k-lukko?
Nyt kun asiaa hieman ajattelin niin kyllähän se tarvii "sysäys"releen, kun painaa nappia niin lukko aukeaa ja rele vetää sen jälkeen lukkon takaisin kiinni, vaikka rele vetää lukon kiinni niin eikös kontti silti aukea? Siinä kontin lukitus mekanismissa on varmaan joku lirpake joka pitää nousta siitä vasta kappaleesta että se menee lukkoon uudelleen??? Olipa vaikeasti selitettävä.
Viimeksi muokannut Ninja, 08 Heinä 2005 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei se aukea vaikka ottaa maan pois vaan jää kiinni kunnes toisen piuhan maadoittaa.VesQ kirjoitti:Eli toimiikos se silleen että punaiseen syöttää plussaa ja laittaa vaikka sen kiinni-johdon runkoon niin silloin lukko menee kiinni ja kun ottaa piuhan irti rungosta niin aukeaako se lukko vai jääkö kiinni kunnes taas toisen piuhan maadoittaa
Sen läpi muuten todella oikeastikin kulkee kokoajan täys virta. miten se muuten toimis, kun avaat avaimella ulkoa niin pakkohan siel virta on olla kokoajan. Tarkistettu on.VesQ kirjoitti:Mutta mitäs se lukko tykkää jos sen läpi kulkee koko ajan virta
Eli pitäsi mielestäni laittaa sitä ohjaamaan "sysäysrele" joka vaan käyttää virtaa lukolla ja lopettaa kun napista laskee
Eli toi moottori on juurikin sellainen joka jää aina siihen asentoon mihin menee, eli auki tai kiinni. Koska tuohan ei ole tarkoitettu takakontin aukaisemiseen(siis painamaan sitä lukkopesää jolloin sierran kontti tavallisesti pomppaa auki.) vaan se vääntää vain kontin lukkoon tai auki, kuten ovetkin.
Jos haluaa et se kontti siis pomppaa auki ja ulkopuolella ei ole mitään näkyvää lukkopesää tai nappia, niin laittaa siihen sellaisen solennoindi mulikan(TRUNK RELEASE KIT tms.) Asennusvaiheessa ei muuten kannata kokeilla sitä solennoindia niin että sormet on jossain sen välissä, siinä on aivan hel****ti voimaa kun lasahtaa auki ja käy aikasta kipeetä...


Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Tai sitte pistää yksinkertaisesti jäykemmät kaasu jouset... tai mitkä ko. autossa sitten onkaan.
Jos haluat sisältä avauksen niin ei muuta kun napin kautta maita vaan siihen karvaan joka avaa lukon.
Ja eihän sieltä kai sentään koko ajan virta läpi kulje. Plus navalle kyllä tulee jännite, mutta maita katkotaan sen mukaan kumpaan asentoon halutaan ton menevän. Siellä toden näkösesti on sisällä kaks kelaa joille on yhteinen jännite ja molemmille oma maa.
Enpä sano kyllä itekään varmuudella mitään ennen kuin paikan päällä voi vehkeen testata.
Scorpiossa ainakin luukku aukeaa moottorilla vaikka painaa luukun napista.
Cossu clubilla muuten jo joku kerkeskin kuittaamaan kun ei "löydy tietoa".
Jos haluat sisältä avauksen niin ei muuta kun napin kautta maita vaan siihen karvaan joka avaa lukon.
Ja eihän sieltä kai sentään koko ajan virta läpi kulje. Plus navalle kyllä tulee jännite, mutta maita katkotaan sen mukaan kumpaan asentoon halutaan ton menevän. Siellä toden näkösesti on sisällä kaks kelaa joille on yhteinen jännite ja molemmille oma maa.
Enpä sano kyllä itekään varmuudella mitään ennen kuin paikan päällä voi vehkeen testata.
Scorpiossa ainakin luukku aukeaa moottorilla vaikka painaa luukun napista.
Cossu clubilla muuten jo joku kerkeskin kuittaamaan kun ei "löydy tietoa".
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Juu älkääs nyt akun tyhjennintä rakennelko. Virtaa tolle vain silloin kun tarvitaan. Tuleeko tuo nyt sitten farkkuun jossa pitää kontin lukko oimia samalla kuin muutkin vai onko tarkoitus käyttää sedanin tms. kontin avaajana? Jälkimmäiseen solenoidi olisi tarkoituksenmukaisempi mutta saapihan sen tuollakin tehtyä. Tällöin ei lukitus ominaisuutta (yleensä) tarvita ollenkaan vaan annetaan virtaa avaukselle tarvittaessa jolloin kontti pomppaa auki. (Voi toki myös kytkeä kääntämään lukituksen auki / kiinni jos kontti voidaan avata sitten lukkonupista tai kahvasta (esim. Orionissa) mutta pakkoavaus on mielestäni järkevämpi vaihtoehto. Uudemmissa sierroissa ei muuhun olekaan mahdollisuutta mutta niissähän kontti aukeaa jo muutenkin sisältä.)