Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
- Paikkakunta: Mikkeli
Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Joo, eli vaihdettiin kaverin kanssa jäähdytysnesteet sierraan, ajettiin noin tunnin verran, jonka jälkeen sierra on seisonut ~2 viikkoa ulkona. Vietiin auto lämpimään talliin sulamaan ja koitettiin seuraavana päivänä käynnistellä sitä, mutta eihän se lähtenyt käyntiin.. Ruvettiin sitten katsomaan pellin alle ja huomattiin, että jäähdytysnesteet olivat myös kadonneet jonnekin. Letkuissa ei ainankaan esiintynyt minkäänlaisia vuotoja, joten olisiko mahdollisesti syyläri sökönä?
Viimeksi muokannut riesaracing, 14 Marras 2006 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo eli siis ilmasitteko koko systeemin? Kuten janzamar jo sano,niin aluks sitä nestettä "hukkuu" sinne kun paikat täyttyy...lisää nestettä ja auton käyttöä paisuntasäiliön korkki auki,käsin "lutkuttaa" ylä- ja alavesiletkuja ja lisää taas nestettä....
Mutta mutta jos siis ei kerran lähde edes kone käymään, kannattaa katsoa ettei ne vedet ole siellä öljypohjassa.....
Mutta mutta jos siis ei kerran lähde edes kone käymään, kannattaa katsoa ettei ne vedet ole siellä öljypohjassa.....

FORD saa öljyn maistumaan ja remmin luistamaan...
Kyllä ne nesteet ulos tulis jos syyläri olis rikki, ja kyllä auton pitäis käyntiin lähteä vaikka siellä ei olis jäähdytysnestettä tipan tippaa. Tällä käyntiin lähtemisellä ei ole mitään tekemistä nesteiden vaihdon kanssa ellei ne nesteet ole sitten jostain syystä mennyt öljyjen joukkoon tai sitten muuten vaan olette tuhonneet jotain oleellista. Paljonko sitä uutta nestettä meni sinne? Menihän ne nesteet oikeeseen reikään? 

XR3i
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
- Paikkakunta: Mikkeli
ei mut lähinnä meinasin et mitä tehdä jos ne nesteet joutuu sinne öljypohjaan kerta toisensa jälkeen?
Viimeksi muokannut riesaracing, 14 Marras 2006 13:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mutta käytittekö lämpimäksi sen auton syylaria täytellessä?riesaracing kirjoitti:kyllä laitettiin sitä nestettä sinne säiliöön ihan reilusti ja nesteet hävis vasta kun starttailtiin jonkin aikaa.. voisko olla, et nuo nesteet olis päässy jostain syystä öljypohjaan? kuinka sitten tulisi toimia?
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
- Paikkakunta: Mikkeli
joo käytettiin kyllä auto lämpimäksi nesteiden vaihdon jälkeen. Auto toimi moitteettomasti ennen nesteiden laittoa ja vielä sen jälkeenkin, mutta kun auto seisoi noin 2 viikkoa ulkona ilman että sillä ajettiin metriäkään niin ei enää lähtenyt käyntiin ja nesteet oli hävinnyt. Kenties hävinnyt sitten starttailtaessa..?
janzamar kirjoitti:No niin..
ja se ettei syylarissa mitään näy,ei tarkota että kaikki nesteet on kadonneet.
Sierrassahan ei edes sinne syyläriin näe, ainakaan näissä uudemmissa, mutta ei sinne paisuntasäiliöönkään nyt paljoa sovi. Koittaakaa nyt lisätä sinne sitä nestettä ja katsokaa paljonko sitä menee sinne lisää. Ei ne kaikki ole voinut mihinkään vuottaa.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Itellä tossa oli samaa ongelmaa jäähynesteitten kanssa. Sillon sen ainaki huomaa, ettei nestettä ole, kun auto käy normaalia kuumempana ja lämmituyslaite ei enää puhalla lämmintä ilmaa.
Sitte ku lisäs nestettä, niin johan autto(tietty). Vika mulla tossa oli se, kun kahesta liitoksesta kusi vedet pihalle vesipumpun luolta (70km:n matkan aikana kusi koko säiliön tyhjäks). Kiristimien vaiholla vuodot loppu. Nyt saa taas rauhassa ajella. Tosin tulee usempaan oteeseen kurkattua pellin alle, että kaikki on ok. 


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Nostetaanpa TODELLA VANHA ketju ylös, itsellä on nyt samanlainen mysteeri, että autosta on jäähdytysnestettä kadonnut kun se on seissyt 4 viikkoa kylmässä tallissa, tässähän oli väillä 20 asteen pakkasia. Outoa tässä on se että, ulkoisia vuotoja ei näy, öljyt näyttää puhtailta tikusta katsottuna ja auto toimi normaalisti kun sillä viimeksi kuukausi sitten ajoin. Mikäs tässä nyt mättää??
Käytän vihreää nestettä ja auto on sierra ohc 2.0, joka on täysin koneremontoitu.
E: Semmonen vielä että ajaessa kesällä tuli joskus sellainen jäähdytysnesteenhaju kabiniin, vaikkei höyryä noussutkaan, oireileeko lämppärinkenno näin kun se vuotaa??? Ainoa vanha osa konetilassa
Käytän vihreää nestettä ja auto on sierra ohc 2.0, joka on täysin koneremontoitu.
E: Semmonen vielä että ajaessa kesällä tuli joskus sellainen jäähdytysnesteenhaju kabiniin, vaikkei höyryä noussutkaan, oireileeko lämppärinkenno näin kun se vuotaa??? Ainoa vanha osa konetilassa

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Kyllähän se haju kabiiniin tulee jos lämppäri vuotaa.duckworth kirjoitti:Nostetaanpa TODELLA VANHA ketju ylös, itsellä on nyt samanlainen mysteeri, että autosta on jäähdytysnestettä kadonnut kun se on seissyt 4 viikkoa kylmässä tallissa, tässähän oli väillä 20 asteen pakkasia. Outoa tässä on se että, ulkoisia vuotoja ei näy, öljyt näyttää puhtailta tikusta katsottuna ja auto toimi normaalisti kun sillä viimeksi kuukausi sitten ajoin. Mikäs tässä nyt mättää??
Käytän vihreää nestettä ja auto on sierra ohc 2.0, joka on täysin koneremontoitu.
E: Semmonen vielä että ajaessa kesällä tuli joskus sellainen jäähdytysnesteenhaju kabiniin, vaikkei höyryä noussutkaan, oireileeko lämppärinkenno näin kun se vuotaa??? Ainoa vanha osa konetilassa
Vetääkö lasit huuruun kostealla kelillä tai pakkasella ?
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
okei.. Motonetti näyttää myyvän noita tarvikkeena, onko kokemuksia laadun suhteen?
juu vetää huuruun...
juu vetää huuruun...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Niin eikös se Riesa ollu ensin tallissa seisomassa? meinaan vaan kun luki toisella kerralla että oli pihalla?
No oli niin tai näin se ei vaikuta,MUTTA ei se vesi kyl siel öljypohjassakaan ole!
Jostain vuotaa tai ei täyttyny kunnolla täyteen,itelläkin hävii kovalla pakkasella Riesassa ja Escossa vettä,Escossa vuotaa syylärinpääty ja Riesassa varmaan pikkuhalkeema tai sitten letku tiputtaa,MUTTA noissa tapauksissa ei kyllä ole kaikki hävinny minnekkään!
Eikä tosiaankaan ees tiedä jollei avaa alavesiletkua et onko sieltä KAIKKI pois?
Mulla käyny myös vanhoissa autoissa NIIN että on alkanukkin vesipumppu vuotaa uusilla nesteillä,se kun tulee pienemmästäkin raosta kuin pelkkä vesi,kolmeen autoon oon sentakia vaihtanu vesipumpun joten enää en kyl nesteitä turhaan vaihda!
No oli niin tai näin se ei vaikuta,MUTTA ei se vesi kyl siel öljypohjassakaan ole!
Jostain vuotaa tai ei täyttyny kunnolla täyteen,itelläkin hävii kovalla pakkasella Riesassa ja Escossa vettä,Escossa vuotaa syylärinpääty ja Riesassa varmaan pikkuhalkeema tai sitten letku tiputtaa,MUTTA noissa tapauksissa ei kyllä ole kaikki hävinny minnekkään!
Eikä tosiaankaan ees tiedä jollei avaa alavesiletkua et onko sieltä KAIKKI pois?
Mulla käyny myös vanhoissa autoissa NIIN että on alkanukkin vesipumppu vuotaa uusilla nesteillä,se kun tulee pienemmästäkin raosta kuin pelkkä vesi,kolmeen autoon oon sentakia vaihtanu vesipumpun joten enää en kyl nesteitä turhaan vaihda!
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Mulla kun oli sierrasta kansi irti ja luonnollisesti nesteet vaihtuivat, ekalla kertaa kun käytti lämpimäksi paikallaan ja ajoi pienen testilenkin. Sai lisäillä nestettä muutamaan otteeseen. Nesteet pysyivät useamman päivän ylärajassa. Sitten meniköhän viikkoakaan niin paisuntasäiliössä oli helmi vain pohjalla. Täytin säiliön ja nesteet ovat lähemmäs kuukauden ainakin pysyneet ylärajassa.
Ei näkynyt mitään selvää vuoto kohtaakaan, vaikee oli uskoo että se koneenkaan puolelta söis sitä. En tiedä missä oli vika, vai oli vikaa edes. Korjaantui tässä tapauksessa vain nestettä lisäämällä.
Autona oli tosin peltoauto/jäärata auto. Tappio ei olisi ollut niin kamala vaikka olisi ajanut ilman nesteitäkin.
Ei näkynyt mitään selvää vuoto kohtaakaan, vaikee oli uskoo että se koneenkaan puolelta söis sitä. En tiedä missä oli vika, vai oli vikaa edes. Korjaantui tässä tapauksessa vain nestettä lisäämällä.
Autona oli tosin peltoauto/jäärata auto. Tappio ei olisi ollut niin kamala vaikka olisi ajanut ilman nesteitäkin.
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Juu, tilasin tosiaan jo uuden lämppärinkennon, ja yritän raportoida tänne, kuinka käy 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Ennen kuin rupean purkamaan kojelautaa, niin kysynpä vaan että voiko tota kennoa pystyä purkamaan konetilanpuolelta, kun joku täällä joskus taisi niin mainita...??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Siis lämppärin kenno irti konetilan puolelta? Ei pysty, vaan se liukuu sivuttain apukuskin jalkatilaan sieltä putki-läppä-kotelon sisältä. Konetilan puolelta joutuu tietty ottamaan ne 2 vesiletkua irti.
Tuon kennon vaihto onnistuu purkamatta kamalasti, muistaakseni apukuskin jalkatilan "katon" joutuu irroittamaan ja pitiköhän sen muovikotelon pultit avata, jotta se pääsee vähän liikkumaan? Taisimpa joutua kumminkin irroittamaan kojelaudan alaosan myös - tuosta on jo aikaa kun tuota ropailin: blogimerkintä oli toukokuulta 2011.
Enemmän tuossa tulee ikävä valoa ja paria ylimääräistä selkänikamaa.
Tuon kennon vaihto onnistuu purkamatta kamalasti, muistaakseni apukuskin jalkatilan "katon" joutuu irroittamaan ja pitiköhän sen muovikotelon pultit avata, jotta se pääsee vähän liikkumaan? Taisimpa joutua kumminkin irroittamaan kojelaudan alaosan myös - tuosta on jo aikaa kun tuota ropailin: blogimerkintä oli toukokuulta 2011.
Enemmän tuossa tulee ikävä valoa ja paria ylimääräistä selkänikamaa.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Sierran jäähdytysnesteet kateissa..
Joo joutu irrottaan sekä kuskin että apparin puolelta alaosat kojelaudasta, että sai ne itse lämmityslaitteen pultit irti, sitten sai kauan ähkiä ja riuhtoa, että sai laittetta sen verran kauas tulipellistä, jotta vastaavasti kennon saa vedettyä sivulle. Nyt on siis uusikenno jos sisässä, ja seurvaava homma olisi kiristellä letkut, lisäillä nesteet, ja odotella mahdollisimman lauhaa päivää koneen pyörittelyyn.
PS.Vastaan ehkä vähän itselleni, mutta kun tuli tuolla aiemmin lupailtua pieni raportti
PS.Vastaan ehkä vähän itselleni, mutta kun tuli tuolla aiemmin lupailtua pieni raportti

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER