Rs turbo k-jet -> edis4

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fiestaxr2i
Viestit: 59
Liittynyt: 01 Kesä 2010 09:21
Paikkakunta: rovaniemi
Viesti:

Rs turbo k-jet -> edis4

Viesti Kirjoittaja fiestaxr2i »

Eli kysymys kuuluisi onnistuuko rs turbon k-jettiin naittaa edis4 sytkän?.olisko tästä mitään hyötyä ja mitä kaikkea joutua modamaan ?. :D
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Rs turbo k-jet -> edis4

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Kyllä se ehkä onnistuu, mutta modausten tarve tulee kyllä todellakin olemaan mittava...
Ainoat hyödythän tuossa olisi ehkä ahtopainerajan poistuminen, sekä todella pienenä etuna, ei tarvitsisi vaihtaa virranjakajan osia.

Ensinnäkin, tuo EDIS tarvitsee EEC-IV ohjainlaitteen(tai jonkun muun esim. megasquirt) koska se ei itsestään ymmärrä tehdä kuin 10 (tms) asteen kiinteän ennakon.
Ja sen EEC-IV:n tulisi olla myös ahtopainetta ymmärtävä. Tällainen voi löytyä Fiesta RST:stä (aika harvinainen)
Lisäksi joutuisit laittamaan kaikki sen tarvitsemat anturit, ja tämän takia monia antureita tulisi olemaan tuplana, esim 2 kaasuläpän asentotunnistinta. Pyörintänopeustunnistin joko asentamalla cvh-efi vauhtipyörä ja poraamalla lohkoon sille anturi, tai virittelemällä sellainen 36-1 hammastettu pyörä jotenkin hihnapyörän päähän.

Lisäksi saattaisi olisi hyvä olla työkalut tuon EEC-iv:n ohjelmointiin, jotta sytytyskarttaa voisi säätää isompia ahtopaineita varten. Tosin sitten tullaan jo siihen pisteeseen, että olisi tyhmää käyttää mekaanista ruiskua, koska se alkaa rajoittamaan virittämistä aika nopeasti, ja käytännössä autoon olisi rakennettu sytytyksen takia myös se sähköinen ruisku melkein täydellisenä.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Vastaa Viestiin