käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??
käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??
et semmosta tälläkertaa. ja molemmat koneet ovat siis ohc-koneita.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
sotkeeko se muka pahasti?? kun en tota letkua ainakan imusarjaan enää vedä niin minne se sit kannattas, ettei se sotkis paikkoja?VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
Viimeksi muokannut jesse1987, 08 Heinä 2005 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
turbiiniriesa kirjoitti:vedä se letku vaikka johonki kytkinkotelon kohdalle maahanpäin niin sieltä sit mahdollinen kuona tippuu maahan.jossain päin vaan konttorilla eivät siitä tykkää,mut senhän näkee sit katsastuksessa.


Siis ei tuo huohotus minulla sen suurempi ongelma ole kun koneremppa just takana mutta aina sieltä sen verran tulee että ajan mittaan kerää kuraa venakopan päälle. Imusarjaan en itse ainakaan työnnä mitään muuta kuin bensaa ja ilmaa
Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin

Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
no mulla ainakin on letkulla oleva, vai meinaako se et on vanhempi korinen et on myös vanhempi ruiskuoverboost kirjoitti: Vanhemmassa EFI:ssä on ilman letkua oleva korkki. Kentin korkki käy myös, mutta cvh:n ei.

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
mistäs tää alakerran huohotusletku lähtee ja mihin se normaalisti menee??VesQ kirjoitti: Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
niin itellä kyllä on tuollanen huohotuksen kerääjäpönttö,josta öljy palaa takasi öljypohjaan ja paine pääseen pöntön päällä olevan suodattimen läpi ulos,ku jotkut väittää et näis turbovehkeis on toi huohotus kovempaa ja onhan se varsinkin jos vielä väljä kone,niin kovilla paineilla voi tulla ohivirtausta.Juutas kirjoitti:En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin.
itellä 3000km ajettu alakerta wisecon männillä ja sen ei ny pitäs huohottaa vielä kovasti,mut laitoinpahan ny kumminkin.
siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna

joo se voikin olla toi alakerran huohotus letku mikä mulla on irrallaanVesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan


- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Tane huohotteli huolellea ennen mosa remppaa, korkista ja kampi kammiosta...
Paskoitti venakopan ja imusarjan.
Nyt on remppaa tehty ja laitan huohotuksen uusiksi samalla.
Laitan sinne ylempänä mainitun keräys kipon ja paluun ö-pohjaan.
Tällainen kippo tuli väkästyy.
Eli letkut venakopasta ja kampikammiosta tohon kylkeen ja letku pohjasta Ö-pohjaan.
Sisällä purkissa on kahenlaista metalli verkkoo joho höyryt "tiivistyy" ja tossa kannessa on suodatin et ilma pääsee liikkuu.
Paskoitti venakopan ja imusarjan.
Nyt on remppaa tehty ja laitan huohotuksen uusiksi samalla.
Laitan sinne ylempänä mainitun keräys kipon ja paluun ö-pohjaan.
Tällainen kippo tuli väkästyy.
Eli letkut venakopasta ja kampikammiosta tohon kylkeen ja letku pohjasta Ö-pohjaan.
Sisällä purkissa on kahenlaista metalli verkkoo joho höyryt "tiivistyy" ja tossa kannessa on suodatin et ilma pääsee liikkuu.
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
aika kätevän näkönen
vähä samanmoinen toi mun on paitsi mulla sisällä ei oo mitään ja koko pönttö on kiintee ja pöntön päällä suodatin josta mahdolliset paineet pääsee pihailmaan.alla mun keskeneränen/kiillottamaton ja ilman suodatinta versio pöntöstä>ei ollu uudempaa kuvaa.
pönttö

pönttö
Noita letkulla olevia korkkeja löytyi jo 70 luvulla kuutosista ja nekin sopii kaikkiin ohc ja kent koneisiin yhtä lailla. Kuutosissa oli toisessa venakopassa tuuletus pvc venttiilin kautta, ja oharissa niinkuin kentissäkin kampikammion tuuletus on öljynerottimen kautta imusarjaan ja pitäisi riittää jos kone on kunnossa. Toki tuo öljynerotin menee tukkoon vanhemmuttaan joten se ainakin kannattaa tarkistaa.Mak383 kirjoitti: Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
tästäkös se alakerta huohottaa --> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg ??VesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
ja kuuluisiko tuohon äskeiseen teikään tämmöinen--> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg letku/liitin??
jos ja kun nyt kyse on tosiaan tosta huohotuksesta niin en yhtään epäile et koko koneen/vaihdelaatikon kylki on öljyssä(ei pahasti mut on kuitenkin). mites onkos tossa reiässä suodatinta tai mitään mikä estää et tonne alakeraan ei pääse paskaa kun se letku on irti??(ihan vaan siinä mielessä kysyn et tarviiko varautua siihen et kone on täynnä hiekkaa

ja kysytään nyt tämäkin vielä täällä et mihinkähän tästä kuuluisi lähteä vesiletku?? --> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Nää on kivoja tämmöset vanhat autot kun niihin on niin moni kerenny tekee omia patentteja et ei niistä enää ota kukaan selvää


- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Tosta kuvasta on aika vaikea saada selvää mutta kyllähän se tutun näköinen öljynerotinpömpeli näyttäää olevan eka kuvassa, näyttää vain olevan yllättävänkin alhaalla tai mitälie roinaa edessä...
Siihen reikään pitäisi tulla PVC venttiili josta letku imusarjaan.
Edit- vai puuttuko tuosta koko öljynerotin... silloinhan reikä on suoraan kampikammioon... tosin silloin siinä ei olisi tuota tiivistettäkään...
Vanhemmissa koneissa oli koneen kyljessä öljynerotin josta pvc venttiilin kautta letku imusarjaan. Lieneekö järjestelmää muutettu uudempiin? Selvää kuitenkin on että jotain tuosta puuttuu.-
Tuo termarikotelo taas voi ola jostain kaasarimallista; tuo taitaa olla vedenlämpöön reagoivan automaattiryypyn letkulähtö...
Siihen reikään pitäisi tulla PVC venttiili josta letku imusarjaan.
Edit- vai puuttuko tuosta koko öljynerotin... silloinhan reikä on suoraan kampikammioon... tosin silloin siinä ei olisi tuota tiivistettäkään...
Vanhemmissa koneissa oli koneen kyljessä öljynerotin josta pvc venttiilin kautta letku imusarjaan. Lieneekö järjestelmää muutettu uudempiin? Selvää kuitenkin on että jotain tuosta puuttuu.-
Tuo termarikotelo taas voi ola jostain kaasarimallista; tuo taitaa olla vedenlämpöön reagoivan automaattiryypyn letkulähtö...
Vaparissa kannattaa kuitenkin laittaa huohotus imusarjaan öljynerottimen ja pvc venttiilin kautta niinkuin alunperinkin. Parempi jos kampikammioon saadaan alipaine, vähentää öljyn vaahtoutumista. Kunnossa olevassa koneessa ei ole mitään haittaa ja loppuun ajetussa ei ole mitään väliä enää...turbiiniriesa kirjoitti: siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna