittaristo ei saa maata, laturi ei lataa, koska magnetointivirta kulkee laturin merkkivalon kautta)
-Jos ottaa akunkengän pois ja laittaa kohta takaisin, kuuluuko mistään että jokin rele vetäisi?
-Joskus myös releen kärjet voi hitsautua kiinni, ja näin ollen virta kulkee johonkin jatkuvasti.
-Viallisia releitä tai niiden ohjaamia piirejä voisi koettaa etsiä mittaamalla maavuotoa kunnon virtamittarilla ja samalla releitä/sulakkeita irrottaen.
-Vika voi olla siis ihan missä tahansa, yhdestä huonosta maadoituksesta, tai esim. johtonipussa yhteensulaneisiin johtoihin.