Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Elikkä tuli tehtyä tekniikan vaihto 1,6->2l ohc kaasariks ja ei ole tyhjäkäyntiä vehkeessä kaasarina tais olla tuo Weber 30/34 DFTH jossa ei ole tuota sähköstä ryyppyä. mistä kannattais alottaa? ja sitte viel mistä/mikä piuha tulee tohon pyöreseen mustaan mötikkään?
tällänen kaasari ois kyseessä
linkki---> http://www.google.fi/imgres?num=10&hl=f ... ,s:0,i:119
tällänen kaasari ois kyseessä
linkki---> http://www.google.fi/imgres?num=10&hl=f ... ,s:0,i:119
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Ja siis mikä on ongelma ?
Toi musta mötikkä on sähköautomaattiryyppy. Pitäis tulla 6 V, en nyt muista mistä, olikohan moottorinohjausboksista. Sähkökaaviosta sekin löytyy.
Toi musta mötikkä on sähköautomaattiryyppy. Pitäis tulla 6 V, en nyt muista mistä, olikohan moottorinohjausboksista. Sähkökaaviosta sekin löytyy.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Siis ongelmana on se kun ei ole tyhjäkäyntiä jostain syystä? ja tuossa vehkeessä on kärjetön sytytys.
Mikä sitte on noissa jossain kaasareissa on tuo mustamötikkä ja sit tulee se isoliitin missä on monta piuhaa?
Mikä sitte on noissa jossain kaasareissa on tuo mustamötikkä ja sit tulee se isoliitin missä on monta piuhaa?
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Olisko tyhjäkäyntisuutin tukossa?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Tyhjäkäynnin säätömoottori on se johon tulee iso liitin. Siellä sisällä on hihna joka voi esimerkiksi olla poikki.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Nakkaat huitsin nevadaan sen DFTH:n ja vaihdat efi-imusarjan tilalle... 8) Tai edes DGAV:n, loppuu tyhjäkäyntihuolet...ford sierra 89vm kirjoitti:Elikkä tuli tehtyä tekniikan vaihto 1,6->2l ohc kaasariks ja ei ole tyhjäkäyntiä vehkeessä kaasarina tais olla tuo Weber 30/34 DFTH jossa ei ole tuota sähköstä ryyppyä. mistä kannattais alottaa? ja sitte viel mistä/mikä piuha tulee tohon pyöreseen mustaan mötikkään?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Juu vaihtaisin tuon kaasarin mielellään pois jos jostain löytyisi tilalle tuo dgav,ei tuossa kaasarissa meinaan edes ole tuota isoo liitin hommaa.. pitää kyllä avata tuo kaasutin ja kattoo
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Onko siinä sitten ruuvi mistä säädetään tyhjäkäyntiä? Jos on niin se voi olla 1.6 e-maxin kaasari. 1.6:ssa 28/30 dfth ja 2.0:ssa 30/34 dfth.ford sierra 89vm kirjoitti:ei tuossa kaasarissa meinaan edes ole tuota isoo liitin hommaa..
DGV kaasarille tarviit myös siihen sopivan imusarjan.
Ja siihen ryyppyyn tulee sinivalkoinen johto laturin persiistä, siitä kierretangon pätkästä joka sielä törröttää.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Se musta mötikkä on sähkönen automaattiryyppy ja sinne menee +12 volttia aina kun moottori on käynnissä. Se pikkuhiljaa availee sitä toisen kurkun päällä olevaa ryyppyläppää. Kuvassa ylempää.
Itselläni joskus katosi jännitteet siitä ja ryyppy pysyi kokoajan päällä eikä käynnistänyt lämpimänä.
Kannattaa se toiminta tarkastaa siittä vehkeestä. Heität suoraa akun plus navalta hyppynarun siihen mustan mötikän päästä törröttävään tappiin jossa on jonkunnäköset kierteet. Sillä menee n 2-5min kun se alkaa aukeamaan pikkuhiljaa.
Käykö se vehje ollenkaan vai eikö pysy tyhjäkäynnillä käynnissä?
Tyhjäkäynnin säätöruuvia tossa ei muistaakseni ole mutta seoksensäätöruuvi on siinä kannen puolella. En lähtis hirveesti koskeen siihen ei ole koskettu, mutta yleensä se seoksen säätö lähtee 2 kierrosta auki ja siitä +-1 kierros suuntaansa.
Itselläni joskus katosi jännitteet siitä ja ryyppy pysyi kokoajan päällä eikä käynnistänyt lämpimänä.
Kannattaa se toiminta tarkastaa siittä vehkeestä. Heität suoraa akun plus navalta hyppynarun siihen mustan mötikän päästä törröttävään tappiin jossa on jonkunnäköset kierteet. Sillä menee n 2-5min kun se alkaa aukeamaan pikkuhiljaa.
Käykö se vehje ollenkaan vai eikö pysy tyhjäkäynnillä käynnissä?
Tyhjäkäynnin säätöruuvia tossa ei muistaakseni ole mutta seoksensäätöruuvi on siinä kannen puolella. En lähtis hirveesti koskeen siihen ei ole koskettu, mutta yleensä se seoksen säätö lähtee 2 kierrosta auki ja siitä +-1 kierros suuntaansa.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Kuva siitä kyseisestä kaasarista kertoisi paljon, esim. puuttuuko siitä jotain tai onko se ylipäätään 2.0 kaasari vai joku muu dfth.
Edellisestä viestistäni jäi puuttumaan että jos se "iso liitin homma" on otettu siitä pois niin tyhjäkäyntiä ei silloin ole koska läppä on kokoajan kiinni. tarvit sen mokkulan, tai sitten joudut säätää varpista tai jollain muulla patentilla.
Edellisestä viestistäni jäi puuttumaan että jos se "iso liitin homma" on otettu siitä pois niin tyhjäkäyntiä ei silloin ole koska läppä on kokoajan kiinni. tarvit sen mokkulan, tai sitten joudut säätää varpista tai jollain muulla patentilla.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Auto käy niinku pitääkin mutta ei pysytyhjäkäynnillä käynnissä ja Suuttimet otin irti putsasin paineilmalla, kaasutin on dfth 30/34. Pitää kattoo mitä tapahtuu kun heittää siihen sen +piuhan kiinni.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Ok. Onko siihen sitten tehty mitään tyhjäkäynninsäätöä? Jos sitä mokkulaa mihin se iso liitin tulee (tyhjäkäynninsäädintä), ei ole siinä kaasarin kyljessä, tai siihen ei tule johtoa, niin tyhjäkäyntiä ei ole. Läppää pitäis saada jollain säädettyä vähä auki.
Toki siihen ryyppyynkin pitää tulla johto, muuten on ryyppy kokoajan päällä, jos ei sitä sitten ole säädetty pois päältä.
Toki siihen ryyppyynkin pitää tulla johto, muuten on ryyppy kokoajan päällä, jos ei sitä sitten ole säädetty pois päältä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Mites tuon dgav:n kaasarin tyhjäkäynti toimii? siinäkään muistaakseni ei ole tuota isoa liitintä koska sehän on vanhemman mallin kaasutin jossa on kärjetön sytytys vähän niinkuin omassanikin
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Siinä ihan manuaalisesti ruuvi mistä sitä voi säätää.
Kaasari vehkeistä vain 2 litraisen Dfth:ssa on automaattinen tyhjäkäynnin säätö, muissa on ruuvi.
Kaasari vehkeistä vain 2 litraisen Dfth:ssa on automaattinen tyhjäkäynnin säätö, muissa on ruuvi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Noni rupeshan tuo kohtuullisen hyvin hurraa tyhjäkäynnillä kun veti piuhan ja vähän sääti tuota ryyppyä, nyt on enää ongelmana että tekniikan vaihdon aikana hukku tuo lämpöanturin piuha johonki 8) sen kun viel löytäis nii sit ois tuo käynti täysin kohillaan,ainakin omassa vanhassa sierrassa rupes tyhjäkäynti olee hitusen epätasasta ku hajos tuo lämpöanturi.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Oisko kellään mitään tietoa että mistä tuon piuhan voisi löytää? on meinaa kadonnu ku pieru saharaan 
