focus 1,6 tdci polttoainesuodattimen vaihto ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
azureus321
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:10

focus 1,6 tdci polttoainesuodattimen vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja azureus321 »

auto on saksan tuonti leasing,focus 1,6 tdci manuaali farkku 06.
rupesi talven alussa hiukan nikotteleen ja aattelin vaihtaa diesel suodattimen, no varaosa liike myi tommosen jumalattoman kokoisen muovi möykyn ja katselin youtubesta että pitäis olla helppo juttu.
tuli vaan semmoinen ongelma että konehuone ja suodatin ovat ihan erinäköiset,toinen kuva uudesta suodattimesta ja toinen autosta.http://aijaa.com/927mYl http://aijaa.com/927mYl onko autosta otettu kuva varmasti polttoainesuodatin ja onko siellä paine sisällä,tarviiko ottaa jotain muuta huomioon?
yritäedes
Viestit: 2445
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: focus 1,6 tdci polttoainesuodattimen vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Luettelon mukaan se "muovimöykky" vaihtui tuohon kuvassa näkyvään pyöreään suodattimeen 10/2005. Eli kauppaan vaihtamaan suodatin toiseen malliin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: focus 1,6 tdci polttoainesuodattimen vaihto ongelma

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Ja naftasuodattimen vaihdosta sen verran, että on ihan suositeltavaa täyttää uusi suodatin naftalla tai esim. Forten Diesel Conditioner aineella tai vastaavalla. Vaikka pienet suodattimet täytyykin aika hyvin siirtopumpun avulla. Jos on nesteimuri käytössä niin voi myös ilmata imemällä paluuletkusta (yleensä punainen) ilmat pois. Yksi vaihtoehto on paineistaa löpötankki paineilmalla ja antamalla rinkiä. Isommat koneet, joissa on isommat suodattimet tai kahdennettu suodatus ei todennäköisesti pysty ilmaamaan itseään, jolloin pitää ilmata.

- Jos täytät suodattimen naftalla/löpöllä tms. niin ei muutaku auto käyntiin ja kierroksia hetken aikaa ja sen jälkeen tyhjäkäynnille. Näin pitäis kaikki mahdollinen ilma tulla pois.

- Jos et täytä niin kone käyntiin, mutta kierroksia saa olla reippaammin, esim. 2500-3000. Ilmaa on enemmän ja sen poistuminen kestää kauemmin. Jos kierrokset rupeaa laskemaan niin kaasua enemmän, ei saa päästää sammumaan. Rupeaa siis sammumaan, koska ilmaa menee enemmän kuin naftaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vastaa Viestiin