Ford Transit Connect vuotaa vettä kuskin jalkatilaan.

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Duunari74

Ford Transit Connect vuotaa vettä kuskin jalkatilaan.

Viesti Kirjoittaja Duunari74 »

Tervehdys!

Olen uusi Fordin omistaja ja kyselisin seuraavanlaisesta ongelmasta. Autoni siis Transit Connect -06 vuotaa vettä kuskin jalkatilaan. Ensin luulin että syynä olisi ollut autoliikkeessä suoritettu koneen pesu, mutta vettä tulee sisään sen verran usein (pikku lammikko, mutta niin iso ettei voi tulla esim. kengistä), että kyse lienee jostain muusta. Vesi on ruosteista/kuraista tai ainakin likaista.

Katsoin taskulampulla kojelaudan alle ja näyttäisi siltä, että vesi tulisi jostain tulipellin luota..koska tulipelti oli kurainen aika ylhäälle asti. Kuraiset kengät tuskin pystyisivät samaan? Epäilin itse aluksi tuota ohjausakselin läpimenoreikää. Kuuluisiko akselin ympärillä läpimenoreiässä olla jokin tiiviste? Jos joku Connectin omistaja viitsisi vilkaista omaan ohjausakseliaan, onko siinä tiivistettä olisin kiitollinen.

Jos jollakin on ideoita asian suhteen ennen kuin alan enemmän purkamaan autoa ja tutkailemaan tilannetta olen enemmän kuin kiitollinen.
Duunari74

Re: Ford Transit Connect vuotaa vettä kuskin jalkatilaan.

Viesti Kirjoittaja Duunari74 »

...vähän päivitystä tilanteeseen. Autoa tutkittiin urakalla myyjän toimesta korjaamolla. Syytä ei löytynyt pajalla. Diagnoosiksi tuli että vesi ei ole voinut tulla ulkopuolelta. Myyjä selvitteli asiaa ja kysyi autofiksarilta oliko auton tavaratila pesty ja miten. Auto oli pesty painepesurilla tavaratilan osalta ja autoa ei oltu ajettu normaaliin tapaan fiksifirman toimesta pukeille, niin että vesi valuisi pois.

Eli sateista huolimatta auto on pysynyt kuivana, eli case closed.
Vastaa Viestiin