Elikkäs kyseessä on -91 escortti jossa on tuo mekaaninen ruisku. Ja siinä ilmennee sellasta ongelmaa että ku "ryyppy" lähtee pois päältä ni alkaa pätkimään vedätyksessä (seokset vituillaan?) mutta välillä rupeaa toimimaan oikein, esimerkkinä matka ajossa ajat tietyllä kaasulla 120, niin yhtä-äkkiä alkaa hyytymään ja nytkyttää ja vauhti tippuu johonki 90-100 väliin.. ja tätä jonkun aikaa tapahtuessa saattaa hyvällä tuurilla alkaa toimii oikein ja alkaa kiihtymään.. Ei mitään hajua itsellä näistä ruiskuista että mikä voisi olla että jospa te tietäsitte jottai?
(Päästöissä oli ongelmaa viime katsastuksessa, mutta käytiin paikalliselta pien korjaamolta hakkee päästöt joilla pääs läpi)
Autossa on myös lambda...
Lisäyksenä vähä off-topic mutta onko kellää hajua paljonko noissa koneissa on tehoja? kun olen yrittänyt selvitellä hieman ja netin mukaan 1.6 kaasutin versiossa on 66kw, joka myös lukee tämän auton papereissakin. mutta papereissa lukee myös että autossa on monipiste ruisku järjestelmä
Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
Viimeksi muokannut balthar, 20 Joulu 2012 10:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Escort 1.6 mfi käynti
Eikö oikeesti kukkaa tiijä tästä mittää? Bensaaki vie ku perkele..
Re: Escort 1.6 mfi käynti
Lisäyksenä että ruiskutekniikka on KE-Jet
Re: Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
Nähtävästi hyvin tietävää poruukkaa täällä foorumilla.. xD.. Noh..Mikäli jollakin tulee tämä ongelma niin lambda kannattaa vaihtaa.. 

Re: Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
onkos tää escort korimalliltaan 4 vai 5 vitos koppanen. tota mekaanista ruiskua ei ollut vitos kopassa vaan nelosessa tehoohan siinä on 105hv
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
Noita on aika vähän edes myyty ja vielä vähemmän enää liikenteessä. Pääsääntöisesti korjaamot on mulle sanoneet tuohon K-Jettiin, että "ei me näille vanhoille enää mitään voida eikä näitä enää kukaan osaa". Paljon tietoa on enää harrastajien päässä eikä niitä välttämättä tällä foorumilla alvariinsa pyöri.balthar kirjoitti:Nähtävästi hyvin tietävää poruukkaa täällä foorumilla.. xD.. Noh..Mikäli jollakin tulee tämä ongelma niin lambda kannattaa vaihtaa..
KE-Jetissä tuota lambdaa käytetään seoksen tarkempaan säätämiseen pelkän alipaine- bensapaine tasapainon lisäksi. Laitos on ollut yleisempi Mersussa ja Audissa, ja niiltä foorumeilta löytää todennäköisemmin tuohon apua. Hyvä, että kone tuli kuntoon lambdan vaihdolla.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Escort 1.6i ke-jet huono käynti ja nykiminen
190E:ssä sai ainakin nakata lambdalla kuikkaa ja auto alkas toimimaan. Paine-eronsäädintä se lambda hienosäätää ke-jetissä ja jos lambda ei ole kytketty niin ruisku toimii kuten ilman lambdaa oleva. Mutta näin siis vanhassa mersussa, fordista en tiedä, mutta vois olla ihan kokeilemisen arvoista ellei välttämättä halua uutta lambdaa ostaa 

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala