Mk 3 Mondeon ruosteongelmat
Mk 3 Mondeon ruosteongelmat
Moro.
Ostin -01 vuosimallin Mondeon. Ennen ostopäätöstä luin paljon kokemuksia noista kittisaumojen pettämisestä ja ovien ruostumisesta. Ostamani yksilö on kuitenkin täysin ruosteeton, eikä oville ole koskaan tehty mitään. Kannattaakos tässä vaiheessa nyt sitten jotain tehdä, ihan tuon ruosteen ennaltaehkäisemiseksi? Puhtaana aion toki pitää ja vahailla pariin otteeseen vuodessa.
Ostin -01 vuosimallin Mondeon. Ennen ostopäätöstä luin paljon kokemuksia noista kittisaumojen pettämisestä ja ovien ruostumisesta. Ostamani yksilö on kuitenkin täysin ruosteeton, eikä oville ole koskaan tehty mitään. Kannattaakos tässä vaiheessa nyt sitten jotain tehdä, ihan tuon ruosteen ennaltaehkäisemiseksi? Puhtaana aion toki pitää ja vahailla pariin otteeseen vuodessa.
-
Re: Mk 3 Mondeon ruosteongelmat
Ei sille voi muuta tehdä kuin pitää siistinä ja kuivana, kosteus menee sinne alle ja sieltä lähtee ruostumaan, ei siihen oikein massaus/kotelosuojat oikein auta... Veikkaan että ne saumat on joskus korjattu jos on siistin näköiset...
Vinkkinä, ota sisälokarit irti ja katso sieltä alta... Itse katoin kesällä omastani ja parissa pistehitsissä oli pientä hapettuman alkua, mutta nyt on niin hyvin putsattu ja maalattu että ei varmasti ruostu sieltä enään... Toinen on helmat, varsinkaan jos ei ole ollut roiskeläppiä niin varmasti on massat lähtenyt kävelemään...
Toki auto kuin auto niin jostain se ruoste aina tulee, kunnon pesu myös talvisin auttaa ja itse teen joka kevät kunnon pesun autolle, kaikki puskurit, sisälokarit ym. irti ja kunnon pesu ja myös se alusta! Auto kevenee ainaki 50kg kun saa kaiken hiekan sieltä alustasta ja puskureiden koloista pois!
Vinkkinä, ota sisälokarit irti ja katso sieltä alta... Itse katoin kesällä omastani ja parissa pistehitsissä oli pientä hapettuman alkua, mutta nyt on niin hyvin putsattu ja maalattu että ei varmasti ruostu sieltä enään... Toinen on helmat, varsinkaan jos ei ole ollut roiskeläppiä niin varmasti on massat lähtenyt kävelemään...
Toki auto kuin auto niin jostain se ruoste aina tulee, kunnon pesu myös talvisin auttaa ja itse teen joka kevät kunnon pesun autolle, kaikki puskurit, sisälokarit ym. irti ja kunnon pesu ja myös se alusta! Auto kevenee ainaki 50kg kun saa kaiken hiekan sieltä alustasta ja puskureiden koloista pois!

Näin on, tuo on se tärkeä juttu. Mielestäni kannattaa vahata myös se oven reunan sisäpuoli eli se sauma varovaisin ottein. Jos kittiin/maaliin tulee huomaamatonta hiushalkeamaa, voi vaha estää kosteuden pääsyn saumaan, näin ainakin ajattelen...Dunppi kirjoitti:Puhtaana aion toki pitää ja vahailla pariin otteeseen vuodessa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Nojoo.. Ei kai auta kuin puunailla ja toivoa ettei lähde ruostumaan, kun ei tuota varmaan enää takuunakaan keritä korjaamaan, jos ruostuu. Tuntuu että melkein järjestään noi alkupään mallit sieltä ruostuu mitä noita keskustelupalstoja lukee. Onko tää poikkeusyksilö vai onko muillaki vielä ruosteettomia, korjaamattomia Mondeoita?
Mulla on toistaiseksi ruosteeton Mondeo. Tosin se on miltei uusi, vm 2005. Liekö ruostesuojaus eka kesänä auttanut. Olen sittemmin pyrkinyt ruostuttamaan tuon pesemällä vain kerran vuodessa. En onnistunut, ovet on ehjät.Dunppi kirjoitti:Onko tää poikkeusyksilö vai onko muillaki vielä ruosteettomia, korjaamattomia Mondeoita?
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
Tältä löytyy kanssa yksi ruosteeton ja korjaamaton MK3 Mondeo (-07). Juttelin eilen automaalaamon omistajan kanssa kun hain tuon meidän auton pikku parkkikolhun korjauksesta. Tämä kyseinen firma on tehnyt aikanaan Tampereen Automaalle alihankintana näitä Mondeon ovikorjaksia. Kertoi että heidän kokemusten ja ihan valmistajan virallisen tiedonkin mukaan Ford todella olisi -05 muuttanut jotain, koska sen jälkeen valmistettuja Mondeoita ei juuri saumakittikorjauksissa ole näkynyt.KajS kirjoitti: Mulla on toistaiseksi ruosteeton Mondeo. Tosin se on miltei uusi, vm 2005. Liekö ruostesuojaus eka kesänä auttanut. Olen sittemmin pyrkinyt ruostuttamaan tuon pesemällä vain kerran vuodessa. En onnistunut, ovet on ehjät.
Late
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-
Mulla -05 ja alkuperäiset saumakitit, eli tuossa voi hyvinkin olla perää. Toki noihin vanhempiin jos on korjattu joskus hyvin ja ajoissa niin ihan yhtä hyviä nekin on.
Itse kun Mondeota katsoin niin ehdoton kriteeri oli juurikin -05 ja uudemmat, suurinosa lastentaudeista korjattu (läpät moottorista, saumakitit...) ja sisusta huomattavasti paremman näköinen...
Itse kun Mondeota katsoin niin ehdoton kriteeri oli juurikin -05 ja uudemmat, suurinosa lastentaudeista korjattu (läpät moottorista, saumakitit...) ja sisusta huomattavasti paremman näköinen...
Korikitti vaihtui tällöin. 04-> / Faceliftatut _pitäis_ olla jo ruostevapaita.Tunturipöllö kirjoitti:
Korikitti vaihtui tällöin. 04-> / Faceliftatut _pitäis_ olla jo ruostevapaita.
ei pidä paikkaansa. Facelift 04 mondeo ja kuskin ovi ja kyljet perässä ruosteessa.

Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999