Laakerin vaihto a/c

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
corttiina san petso

Laakerin vaihto a/c

Viesti Kirjoittaja corttiina san petso »

Löytyiskö hyviä ohjeita A/C kompuran hihnapyörän laakerin vaihtoon?
mösjöö

Re: Laakerin vaihto a/c

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Taitaa taipua ammattimiehen hommiin. Siis ajoneuvoilmastointialan. Noitten korjaaminen itse on hieman kyseenalainen ja voi olla, että uusi tarvike/käytetty kompura tulee halvemmaks. Kyseenalaiseksi korjaamisen tekee sekä kylmäainetöiden luvallisuus, sekä kompuran rakenne, joka vähintääkin mielenkiintoinen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
corttiina san petso

Viesti Kirjoittaja corttiina san petso »

Kysehän on kompuran vapaapyörästä, pyörän pystyy ottaa poies ilman koko paketin pöydälle ottoa.Eikä siis tartte koskea aineisiin. tuosta osoitteesta löysin kelpo ohjeet, ei muuta kuin hommiin. lainaan tätä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=112.0
mösjöö

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Niin siis kyseessä oli tuo hihnapyörä-magneettikytkin-hässäkkä. Mä ajattelin koko käyttöakselin laakerointia kompuran koteloon.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
NiceMan
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

mösjöö kirjoitti:Taitaa taipua ammattimiehen hommiin. Siis ajoneuvoilmastointialan. Noitten korjaaminen itse on hieman kyseenalainen ja voi olla, että uusi tarvike/käytetty kompura tulee halvemmaks. Kyseenalaiseksi korjaamisen tekee sekä kylmäainetöiden luvallisuus, sekä kompuran rakenne, joka vähintääkin mielenkiintoinen.
Ei se kompuran purku/kasaus ole vaikeaa, ihan yksinkertainen homma kun on ei monimutkainen laitekkaan ole ja laki kiellä sitä purkamasta/korjaamasta itse tosin kaasut olisi hyvä ottaa talteen mutta jos jo pihalla niin väliä kunhan vaan käyttää sitten oikeata laitetta täytössä joka tarkistaa vuodot ennen kuin painaa uudet tavarat sisään.
Mutta nythän ei kompuraa purettukkaan niin kuin myöhemmin huomasit :-)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin