Mondeo Mk 4 kittisaumat

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Ike_68
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Joulu 2012 13:31

Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja Ike_68 »

Moi.

Onko kellään ollut Mk 4 korisen kanssa ongelmia kitti saumojen kanssa, täällä on konepellistä irronnut kitti sauma noin 20 - 30 cm matkalta ja pukkaa ruostetta. Nyt väännetään kättä maahantuojan kanssa, että meneekö koritakuuseen.. Tänään kävin näyttämässä autoa maalarille niin hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että on alkanut ruostumaan sauman alta ja kitti sauma on sen takia irronnut. Maahantuojan lausunto oli, että aletaan korjaamaan asiakkaan piikkiin, otetaan konepelti irti ja hiotaan syvemmältä ja varmistetaan, että on varmasti vika kitti saumassa. Vi**u on touhuu, on kyllä viimen foordi jos tämä nyt omaan piikkiin joutuu korjailemaan. 12v koritakuu, joopa joo, mut periksi en anna..

Niin ja Fordilla väitettiin, että tämä olisi ensimmäinen mk4 korinen mondeo jossa kittisauma ruosteessa..
JiiHoo
Viestit: 405
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mulla on parhaillaan Focus Mk1 (8,5-vuotias vanhus) takuumaalauksessa. Antoivat jopa ilmaisen sijaisauton 4 päiväksi. Vuosien varrella on vaihdettu kittiä ja maalailtu ja korjailtu maalauksia. Hyvä, jos maalinhaju ehtii välillä haihtua. Nyt huomasivat huollossa - jälleen kerran - lahoamisen merkkejä yhdessä ovessa.

Vaativat minua maalauttamaan samalla oven ruosteisen alaosan ulkopuolelta, jottei takuukorjaus olisi turha. Laskua minulle tulee arviolta 130-150 €. Maahantuoja maksaa oven sisäpuolen korjaukset ja maalaukset sijasautoineen 4 päivää. No, jos joku suostuu moista ikäloppua kärryä takuumaalaamaan, siitä vain! :)

Fordien kohdalla voidaan puhua vain ruostumistakuusta. Ehtojen mukaan Fordin ruostumattomuustaku ei koske juuri minkäänlaista käytännön ruostumista. Tässä on lakimiehet hieroneet päätään, jotta mainosmiehet voisivat käyttää ruostumattomuustakuu-sanaa talousmiesten suuttumatta. Käytännössähän tuo Fordin ruostumattomuustakuu ei ole mikään takuu, vaan vähän korjaamosta ja planeettojen asennoista riippuen asiakkaalla maksatetaan enemmän tai vähemmän. Ja mikäli asiakas ei tähän suostu, poistetaan auto takuun piiristä. Onneksi mulle on osunut noita ilmaisia korjauksia tätä viimeisintä lukuunottamatta ja sijaisauto on järjestynyt aina.

Ikävintä kuitenkin on se, ettei noita saumoja koskaan saada kuntoon, vaan niitä pitää paikkailla muutaman vuoden välein uudestaan. Tehdään siis samanlainen kuin oli vanhakin sauma. Keskitytään vain kittiin ja maaliin. Ruostesuojaustahan ei Fordilla tunneta.

Vähän ihmettelen miksei Mk4 Mondeota korjattaisi takuuseen, jos ikäloppu Mk1 Focus korjataan ja alle tuli vielä lähes tuliterä sijaisauto hyvin varustein!
Ja paljon ihmettelen, jos Fordilla ei ole näistä ensimmäisistä tapauksista opittu mitään vaan kitit putoilevat ja luukut ruostuvat vielä tai JO Mk4-mallissakin.... :shock:
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Kittiviat on yleensäkin kaikkien Fordien riesa ja 6/12 vuoden kittisaumatakuu voidaan katsoa rauenneeksi jos ei ole vuosittaisia koritarkastuksia tehty merkkihuollossa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Voi dam dam dam..... pitää toivoa että ei alla tulee useampaa 4 mondeota ruosteen kanssa tutuksi... toivoin että jäisi 3 koppasen ongelmaksi...
Mikä tarkka vuosimalli?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
JiiHoo
Viestit: 405
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Focus Mk 1 2004 ja kittisaumat

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Nyt on Focus (taas jälleen kerran) haettu kittikorjauksesta. Liekö jo ennätys laatuaan, että vielä 8,5 vuotta vanhaan kärryyn tehdään takuukorjauksia?

En tiedä mitä maalaamoa Hyvinkään Vaunula nykyään käyttää, mutta matkamittariin oli ilmestynyt 60 km lisää eli ei se missään ihan naapurissa ainakaan ole.

Saapa nähdä kauanko tämä uusin korjaus kestää... Edellisella kerralla kitattu ja maalattu ovi mätäni parissa vuodessa kunnon ruosteeseen. Ja kaiken huipuksi tuo ainoa ulkoa päin maalattu ovi oli Hyvinkään Vaunulan käyttämän maalaamon jäljiltä vääränsävyinen. Nyt olis lähempänä auton väriä, mutta totuus paljastunee päivien kirkastuessa. No, ihan sama mikä maali - kunhan se edes pysyisi ovessa kiinni!

Toivottavasti nyt on ollut ammattimies asialla. Mahtaa Fordiakin harmittaa, kun ammattitaidottoman korjauksen takia kärryä on jouduttu takuukorjaamaan vähän väliä heidän piikkiin ja kustannukset ovat karanneet käsistä. Ilmeisesti siksi paljon uudempiakin on vaikea saada takuuseen.

Ei millään pahalla, mutta ap voi vain uskoa ja luottaa Ford-korjaamon tutkimuksen puolueettomuuteen, kun lähdetään niistä lähtökohdista, että asiakas ei ole tutkimushetkellä paikalla ja tietyllä tuloksella hänet on mahdollista saada maksumieheksi.
Ike_68
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Joulu 2012 13:31

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja Ike_68 »

No niin, sain tänään tietää, että korjaus menee maahantuojan piikkiin, ei herunnut ilmaista sijais autoa kun kysyin, vastaus oli, että asiakas maksaa. Kyseessä siis Hyvinkään Vaunula. Tuntuu oudolle, että toiset saavat sijais auton ilmaiseksi takuukorjauksen ajaksi ja jotkut taas ei...
JiiHoo
Viestit: 405
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Ike_68 kirjoitti:No niin, sain tänään tietää, että korjaus menee maahantuojan piikkiin, ei herunnut ilmaista sijais autoa kun kysyin, vastaus oli, että asiakas maksaa. Kyseessä siis Hyvinkään Vaunula. Tuntuu oudolle, että toiset saavat sijais auton ilmaiseksi takuukorjauksen ajaksi ja jotkut taas ei...
Niin oman kokemukseni mukaan Ford kustantaa sijaisauton vain niille, jotka kyselevät heiltä laskutusosoitetta sijaisauton laskuttamista varten. Ainakin minä kyselin sitä pian sen jälkeen maahantuoja ja Vaunula sopivat sijaisautokuviot. Uuden karhea Fiesta mukavilla varusteilla irtosi maanantai-illasta perjantai-iltaan. Ei muuten hullumpi auto.

Kannattaako sitä sijaisautoa maksaa itse, kun sen saa ilmaiseksikin? Kyllä se on jonkin verran rahaa, kun on useammasta päivästä kyse.
Ike_68
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Joulu 2012 13:31

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja Ike_68 »

JiiHoo kirjoitti: Niin oman kokemukseni mukaan Ford kustantaa sijaisauton vain niille, jotka kyselevät heiltä laskutusosoitetta sijaisauton laskuttamista varten. Ainakin minä kyselin sitä pian sen jälkeen maahantuoja ja Vaunula sopivat sijaisautokuviot. Uuden karhea Fiesta mukavilla varusteilla irtosi maanantai-illasta perjantai-iltaan. Ei muuten hullumpi auto.

Kannattaako sitä sijaisautoa maksaa itse, kun sen saa ilmaiseksikin? Kyllä se on jonkin verran rahaa, kun on useammasta päivästä kyse.
No en todellakaan meinaa maksaa sijaisautosta, kyseessähän on ns. takuu korjaus josta ei mielestäni asiakkaalle pidä tulla mitään kuluja..Mistä muuten sait tuon sijais auton Vaunulasta vai jostain auto vuokraamosta
JiiHoo
Viestit: 405
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Ike_68 kirjoitti: No en todellakaan meinaa maksaa sijaisautosta, kyseessähän on ns. takuu korjaus josta ei mielestäni asiakkaalle pidä tulla mitään kuluja..Mistä muuten sait tuon sijais auton Vaunulasta vai jostain auto vuokraamosta
Juu, jokainen joka menee itse maksamaan takuukuluja rohkaisee Fordia moiseen toimintaan. Ja siitä saavat muutkin kärsiä taloudellisesti tai ainakin saa kättä vääntää pidempään.

Vaunulan pihassa oli Fiesta odottamassa, siitä mä sen nappasin ajoon.
Ike_68
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Joulu 2012 13:31

Re: Mondeo Mk 4 kittisaumat

Viesti Kirjoittaja Ike_68 »

Joo, sijaisauto 60€ vuorokausi. pysyvät tiukasti kannassaan, ettei ilmaiseksi anneta. Auton vuokraus tulee kalliimmaksi kuin itse korjaus, helvata sentään.
Vastaa Viestiin