focus 2.0 16v dohc puristuspaineet?
-
focus 2.0 16v dohc puristuspaineet?
sattuisko joku tietää?
Re: focus 2.0 16v dohc puristuspaineet?
Kerro hieman tarkemmin mikä moottori kyseessä. Voin kaivaa jonkin 2 litraisen motin puristuspaineet 

Heitettynä luokkaa 11bar noin 1bar toleranssilla. 

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
zetec-e, vissiinki sama ku noissa mondeoissa..
sain tollasta keskimäärin 14,5bar
.. 0,5 sisällä kaikki.. vaikuttais siis vähän korkeelle
tutkitaan asiaa..
sain tollasta keskimäärin 14,5bar

Ok puristuspaineet. Turhaa sitä murehtii jos on hieman korkeat.hakunamatata kirjoitti:zetec-e, vissiinki sama ku noissa mondeoissa..
sain tollasta keskimäärin 14,5bar.. 0,5 sisällä kaikki.. vaikuttais siis vähän korkeelle
tutkitaan asiaa..
Jos epäilyttää niin mittaa useampaan kertaa vaikka kaasuläppä täysin auki ja näin.
Sekin vaikuttanee jos motti on kylmä tai lämmin.
-
Lämpösellä koneella, läppä auki. Kolmannella "syklillä" antoi täydet:)Semmosta diisselimäistä nakutusta alkanu ja yritän sitä paikallistaa.. tulppia vaihtaessa samalla tuli katottua nuo paineet.
No hyvin se ainakin puristaa. Onko ollenkaan poissuljettu, että seos olis perseellään? Vai nakuttaako aina tai vain tietyllä kierrosalueella tms. Onko mahdollisuus pakokaasumittaukseen?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
Otinpa silmän käteen ja luin kenraali sandelsin kanssa tota huoltokirjaa ja siellähän sanotaankin että venttiilivälysten säätö 150tkm kantturoilla(selvispä samalla et ne ei olekaan hydrauliset). 160tkm kohta täynnä niin eiköhän se se sit oo
sori!
enivei.. nakuttaa/säksättää tasaisesti kylmällä ja lämpimällä koneella niin tyhjäkäynnillä kun kierroksillakin. Vedätettäessä en tiedä ku ei tuon auton sisällä kuule omiakaan ajatuksia varsinkaan näin talvikeleillä
Huomasin et imusarjaan menevä huohotusletku menee lyttyyn? Pitänee vaihtaa. Voisko se olla joku imupuolen ongelmakin? Varmaan noi välyset on kuitenkin se ongelma..

sori!
enivei.. nakuttaa/säksättää tasaisesti kylmällä ja lämpimällä koneella niin tyhjäkäynnillä kun kierroksillakin. Vedätettäessä en tiedä ku ei tuon auton sisällä kuule omiakaan ajatuksia varsinkaan näin talvikeleillä

Huomasin et imusarjaan menevä huohotusletku menee lyttyyn? Pitänee vaihtaa. Voisko se olla joku imupuolen ongelmakin? Varmaan noi välyset on kuitenkin se ongelma..
Tää mun vinkki voi kuulostaa hassulta, mutta tarkista vielä onko pakosarjan suojapelti hyvin kiinni. Mun zetec-e säksätti terävästi käynnin mukaan aikoinaan kanssa ja vahingossa kokeilin painaa sitä peltiä ni sehän oli löysällä. Siitä oli ruuvit syöpyny läpi. Otettii vanhat ruosteiset pois ja prikkojen kanssa uudet paikalleen ni homma oli selvä
mulla oli myös se imusarjan letku lytyssä. Fordilla on siihen uuden mallinen letku joka ei myöskään hankaa siihen imusarjan kulmaan ja kulu puhki. Se ei kuitenkaan ole se nakutuksen syy. Sanon vaan kun ite syksyllä vaihdoin sen ja huohotusventtiilin.

ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Focus 1.8 2000
-
Kiitti vinkistä? Oli näköjään tästäkin nuo alempien ruuvien kohdalta pelti varissut poisSimoHirvonen kirjoitti:Tää mun vinkki voi kuulostaa hassulta, mutta tarkista vielä onko pakosarjan suojapelti hyvin kiinni. Mun zetec-e säksätti terävästi käynnin mukaan aikoinaan kanssa ja vahingossa kokeilin painaa sitä peltiä ni sehän oli löysällä. Siitä oli ruuvit syöpyny läpi. Otettii vanhat ruosteiset pois ja prikkojen kanssa uudet paikalleen ni homma oli selvämulla oli myös se imusarjan letku lytyssä. Fordilla on siihen uuden mallinen letku joka ei myöskään hankaa siihen imusarjan kulmaan ja kulu puhki. Se ei kuitenkaan ole se nakutuksen syy. Sanon vaan kun ite syksyllä vaihdoin sen ja huohotusventtiilin.

http://m.youtube.com/watch?v=lDsyhw6I8eo
Ei kuullosta luonnossa ihan noin hirveeltä mut saa siit kait jotain selvää..
Viimeksi muokannut hakunamatata, 14 Tammi 2013 18:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Meinasin niinku oikeesti kiitos! Älypuhelimen näppis on niin pikkanen et tuli vahingos "?"hakunamatata kirjoitti: Kiitti vinkistä?

-
Elikkäs tuon linkin takana oleva talvisen pimeä pätkä on lämpimäksi ajetun koneen käyntiä..
Itsellä ei oo venttiilien tai nostajien äänistä (tai muidenkaan ylimääräisten äänien kanssa) kokemuksia kun oon omistanu vaan "hylkyautoja" joissa on ollu muutenkin epämääräisessä kunnossa mutta leimaa jäljellä
Tätä vookusta meinasin kuitenkin perheessä vielä pitää kun on ollut niin mukava auto..
Itsellä ei oo venttiilien tai nostajien äänistä (tai muidenkaan ylimääräisten äänien kanssa) kokemuksia kun oon omistanu vaan "hylkyautoja" joissa on ollu muutenkin epämääräisessä kunnossa mutta leimaa jäljellä

Toi sun linkki avaa etusivun eikä sun videoo. Toinen idea tuli mieleen, että aikoinaan mulla oli motonetin tulpanjohdot rikki. Yks johdoista teki vääränlaista kipinää ja naksu kovaäänisesti sekä ihan silminnähden hyppi koko johto. Ostin Fordin alkup kalliit johdot ja korjaantu.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Focus 1.8 2000
ex Focus 1.8 2000
-
Linkki korjattu..
Auto seisoo nyt kaks viikkoo tallissa kun työt hidastaa..
Auto seisoo nyt kaks viikkoo tallissa kun työt hidastaa..