Mahdollista lienee myös tuotannon päättyminen nykyisellään, koska tulossa kenties ecoboost flexi.
Mitä itse katsellut, ei päästöjen puolesta pitäisi olla mitään sanomista.
Eilen tuli keskusteltua pitkät pätkät niin Focuksesta ylipäätään kuin myös etanolin käytöstä ja kustannuksista (euroa/100km) ja kylmäkäynnistyksistä nyt kun itsellä 3000km tullut täyteen. Ongelmat ja ratkaisut saatiin jollakin tapaa rajattua viime keväällä versus kesällä valmistettujen välille, ensin mainituissa ongelmia toisin kuin viimeksi mainituissa ecu:n vuoksi ja päivityksellä hoituu.
Tiedän tästä olleen juttua tässä threadissa, mutta muistutuksena.
Itsellä laskennallinen kulutuslisä huomattavasti alhaisempi kuin teoreettinen, eli etanolia kulunut 22% enemmän kuin bensaa (tämä kokonaismatkalla vähennettynä 50km ensikilometrit uudella 'tuttavuudella'). Itse laskenkin kulutuksen ennemmin euroa/100km jolloin vertailuluku on helposti muutettavissa puhtaalla bensiinillä vaadittavaksi litramääräksi.
Summa summarum, enemmän kiinnostaa paljonko matka maksaa, kuin paljoko menovettä kulunut.
edit. Pohjoisessa yöllä 18.-19. oli melkoinen lumimyräkkä ja tuli huomattua, ettei perusteetta Focusta kehuta ajettavuudestaan. Alla Noranza 2 Evo:t. Tuli mieleen että alkoi olla keli, jossa ehkä joutuu vetoluistoneston tietyissä tilanteissa ottamaan pois käytöstä, mutta tämähän kulkee kuin juna, pöperössä kuin pöperössä! Aamulla vänkärin puolen sivupeilin saranaan oli jäätä kertynyt, jolloin avaimesta (kaukosäädöllä) avatessa puolivälissä hieman kangersi. Pitää jatkossa muistaa katsoa liikeratojen puhtaus.