st200 imusarjan tunnistus?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juurikinniin
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Elo 2012 15:20

st200 imusarjan tunnistus?

Viesti Kirjoittaja juurikinniin »

Niin, ostin e-baysta mondeon st200-mallin imarit. Alempi on selvästi st200 osa (kanavat isommat, ja läppäakselit ohennettu läpättömistä kanavista. Lisäksi kanavakoko on selkeästi suurempi kuin vakiossa.

Mutta tuo ylempi imusarja. Se on musta, ja siihen oli liimattu se st200-embleemi. Mutta siinä näyttäisi olevan pienemmät kanavat, kuin alemmassa. (en ole mitannut, mutta ehkä millin ja kahden väliin pienemmät per kanava) Tuo voi johtua alemman imusarjan uudemmasta vuosimallista, en ole varma.

Mutta onko mitään keinoa tunnistaa tuo ylempi imusarja st200-osaksi.
Esim. kaasuläpän taka oleva reikä, kuinka iso se on vakiossa.

Tässä se on noin 65mm. En pysty nyt tarkistamaan omastani, koska se ei ole nyt kotonani vaan yhden pajan pihassa. Sen sijaan molemmat imarit on kyllä täällä.

Joudun suurentamaan kaasuläpän takana olevaa reikää noin 2.5mm per puoli, koska tällään siihen 70mm kaasuläpän.

Ajattelin vaan, että onkohan tuota imusarjaa millään parannettavissa? Kanavat matchaan toki.
Kun rajummilla nokilla se voi osoittautua tukokseksi. Manometrillähän sen voi mitata, mistä imupuoli ahdistaa. Mutta olisi se mukava tietää, että paninko rahani maalattuun vakio imarin yläosaan vaiko enkö.

Tunnistusvinkkejä, please. Esim, jos jollakin on vakio imari irti, niin voiko mitata kaasuläpän takana olevan reiän. ???

Muoks, otan kuvia tuosta omasta imarista kohta, sekä alemmasta, että ylemmästä.
juurikinniin
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Elo 2012 15:20

Re: st200 imusarjan tunnistus?

Viesti Kirjoittaja juurikinniin »

No niin, nyt mä laitan kuvia tosta imarista, vähän poppisvehkeistä ja varaosa-autosta.

Kaasuläppä+sovite:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Koko imupuoli:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

EGR -tulppaus:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Itse mondeo, on ollut vähän aikaa ajamatta, mutta toimiva peli kaikin mahdollisin varustein.
On tutun korjaamon pihassa säilössä, kun siinä lähellä on dynot ja kaikki.
:Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Vähän lunta tullut päälle, mut se ei haittaa... :mrgreen:

Tässä on ylemmän imusarjan ja kaasuläppäkotelon kuva. Ylemmästä imusarjasta pitää pirralla muokata
2.5mm per puoli poies.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Varaosa Mondeo:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Sitten äänentoistoa. Varapyöräkoteloon tulee Peerlessin XLS. Ja sitä ohjataan 2kw päätteellä!
Takana on orgis kajarit, jotka saa suoraan cd-soittimesta äänen.
Eteen tulee 2-tie erillissarja, 6.5" ja 1" diskantti. Näitä ohjataan 2*75w vahvarilla.
Sitten kojelaudan nurkkiin tulee lasikuidusta kotelot 3" tangband fullrange kaiuttimet, näitä ohjataan soittimella.

Vaihtoehtona oli aluksi siirtää sisältä 18" 18Sound 18lw1400, 1400/7000w teho xmax 50mm, mutta koteloa pitäisi olla 200 litraa, joten tyydyn peerlessiin.

Haen nimittäin mahdollisimman hyvää äänenlaatua, minun pitää ostaa vielä DSP, jolla saa viivästettyä vasenta kanavaa jollain 15ms.

Tässä hieno rivi ( 4-tie setistä ) :mrgreen: 8)

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Koneeseen tulee säädettävä bensanpaineregu + painemittari.
Kaverilta saan 21# suuttimet tuohon, 4.5bar paineella tuotto riittää johonkin 240-250hv. Riippuen nokista. Nokiksi tulee Pipercamsin "stage 3" -nokka, joka on aika reilusti "isompi", kuin esim vakio tai st200 (ilmeisesti vain ajoitusta säädetty, vakio profiilit) nokka.

Komea on regu+mittari, jenkkiläinen ja billet alumiinista. Muist. samasta firmasta kuin tuo läppäkin.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Semmosta.

Mutta olis hyvä tietää onko tuo mu UIM oikea st200, vaan onko siihen vain lyöty se lätkä (jonka otin pois itse, koska imari maalataan)
Vastaa Viestiin